پتنت جدید شرکت سونی می تواند به طور پیوسته صورت شما را تحت کنترل خود در آورد

پتنت جدید شرکت سونی می تواند به طور پیوسته صورت شما را تحت کنترل خود در آورد

اخیرا مقوله سلامتی بسیار مورد توجه سازندگان گوشی قرار گرفته، امروزه اسمارت فون ها و اسمارت واچ ها مجهز به حسگرهایی هستند که در کنار سایر تجهیزات قادر به تشخیص موقعیت کاربر، شمارش تعداد قدم های برداشته شده در حین راه رفتن و تشخیص سایر فعالیت های فیزیکی می باشند. شرکت سونی در گوشی Xperia خود اپلیکیشنی به نام Lifelog قرار داده که تعداد دفعات راه رفتن و یا دویدن کاربر را می شمارد و حتی میزان استفاده از وسایل نقلیه و خواب کاربران را نیز کنترل می کند، به علاوه این اپلیکیشن قادر به محاسبه مقدار کالری سوزانده شده به طور روزانه می باشد و توانایی کنترل میزان استفاده از گوشی های هوشمند را نیز دارد، این کار توسط تجزیه و تحلیل تعداد عکس های گرفته شده و مکان آنها، زمانی که کاربران صرف ایجاد ارتباط با دیگران می کنند و یا به موسیقی گوش می دهند و غیره تحقق می یابد. تمامی این داده ها و آمار و ارقام می تواند به صورت شکیل و زیبا نمایش داده شده و مورد بررسی قرار گیرد. Sony-Logo-TD-AH-02

هم اکنون شرکت سونی طی بیانیه ای اقدام به یک نوآوری جدید نموده است. این شرکت قصد دارد به بررسی و نظارت چهره کاربر به صورت تمام وقت بپردازد، آنچه پر واضح است، این شرکت برای این کار از دوربین گوشی بهره خواهد گرفت. البته هنوز روشن نیست که کدامیک از گوشی ها با این قابلیت جدید سازگاری خواهند داشت، ممکن است دوربین انواع گوش ها و یا حتی گوگل گلس نیز شامل این موضوع باشند و چنین سخت افزاری را در بر بگیرند. عکس های گرفته شده توسط دوربین گوشی به یک سرور با امنیت بالا ارسال می شوند و سیستم به تجزیه و تحلیل و تشخیص حالت های گوناگون کاربر در طول روز می پردازد، در ضمن تصاویری را که فاقد هر گونه احساساتی هستند فیلتر می کند. پس از این مرحله کاربران می توانند به جستجوی حالات مختلف بپردازند و حتی تایم لاینی از چهره خود در طول روز نیز بسازند. حتی شب هنگام نیز دوربین ها دست از کار خود نمی کشند و با عکس برداری در طول شب می توانند الگوی خواب و حرکات فرد را بررسی کرده و از این طریق کیفیت خواب کاربران را دستخوش تغییر نمایند.

بنا بر بیانات مذکور، قابلیت های فوق در صدد گسترش توانایی های اپلیکیشن در اختیار قرار خواهند گرفت، ولی آنچه مسلم است، برای تحقق این هدف به یک سخت افزار متناسب نیز احتیاج خواهیم داشت، چرا که دوربین های امروزی قادر به عکس برداری در حالتی که تاریکی مطلق باشد، نیستند و اگر کاربر تصمیم به چرخش سر خود کند، موفق به تصویر برداری نمی شوند.

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید