آپلود عکس در وب سایت اینستاگرام

وبسایت اینستاگرام به قابلیت آپلود و اشتراک گذاری عکس مجهز شد، اما تنها از طریق موبایل!

اشتراک گذاری عکس طرفدارانی زیادی در دنیای دیجیتال دارد و سازندگان اینستاگرام مایلند اپلیکیشن آنها کل جهان را تسخیر کند. اینترنت در تمامی نقاط دنیا سرعت چندان خوبی نداشته و دسترسی به آن نیز برای برخی از کاربران گران تمام می شود، از این رو کمپانی ها در تلاشند تا شرایط را به نفع کاربران بهبود دهند.

در همین راستا اینستاگرام تغییر چشمگیری در نسخه موبایل وب سایت خود اعمال کرده و قابلیت های اصلی اپلیکیشن مانند اشتراک گذاری عکس و نسخه کم حجم تر از بخش Explore را در آن پیاده سازی کرده است.

آپلود عکس در وب سایت اینستاگرام

تاکنون کاربران تنها میتوانستند در نسخه وب اینستاگرام چرخ بزنند، تصاویر را لایک کنند، کاربران را فالو نمایند، به جستجو پرداخته و نوتیفیکیشن ها را مشاهده کنند. اما در ماه مارس اینستاگرام یک خانه تکانی را شروع کرد و امکان اشتراک گذاری از طریق وب سایت موبایل را هم به آن اضافه کرد و هم اکنون بخش Explore نیز در حال پیاده سازی میباشد. متاسفانه در حال حاضر امکان آپلود ویدیو، اعمال فیلتر، ساخت استوری و پیام رسانی دایرکت وجود ندارد.

آپلود عکس در وب سایت اینستاگرام

در پاسخ به پرسش های TechCrunch، مسئولین اینستاگرام بیان کردند که "Instagram.com (در حالت موبایل) یک تجریه وب است که برای گوشی های موبایل بهینه سازی شده و برای کمک به افراد برای داشتن یک تجربه کامل‌ تر در اینستاگرام، بدون توجه به گوشی و شبکه مورد استفاده طراحی شده است."

عرضه نسخه وب موبایل به استراتژی رشد جهانی اینستاگرام که 80 درصد از کاربران اپلیکیشن در خارج از آمریکا را هدف قرار داده، گره خورده است. سایر آپدیت ها شامل ثبت نام وب، آنبوردینگ بهتر برای کاربرانی که از گوشی های اندرویدی رده پایین استفاده میکنند و عملکرد آفلاین که به تازگی اضافه شده می باشد. تمامی این بهبودها موجب شد تا اینستاگرام 700 میلیون کاربر ماهانه را پشت سر گذارد. لازم به ذکر است که 100 میلیون کاربر اخیر، تنها در 4 ماه گذشته به اپلیکیشن پیوستند، در حالی که متوسط رشد در سال های قبل، 100 میلیون کاربر در 9 ماه بوده است.

بسیاری از کاربران کشورهای در حال توسعه از اینترنت پرسرعت محرومند و نمیتوانند اپلیکیشن را به راحتی دانلود کنند، از طرفی گوشی آنها نیز فضای کافی برای دانلود را ندارند و مجبورند اپلیکیشن های دیگری از گوشی را پاک کنند. هزینه دیتا برای دانلود اپلیکیشن نیز یکی دیگر از عوامل محدودکننده در استفاده از اپلیکیشن محسوب میشود.

آپلود عکس در وب سایت اینستاگرام

اما با استفاده از نسخه موبایل وب از اپلیکیشن، کاربران بدون دانلود اپلیکیشن و تقبل هزینه های دیتا از حداقل امکانات اپلیکیشن بهره مند میشوند. اینکه اینستاگرام نسخه Lite از اپلیکیشن را برای به حداقل رساندن تبادل داده منتشر میکند یا خیر، خود جای پرسش دارد و با توجه به این موضوع که نسخه Lite از فیسبوک و Messenger مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت، این کار محتمل مینماید.

چنین اقدامی اینستاگرام را یک قدم جلوتر از رقیب کهنه کار خود یعنی اسنپ چت قرار داده است. اسنپ چت از نظر ویدیوها بسیار غنی بوده، اما Snap Inc ساخت نسخه مجزا برای مارکت های بین المللی و کاربران اندروید را در اولویت های خود قرار نداده و اپلیکیشن در کشورهای در حال توسعه عملکرد چندان خوبی را به نمایش نمیگذارد. از این رو میدان برای اینستاگرام باز است تا در کشورهای در حال توسعه خودی نشان دهد. روزانه بیش از 200 میلیون استوری در اینستاگرام به اشتراک گذاشته میشود که بیشتر از کل کاربران اسنپ چت میباشد.

با گسترش و بهبود شبکه های موبایل و گوشی های اندروید، اینستاگرام قادر به کسب درآمد بیشتر از مارکت های در حال توسعه میگردد و تا آن زمان رشد جهانی شبکه کاربران را به اینستاگرام وابسته نگه میدارد.

شبکه های اجتماعی در مارکت های غربی برتر به حد اشباع خود رسیده و لازم است درباره نحوه پیاده سازی این اپلیکیشن ها در سایر مناطق نیز یک تجدید نظر صورت پذیرد.

 

https://techcrunch.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید