مقایسه درآمد اپ استور و گوگل پلی

پیش بینی: اپلیکیشن های اندروید از نظر درآمد از همتایان آی او اس خود جلو می زنند

کمپانی  App Annie اخیرا مطالعه ای را به انجام رسانده که بر اساس آن اپلیکیشن های اندروید از نظر درآمد در سال های آینده از اپلیکیشن های آی او اس پیشی خواهند گرفت و چنین وضعیتی نخستین بار است که اتفاق می افتد. اپ استور کمپانی اپل جایگاه خود به عنوان پردرآمدترین استور جهان را همچنان حفظ می کند، اما پلی استور کمپانی گوگل و اپ استورهای شخص ثالث اندروید در مجموع درآمد بیشتری را عاید خود می کنند.

انتظار می رود که اپ استور آی او اس 40 میلیارد دلار درآمد به جیب بزند، در حالی که این رقم برای گوگل پلی استور 21 میلیارد دلار برآورد شده است. پیش بینی شده که اپ استورهای شخص ثالث مانند اپ استور آمازون و اپلیکیشن های سامسونگ گلکسی درآمد 20 میلیارد دلار را عاید خود نمایند که در کنار درآمد 21 میلیارد دلاری پلی استور، رقم 40 میلیارد دلار پیش بینی شده برای اپ استور اپل را پشت سر می گذارد. در سال 2016 گوگل پلی 17 میلیارد دلار درآمد تولید کرد و 10 میلیارد دلار نیز از اپ استورهای شخص ثالث اندروید تولید شد و اپ استور جایگاه اول را با تولید 34 میلیارد دلار از آن خود کرد.

مقایسه درآمد اپ استور و گوگل پلی

پیش بینی شده که تا سال 2021، اپ استور کمپانی اپل 60 میلیارد دلار عاید خود کند، در حالی که گوگل پلی 42 میلیارد دلار و اپ استورهای شخص ثالث اندروید 36 میلیارد دلار را تولید خواهند کرد.

اپ استور هنوز هم از نظر میزان کل درآمد تولیدشده جایگاه اول خود راحفظ خواهد کرد

با این حال در ارتباط با رقابت بین اپ استور کمپانی اپل و گوگل پلی استور می توان بیان داشت که اپ استور از گوگل پلی جلوتر بوده و تا سال 2021 به درآمد 20 میلیارد دلار دست پیدا می کند. این مطالعه نشان داده که در طول 5 سال آینده، کل فروش اپلیکیشن ها به میزان 18 درصد افزایش را به ثبت خواهد رساند و آسیا و اقیانوسیه بالاترین تقاضا را برای اپلیکیشن های اندروید و آی او اس خواهند داشت و آمریکا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا پس از آنها در رده بندی ظاهر می شوند.

مقایسه درآمد اپ استور و گوگل پلی

پیش بینی شده که کل دانلودهای اپلیکیشن های موبایل تا سال 2021، رقم 352 میلیارد دلار را پشت سر بگذراند و از سوی دیگر مشتریان بیش از 139 میلیارد دلار را بابت خرید اپلیکیشن از استورهای اصلی و نیز شخص ثالث هزینه کنند.

گوگل اخیرا تغییراتی در پلی استور اعمال کرده و بخش جدیدی برای پیشنهاد اپلیکیشن های رایگان به صورت هفتگی راه اندازی کرده است، این اقدام مشابه امکانی است که اپ استور در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

علاوه بر این، اپ استور قابلیت جدیدی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده که با استفاده از آن می توانند به طور مستقیم به نظرات و بازخوردهای دریافتی از سوی کاربران پاسخ دهند.

 

http://news.softpedia.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید