وضعیت توسعه دهندگان اپلیکیشن در سال 2016

وضعیت توسعه دهندگان اپلیکیشن در سال 2016

انقلاب صورت پذیرفته در عرصه موبایل از یک سو و گسترش کاربرد اسمارت فون ها از سوی دیگر به تحریک بازار برای پذیرش اپلیکیشن های موبایل پرداخته است، صنعت ساخت و توسعه اپلیکیشن های موبایل بسیار موفق بوده و همواره در حال رشد و گسترش می باشد. رشد تقاضاها و درخواست های مشتری برای اپلیکیشن های موبایل از یک سو و افزایش زمانی که کاربران صرف کار با اپلیکیشن ها می کنند از سوی دیگر موجب تشویق توسعه دهندگان مشتاق و باتجربه جهت نوآوری در عرصه گوشی ها شده است.

InMobi در راستای درک این اکوسیستم در حال رشد اقدام به بررسی توسعه دهندگان موبایل در سراسر دنیا است. این نگرشات مربوط به بیش از 1000 شرکت کننده در 155 کشور جهان یوده و آخرین روندهای موجود در اکوسیستم اپلیکیشن های موبایل مورد بررسی قرار داده شده است، این روندها شامل آگاهی نسبی توسعه دهنده، پلتفرم منتخب، مدل های کسب درآمد، چالش ها و انگیزه ها و ترجیحات موبایل و شبکه می باشد.

انحصار آی او اس و اندروید همچنان ادامه دارد

از شرکت کنندگان در این نظرسنجی راجع به پلتفرمی که به توسعه اپلیکیشن در آن می پردازند پرسیده شد، پلتفرم اندروید پاسخی بود که اکثر توسعه دهندگان به این پرسش دادند، به طوری که حدود %86 از توسعه دهندگان این پلتفرم را برای توسعه اپلیکیشن های خود برگزیده اند، در حالی که آی او اس توسط %57 از توسعه دهندگان مورد استفاده قرار گرفته است. میزان آگاهی توسعه دهندگان در مناطق گوناگون متفاوت بود، اندروید در آسیا و اورپا شناخته شده تر است، در حالی که آمریکای شمالی این میزان برای دو پلتفرم بسیار نزدیک به هم و برای اندروید %81 و برای آی او اس %71 می باشد.

blog_17234_1

در شرایطی که اندروید و آی او اس هر دو قادر به جلب توجه توسعه دهندگان و مشتریان شده اند، اما با این وجود پیکار بین این دو پلتفرم هنوز به سر نرسیده است.

blog_17234_2

زبان اپلیکیشن ها: سوئیفت به سرعت در حال رشد است

در سال های اخیر بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل بر نمونه کارهای خود افزوده اند. در حالی که بسیاری از آنها از تکنیک ها و زبان ها معمول مانند اچ تی ام ال، Objective C و سی پلاس پلاس استفاده می کنند، جاوا زبان برنامه نویسی ترجیح داده شده از سوی آنها می باشد و محبوبیت سوئیفت نیز در حال افزایش است.

blog_17234_3

زبان برنامه نویسی سوئیفت به سرعت رشد یافته و بر محبوبیت آن افزوده شده و تنها پس از یک سال بعد از معرفی، حدود %18 از توسعه دهندگان شروع به استفاده از آن نموده اند. طراحی سوئیفت به گونه ای است که هم با یک زبان اپلیکیشن و هم زبان سیستم کار می کند و برای توسعه به کدنویسی کمتری نیازمند است. این زبان برنامه نویسی جدید در سال 2016 توانست در توسعه اپلیکیشن های متنوع برای آی او اس، OS X، اپل واچ و اپلیکیشن های اندروید تی وی جلودار باشد.

موفقیت در کسب و کار اپلیکیشن ها به سختی حاصل می شود

کسب و کار اپلیکیشن های موبایل بسیار چالش برانگیز است، آمار نشان می دهد که %55 از توسعه دهندگان ماهیانه تنها 1000 دلار از اپلیکیشن های خود درآمد دارند و درآمد ماهیانه متوسط به صورت جهانی رقمی زیر 6000 دلار می باشد. نمودار زیر درآمد ماهیانه را بر اساس اندازه شرکت به نمایش گذاشته است.

blog_17234_4

متوسط درآمد ماهیانه به ازای هر اپلیکیشن در محدوده 5 تا 11 هزار دلار است و به پلتفرم نیز بستگی دارد. اپلیکیشن های ویندوز فون از نظر درآمد در بالاترین مقام قرار دارند و رقمی معادل 11.4 هزار دلار را از آن خود کرده اند، دلیل این وضعیت به عدم وجود رقابت شدید و از هم گسستگی در این پلتفرم ارتباط پیدا می کند. افرادی که برای آی او اس اپلیکیشن می سازند حدود 8.1 هزار دلار درآمد دارند، در حالی که این رقم برای اندروید 4.9 دلار در ماه می باشد.

تبلیغات جریان های درآمدزایی اپلیکیشن را تحت سلطه گرفته است

تبلیغات سودآورترین مدل درآمدی است و 7 نفر از هر 10 توسعه دهنده موبایل از تبلیغات جهت کسب درآمد از اپلیکیشن های خود بهره می گیرند، حدود %18 از آنها نیز قصد دارند در آینده از تبلیغات موبایل استفاده کنند.

blog_17234_5تبلیغات درون اپلیکیشن عمده ترین منبع درآمد در سال 2016 است. مبلغ کلی که صرف تبلیغات اپلیکیشن شده به 7 میلیارد دلار در سال رسیده و این روند افزایشی حتی با نرخ سریع تری برای سال های آینده نیز پیش بینی شده است، از این رو از توسعه دهندگان انتظار می رود تا تمرکز خود را بر روی مدیریت شبکه های تبلیغاتی خود معطوف کنند، بدین ترتیب قادر به دریافت بیشترین سود و درآمد شده و تبلیغاتی را خلق می کنند که مانعی برای تجربه کاربری مطلوب کاربران ایجاد نکند.

محبوب ترین فرمت های تبلیغاتی برای کسب درآمد از اپلیکیشن

بنرها محبوب ترین فرمت تبلیغات از سوی توسعه دهندگان اپلیکیشن می باشند که به سطح بالای دسترسی و کارآمدی آنها ارتباط پیدا می کند. مطالعات حاکی از رشد محبوبیت تبلیغات بینابینی، نیتیو و فرمت های ویدیویی نیز می باشند.

blog_17234_6

رخنه وارد کردن در بازاریابی اپلیکیشن دشوار است

به عقیده %43 از توسعه دهندگان بازاریابی چالش برانگیزترین جنبه برای توسعه دهندگان اپلیکیشن بوده و طراحی از نظر %21 از آنها چالش برانگیز می باشد. دیده شدن و کشف اپلیکیشن از جانب کاربران بزرگ ترین چالشی است که امروزه پیش روی تمامی بازاریابان اپلیکیشن قرار گرفته است.

blog_17234_7

پوشیدنی ها: عرصه ای برای پیکار آینده توسعه دهندگان اپلیکیشن

زمینه برای رشد و گسترش اپلیکیشن های پوشیدنی هنوز فراهم است، چرا که این بخش در اول راه خود قرار دارد. تنها %6 از توسعه دهندگان به ساخت اپلیکیشن برای پوشیدنی ها پرداخته اند و %32 از توسعه دهندگان به احتمال زیاد در آینده اقدام به ساخت اپلیکیشن برای پوشیدنی ها می کنند. در سال 2016 توسعه دهندگان تمرکز خود را از روی اپلیکیشن های اسمارت فون ها بر روی اپلیکیشن های دستگاه های پوشیدنی برای سازمان ها و صنایع متنوع معطوف می دارند.

blog_17234_8

 

http://www.developer-tech.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید