پوشیدنی جدید با دوربین سه بعدی خود به کمک افرادی با اختلالات بینایی می آید

پوشیدنی جدید با دوربین سه بعدی خود به کمک افرادی با اختلالات بینایی می آید

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) همواره در حال ساخت و توسعه تکنولوژی ها و ابزارهای جدید و کاربردی است، دستاورد اخیر این موسسه یک تراشه است که محققین موسسه اقدام به ساخت و توسعه آن نموده اند، این تراشه تنها یک هزارم از انرژی مورد استفاده در پردازشگر کامپیوترهای معمولی را مورد استفاده قرار داده و الگوریتم مشابهی را به اجرا در می آورد، تراشه مذکور از یک سیستم ناوبری و دوربین دوچشمی برخوردار است که بر روی گردن شخص قرار می گیرد.

این دستگاه که در آزمایشگاه های علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی ساخته شده نوعی رابط فیزیکی خط بریل است که توسط کاربر حمل می شود و داده هایی را از نزدیک ترین مانع موجود در مسیر کاربر انتقال می دهد. پردازش های متنوعی مورد نیاز این سیستم است و همین امر باعث شده که بزرگی آن از سوی محققین مورد توجه قرار گیرد.

blog_16915_1

به بیان Dongsuk Jeon، آنها قصد داشتند تا سیستم مذکور را کوچک کنند، چرا که دریافتند لازم است تا یک تراشه بسیار کوچک ساخته شود که همزمان با ذخیره سازی انرژی، دارای قدرت پردازشی بالایی نیز باشد.

الگوریتم به کار رفته داده ها را از دوربین سه بعدی گرفته و به یک راهنمای ناوبری کاربردی تبدیل می کند. مشابه بسیاری از دوربین های سه بعدی که قابلیت تبدیل خروجی خود به ابزارهای نمایشی را دارند، این سیستم نیز از نقاط بدست آمده از نتایج استفاده کرده و از آنها برای یافتن و تشخیص سطوح و اندازه گیری مسیرهای آزاد برای پیاده روی از جهات مختلف می پردازد.

تیم سازنده به منظور کاهش مصرف انرژی این الگوریتم را بهینه سازی کرده و یکی از موارد بهینه سازی شده به اتلاف انرژی در اثر واکشی داده ها از حافظه اصلی مربوط می شود.

محققان افزودند که علاوه بر پردازشگرهای بزرگ و مزاحم، اندازه سیستم ناوبری را نیز می توان کاهش داد. در یکی از مقالات نمایش داده شده در کنفرانس بین المللی مدارهای حالت جامد، تیم توسعه دهندگان اظهار داشته اند که این تکنولوژی برتر کمک بزرگی برای افراد نابینا محسوب می شود و در راه رفتن به آنها یاری می رساند. این تکنولوژی نویدبخش کمک های دیگری برای افرادی با اختلالات بینایی می باشد و وعده از تبلت هایی که با خط بریل کار می کنند می دهد تا با استفاده از حباب میکروفلوئیدی قادر به خواندن مستقیم از صفحه تبلت شوند.

 

http://www.techtimes.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید