مکالمه تصویری در واتس اپ

واتس اپ مجهز به قابلیت مکالمه تصویری شد

هرروزه شاهد اخبار جدیدی در ارتباط با گسترش قابلیت های اپلیکیشن پیام رسان محبوب واتس اپ هستیم، آنطور که پیداست، فیسبوک، صاحب رسمی واتس اپ مکالمه تصویری را در اختیار بیش از یک میلیارد کاربر خود در پلتفرم های آی او اس، اندروید و ویندوز فون قرار داده است، این ویژگی در نسخه بتای اپلیکیشن وجود داشت، اما این بار به طور عمومی و برای تمامی کاربران پیام رسان عرضه شده است.

جهت استفاده از این قابلیت جدید کافی دکمه تماس در گوشه بالا، سمت چپ از مکالمه موردنظر را بزنید، با این کار از شما پرسیده می شود، آیا مایل به برقراری تماس صوتی معمولی هستید یا می خواهید با مخاطب به صورت تصویری صحبت کنید، در این مرحله لازم است video call را انتخاب نمایید.

مکالمه تصویری در واتس اپ

در طول مکالمه امکان جابجایی بین دوربین های جلویی و پشتی گوشی، بی صدا کردن تماس و یا زدن دکمه قرمز جهت قطع تماس، امکان پذیر است. رابط کاربری این بخش تفاوت های ناچیزی در نسخه اندروید و آی او اس دارد و محل نمایش فید ویدیوی تصویر در تصویر، اندازه دکمه و مکان آن متفاوت است. واتس اپ بسیاری از امکانات معمول و استاندارد مختص اپلیکیشن های ارتباطاتی را در خود جای داده که برای نمونه می توان به پیام رسانی گروهی و مکالمه صوتی اشاره کرد. اما کمپانی بیان داشته که مکالمه ویدیویی یکی از پرطرفدارترین درخواست های دریافتی از سوی کاربران بوده است.مکالمه تصویری در واتس اپ

مجهز شدن واتس اپ به قابلیت مکالمه تصویری، آن را به پای رقبایی همچون اپلیکیشن مسنجر فیسبوک، اسکایپ، فیس تایپ اپل، وایبر، لاین و اپلیکیشن Duo که به تازگی توسط گوگل عرضه شده، می رساند.

مکالمه تصویری در واتس اپ

حتی با وجود غیبت این قابلیت در اپلیکیشن، باز هم واتس اپ کاربران بیشماری دارد و افزوده شدن این امکان کاربردی آنها را از مراجعه به پلتفرم های پیام رسانی و تماس دیگر باز می دارد، علاوه بر این واتس اپ پشتیبانی کراس-پلتفرم خود را یکی از دلایل برای استفاده از مکالمه ویدیویی در اپلیکیشن می داند.

مکالمه تصویری در واتس اپ

به بیان کمپانی "ما تمایل داریم تمامی این قابلیت ها را در دسترس همه و نه فقط افرادی که قادر به خریداری گوشی های جدید و گران قیمت هستند و یا در کشورهایی با بهترین شبکه های تلفن همراه زندگی می کنند، قرار دهیم."

وجه تمایز این قابلیت کراس-پلتفرم بودن آن است، در حالی که فیس تایم تنها بر روی گوشی های اپل کار می کند و یا  رقبای جدیدی مانند Duo هم تنها بر روی آخرین نسخه های آی او اس و اندروید قابل اجرا است.مکالمه تصویری در واتس اپ

ممکن است در حال حاضر این آپدیت جدید را در واتس اپ خود مشاهده نکنید، اما انتشار آن در مارکت ها آغاز شده و به یقین تا چند روز آینده گوشی شما نیز مجهز به قابلیت مکالمه ویدیویی می شود.

این نسخه از واتس اپ تنها محدود به قابلیت مکالمه ویدیویی نمی شود و کمپانی احراز هویت دومرحله ای را نیز در نسخه بتای خود عرضه کرده و به احتمال زیاد این ویژگی در آپدیت بعدی به اپلیکیشن راه پیدا خواهد کرد.

واتس اپ با حفظ رابط ساده خود و در اختیار قرار دادن ارتباطات زنده بیشتر که فراتر از مبادله پیامند، خواهد توانست تعداد کاربران خود را افزایش دهد و آنها به هر شکلی که بخواهند، می توانند به ارتباط با یکدیگر بپردازند.

 

https://techcrunch.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید