پروژه های اخیر ATAP، راهی برای رهایی از پسوردها

پروژه های اخیر ATAP، راهی برای رهایی از پسوردها

علاوه بر اندروید M که در کنفرانس گوگل معرفی شد، پیشرفت هایی دیگری نیز به وقوع پیوسته که به همان اندازه جالب هستند. در طول جلسه Regina Duggan راجع به پروژه هایی که در دست دارند، برای حضار توضیحاتی داد. project-abacus-you-are-your-password-phandroid-640x427Project Abacus یکی از جالب ترین پروژه های در حال انجام Project Abacus نام دارد و تیم دست اندرکار از سال گذشته در حال جمع آوری اطلاعات از کاربران و انجام آزمایشاتی در این زمینه است. این واقعیت که رمزهای عبور مورد علاقه کسی نیست، بر همه روشن است و این پروژه قصد دارد زحمت به خاطر سپردن آنها را از بین ببرد.

گوشی در بر گیرنده اطلاعات بسیاری راجع به شما است، حتی بیشتر از آنچه تصور می کنید. این پروژه با ادغام گستره ای از اطلاعات حسگرها، مانند نوع راه رفتن، الگوهای محیطی، طرز صحبت، روش تایپ و غیره به تایید هویت شما می پردازد. در حقیقت گوشی کلید احراز هویت شما است و به هیچ ابزار اضافی و یا سخت افزاری برای ثبت اثر انگشت نیاز نخواهید داشت.

project-abacus-password-types-phandroid-640x427 Project Abacus در پس زمینه در حال جمع آوری اطلاعات راجع به شما است و قبل از اینکه وب سایت و یا اپلیکیشنی از شما رمز عبور بخواهد، اقدام به احراز هویت می کند، در نتیجه بدون نیاز به وارد کردن هیچ اطلاعات اضافی دیگری، می توانید به سیستم وارد شوید. البته برای اپلیکیشن های بانک ترفندهای تایید دیگری نیز ضروری است، چرا که اطلاعات حساسی در حال مبادله می باشند، ولی برای ورود به بازی همین اندازه احراز هویت نیز کفایت می کند. اگر گوشی شما در دست فرد دیگری قرار بگیرد، کاربر باید مانند گذشته رمز عبور را وارد نماید. سوالی که ممکن است ذهن افراد زیادی را درگیر کرده باشد، این است که چه ترفندی امنیتی در این سیستم کار گذاشته شده است. به گفته ATAP ادغام چندین حسگر اطلاعاتی تعبیه شده، این سیستم را 10 برابر امن تر از سایر روش های سنتی می کند. Project Vault project-vault-announcement-phandroid-640x427پروژه جالب دیگری که در جلسه معرفی شد، Project Vault است. به گفته تیم سازنده، Vault یک سیستم بسیار کوچک و امنیتی است که در قالب یک microSD card فشرده شده و از مجموعه ای از مقدمات رمزگذاری جهت نگهداری از اطلاعات بسیار حساس و مهم شما، از مکالمات گرفته تا فایل های حساس، استفاده می کند. توسط بهره گیری از یک رابط خاص، Project Vault یک بخش از SD card را به مکانی برای ذخیره سازی اطلاعات اختصاص می دهد و در قسمتی دیگر با پلت فرم هایی غیر از اندروید کار می کند. به بیان تیم، Vault بازار را هدف قرار داده است و در مراحل ابتدایی کار خود می باشد، ولی به زودی SDK آن برای برنامه نویسان به صورت اپن سورس در دسترس قرار خواهد گرفت. http://phandroid.com برگرفته از  

اینها را هم بخوانید