پشتیبانی گوگل از اپلیکیشن های کروم برای ویندوز، مک و لینوکس به پایان خواهد رسید

پشتیبانی گوگل از اپلیکیشن های کروم برای ویندوز، مک و لینوکس به پایان خواهد رسید

یکی از مزایای کروم دسترسی به آن در پلتفرم های مختلف اعم از اندروید، ویندوز، مک، لینوکس و البته کروم او اس می باشد، بدین ترتیب اپلیکیشن های متعددی به پلتفرم های گوناگون راه گشوده اند. اندروید به طور کامل مستقل است، اما پلتفرم های دیگر اپلیکیشن های کروم را مورد استفاده قرار می دهند، این اپلیکیشن ها تحت وب هستند اما از طریق مرورگر کروم بر روی این پلتفرم ها، عملکردهای گسترده تری را ارائه می دهند. اما این شرایط به زودی دستخوش تغییر خواهد شد، کمپانی گوگل این موضوع را به تایید رسانده که آنها به زودی پشتیبانی از اپلیکیشن های کروم (تم ها و اکستنشن ها شامل این تغییر نیستد) بر روی ویندوز، مک و لینوکس را به پایان خواهد رساند.blog_22143_1

این اخبار برای افرادی که اپلیکیشن های کروم را مورد استفاده قرار می دهند ناخوشایند خواهد بود، چرا که این اپلیکیشن ها جایگزینی ندارند، اما تنها خبر خوشحال کننده برای این افراد این است که پایان پشتیبانی از این اپلیکیشن ها بسیار دیر اتفاق می افتد و احتمالا در اوایل 2018 شاهد پیاده سازی این استراتژی از سوی گوگل خواهیم بود. تا پیش از آن گوگل برنامه های دیگری را در سر دارد و پشتیبانی از اپلیکیشن های کروم را محدود خواهد ساخت، به طوری که اپلیکیشن هایی جدیدی که برای کروم منتشر می شوند، از اواخر سال جاری دیگر در پلتفرم های مذکور در دسترس نخواهند بود.

البته این شرایط جدید تاثیری بر روی اپلیکیشن های کنونی کروم نخواهد گذاشت و کاربران می توانند اپلیکیشن ها را مانند قبل مورد استفاده قرار دهند و توسعه دهندگان هم قادر به آپدیت اپلیکیشن های خود هستنند. در اواخر سال 2017 وب استور کروم نمایش اپلیکیشن های کروم بر روی پلتفرم های مختلف را متوقف خواهد ساخت، این عمل یک پیش زمینه برای پایان پشتیبانی از این اپلیکیشن ها در آینده تلقی می شود که گوگل اوایل 2018 را تاریخ این اقدام اعلام کرده، به بیان گوگل کاربران این پلتفرم ها دیگر قادر به دسترسی به اپلیکیشن های کروم نخواهند بود.

اما دلیل و منطق گوگل برای چنین کاری چه بوده است؟ مسلما دلایل متعددی برای این اقدام وجود دارند، اول از همه گوگل اشاره کرده که تقریبا 1 درصد از کاربران ویندوز، مک و لینوکس Chrome packaged apps را بکار می برند، اما Chrome packaged apps چیست؟ این عبارت نوعی از اپلیکیشن های کروم است مشابه اپلیکیشن های دسکتاپ ساخته شده اند، در مقابل hosted apps قرار دارند که به طور کامل مبتنی بر وب می باشند. از این رو تعداد کاربرانی که چنین اپلیکیشن هایی را مورد استفاده قرار می دهند در این میان نقش تعیین کننده دارد. به بیان گوگل برخی از تجربیات وجود دارند که وب قادر به ارائه آنها نمی باشد، برای نمونه می توان به فعالیت آفلاین، ارسال نوتیفیکیشن ها و ارتباط با سخت افزار اشاره کرد، اما با تکامل وب اپلیکیشن ها این موضوع دیگر چندان مشکل آفرین نمی باشد. بنا بر بیانات گوگل آنها "simply Chrome" را ادامه خواهند داد و تصور می کنند که زمان آغاز تکامل به دور از پلتفرم اپلیکیشن های کروم می باشد.

شایان ذکر است که هیچیک از این اقدامات تاثیری بر روی پلتفرم کروم او اس نخواهد گذاشت، چرا که این پلتفرم جایی است که کاربران به اپلیکیشن های کنونی و جدید کروم دسترسی خواهند داشت. این امر بدیهی می نماید، چرا که کروم او اس از این اپلیکیشن ها به عنوان عملکردهای اصلی خود استفاده می کند، البته به غیر از برخی کروم بوک هایی که اخیرا با اپلیکیشن های اندروید نیز دسترسی پیدا کرده اند. برای برخی از افراد این خبر چندان غیرمنتظره نبوده و با توجه به اقدامات اخیر گوگل مانند حذف اپ لانچر کروم در اوایل سال منتظر چنین اقدامی از سوی گوگل بوده اند. با تمامی این اوصاف چنانچه آمار و ارقام گوگل صحت داشته باشند، این اقدام تاثیر چندانی بر روی پلتفرم های خارج از پشتیبانی نخواهد داشت.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید