وان پلاس جهت ارائه آپدیت های بهتر Hydrogen OS و Oxygen OS را ادغام می کند

وان پلاس جهت ارائه آپدیت های بهتر Hydrogen OS و Oxygen OS را ادغام می کند

وان پلاس یکی از بحث برانگیزترین سازندگان گوشی های موبایل است که در 5 سال اخیر به این مارکت پا گشوده، این سازنده در سال 2014 با گوشی وان پلاس وان خود وارد میدان شد، این گوشی ارائه دهنده تجربه منحصر به فردی بود و در عین حال قیمت مناسب آن هر کسی را قادر به خرید این گوشی می نمود. وان پلاس گوشی های پرچمدار بسیار قدرتمندی را در کارنامه کاری خود دارد و وان پلاس 3 را در سال 2016 به بازار عرضه کرده است.

اما در کنار موفقیت های این کمپانی، وان پلاس همواره از یک مشکل بررگ رنج برده که به نرم افزار آن مربوط می شود. وان پلاس تلاش کرده تا در گوشی های خود به ظاهر استوک اندروید نزدیک شود، اما هنوز جای کار برای دریافت نتیجه مطلوب زیاد است. در حقیقت وان پلاس ارائه دهنده دو نسخه متفاوت از سیستم عامل می باشد، یکی از آنها HydrogenOS است که در نسخه چینی گوشی جای گرفته و دیگری OxygenOS است که در سایر گوشی ها پیاده سازی شده و ارائه دهنده بهترین AOSP می باشد.

گزارشات اخیر حاکی از آنند که وان پلاس دیگر تمایلی به نگهداری دو نسخه سیستم عامل مجزا برای گوشی های خود ندارد و بیلد جدیدی از OxygenOS را آماده کرده که این دو سیستم عامل را ترکیب می نماید. مبنی بر گزارشی از سوی XDA Developers احتمالا این ادغام را در نسخه عمومی آینده OxygenOS 3.5 مشاهده خواهیم کرد.

"مزیت اصلی از ادغام تیم های سازنده این دو سیستم عامل تسریع بخشیدن به آپدیت نرم افزار می باشد، به خوبی می دانیم که هنوز جای کار برای پیشرفت و ارتقای این بخش وجود دارد، لذا این اقدام بسیار معقول و صحیح می باشد و در راستای رسیدن به هدف به ما یاری خواهد رساند."

این بیلد عمومی در حقیقت یک نسخه بتا است که تفاوت هایی با نسخه های پیشین OxygenOS دارد که وان پلاس به آنها خو گرفته است. از طریق ترکیب دو نسخه نرم افزار، نتیجه کناره گیری از ظاهر AOSP استوک و تمرکز بر روی ترکیب بهترین EMUI و AOSP در یک پکیج منفرد خواهد بود.

blog_22874_1

بیلد جدید از وان پلاس ترکیبی از دو مجوعه کد متفاوت از دو تیم مختلف خواهد بود، از این رو مستعد باگ های جدیدی می باشد، به همین دلیل کمپانی نرم افزار را برای کاربران منتشر ساخته تا به دانلود و تست آن بپردازند، از طرفی آنان را تشویق می کند تا گزارشات باگ ها را برای کمپانی ارسال نمایند، تمامی این تلاش ها به نسخه جدید از سیستم عامل خواهد انجامید.

وان پلاس متعهد به دریافت کمک از سوی سایر توسعه دهندگان نیز شده و بیان داشته که به کمک توسعه دهندگان رام در جهت رفع مشکلات مرتبط به نرم افزار دوربین نیاز دارد. کارآیی دوربین در نسخه استوک وان پلاس 3 دارای مشکلات اندکی است، اما کیفیت دوربین بر روی رام های شخص ثالث مشکلات بیشتر و جدی تری دارد.

توسعه این نسخه از سیستم عامل بسیار جالب خواهد بود، چرا که نه تنها توسعه دهندگان بومی در آن مشارکت دارند، بلکه عموم کاربران نیز از طریق گزارش باگ و درخواست امکانات به این فرآیند یاری می رسانند و نتیجه کار سیستم عاملی جدید و قدرتمند خواهد بود که به یقین بهتر از نسخه های پیشین می باشد.

 

http://phandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید