پیشنهاد جدید محققان: حالت خواب برای اسمارت فون ها

پیشنهاد جدید محققان: حالت خواب برای اسمارت فون ها

امروزه اسمارت فون ها به یک الزام برای بسیاری از افراد تبدیل شده اند، در تمامی اوقات شبانه روز این دستگاه های کوچک، اما پرکاربرد را مورد استفاده قرار می دهیم، البته میزان وابستگی افراد به گوشی ها متفاوت است و به شدت به نقش اسمارت فون در زندگی روزمره مرتبط است. برای نمونه، ممکن است بسیاری از سفارشات و خریدهای خود را از طریق اسمارت فون ها انجام دهید و یا از اپلیکیشن های موبایل برای کنترل سلامت خود استفاده کنید. کارهایی که با کمک اسمارت فون ها قادر به انجام آنها هستید، فهرستی طولانی و پایان ناپذیر است که زندگی ما را به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهند.

بنا بر مطالعه ای جدید که در ماه اخیر منتشر شد، طراحی اسمارت فون باید به گونه ای مطلوب بر کیفیت خواب ما تاثیرگذار باشد، به بیانی دیگر، خواب ما نیز باید وابسته به اسمارت فون ها گردد. تمرکز اصلی این مطالعه بر روی نورهایی است که از صفحه نمایش اسمارت فون ها ساطع می شوند، علی الخصوص نورهای روشن تر و آبی تر که کاربران را پیش از آنکه به خواب بروند، بیدار نگه می دارند. طبق مطالعات صورت گرفته، سطح نور و رنگ باعث از بین رفتن هورمون ملاتونین و افزایش هوشیاری می شوند، در نتیجه نقش مخربی در قابلیت طبیعی به خواب رفتن شخص ایفا می کنند.

blog_14713_1

محصولات گوناگونی در طول این مطالعه مورد استفاده و سنجش قرار گرفته اند، هدف از این کار اندازه گیری توان طیفی آنها در دو شرایط بوده است، اولی هنگام نمایش متن و دومی در زمان اجرای بازی محبوب انگری بردز. دو گروه در انجام این مطالعات شرکت داده شدند، گروه نخست کاربران در شرایط نرمال بودند، در حالی که به گروه دوم عینک های نارنجی رنگی داده شد که نور روشن و آبی را از بین می برد، این مطالعه نتایجی را در اختیار محققان قرار داد، اول از همه طراحی نرم افزار باید برای استفاده در شب به گونه ای بهینه سازی شده باشد، دوم آنکه سازندگان سخت افزار باید یک وضعیت خواب را تعبیه نمایند که به صورت خودکار فعال می شود و نورهای روشن و آبی را که موجب بروز مشکلاتی می گردند به زرد و قرمز تبدیل می کند. کار با اسمارت فون ها، مخصوصا در شب هنگام نیازمند رعایت قوانینی است، چناچه چه شما نیز یکی از طرفداران پر و پا قرص اسمارت فون ها هستید، ما را از عادات و تجربیات خود در استفاده از این وسایل باخبر سازید.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید