واتس اپ اقدام به فعال سازی رمزگذاری end-to-end برای تمامی کاربران خود نمود

واتس اپ اقدام به فعال سازی رمزگذاری end-to-end برای تمامی کاربران خود نمود

با دیجیتالی شدن جهان مسئاله امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران به یکی از موضوعات داغ تبدیل شده، بزرگ ترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیسبوک به روشنی بر این موضوع واقف است و اهمیت این دو اصل را درک می کند. پیاده سازی صحیح این اصول از سوی زاکربرگ و تیم او نه فقط برای منافع کاربران بلکه برای جایگاه فیسبوک در بین عموم نیز اهمیت فراوانی دارد. با این اوصاف و پی بردن به اهمیت مسائل امنیتی، سرویس پیام رسان واتس اپ که یکی از محصولات محبوب کمپانی فیسبوک قلمداد می شود، رمگذاری end-to-end را به میدان آورده، بدین معنا که زین پس تمامی پیام ها، تصاویر، ویدیوها و پیام های صوتی کاربران تنها در دسترس فرستنده و گیرنده موردنظر قرار گرفته و فرد دیگری قادر به مشاهده این اطلاعات نمی باشد.

blog_17645_1

این آپدیت در زیرساخت به این مفهوم است که حتی خود واتس اپ نیز قادر به مشاهده این داده ها و اطلاعات نیست، این امکان برای تمامی کاربران این اپلیکیشن پیام رسان محبوب فعال سازی شده است. فرقی نمی کند که در سیستم عامل بلک بری در حال استفاده از واتس اپ باشید و یا در گوشی آیفون خود اپلیکیشن را نصب کرده باشید، مکاتبات شما در دسترس افراد ناآشنا قرار نمی گیرند.

اپلیکیشن واتس اپ هم اکنون دارای بیش از یک میلیارد کاربر در سرتاسر جهان است و این رقم چشم گیر واتس اپ را در جایگاه محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان فوری قرار داده که اخیرا رمزگذاری را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

http://www.phonearena.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید