چرا کمپانی های نرم افزاری عملکرد بهتری را به نمایش می گذارند؟

چرا کمپانی های نرم افزاری عملکرد بهتری را به نمایش می گذارند؟

اگر از مدیرعاملان کمپانی های نرم افزاری درباره نحوه بهبود نتایج در کمپانی بپرسید، قطعا جوابی برای این پرسش خواهند داشت، آنها به خوبی می دانند که چگونه با استفاده از منابع محدود نتایج بهتری دریافت کرده و به مدیریت افراد و کارکنان خود بپردازند. دلیل برتری آنها به تمرکزشان بر روی دو عامل باز می گردد که خواسته هر مدیری است.

blog_19189_1

تفکر درباره رشد و پیشرفت

پیشرفت های حاصل شده در طول تاریخ دنیا را کوچک تر و مرتبط تر کرده، این پیشرفت ها به دلیل اینکه افراد تمایل به صرفه جویی در زمان داشته و می خواستند بهره وری بیشتری را داشته باشند، به وقوع پیوسته اند و می توان گفت که پیشرفت در ذات انسان ها نهفته است.

تمایل به انجام سریع تر امور در طرز فکر بشر نهفته و همین امر تلفن ها، اینترنت و اپ استورها را به میدان آورده است. افراد فعال در کمپانی های فنی نیز بر این واقعیت واقف اند، چرا که بهبود بهره وری از محصولات آنها به شمار می رود.

درک بهره وری، فرآیند شکل گیری تیم ها را میسر می گرداند. مبنی بر مطالعات Deloitte Technology Fast 500 در سال 2014 حدود 64 درصد از کسب و کارهای فنی در حال رشد را کمپانی های نرم افزاری و اینترنتی شامل شده اند و تمامی نشانه ها حاکی از آن است که این درصد در سال های آینده نیز افزایش خواهد یافت.

این رشد تنها به دلیل افزایش در تقاضا یا سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا نمی باشد و به شدت به افراد و تیم هایی که به فعالیت می پردازند مرتبط است. معمولا تیم هایی که کارآیی بسیار خوبی را به نمایش می گذارند، دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند. برای نمونه کمپانی گوگل افرادی با اشتیاق زیاد، هوش و طرز فکر یادگیرنده را استخدام می کند و از اهداف و نتایج کلیدی برای کسب بیشترین بهره وری از این افراد استفاده می نماید.

بهترین تیم ها بر روی تنوع نیز متمرکز می شوند، چرا که آنها می دانند که هر فرد چیز جدیدی را به تیم می آورد و کمپانی های اینتل، فیسبوک و گوگل همگی متعهد به افزایش درصد کارکنان زن خود هستند.

هر فرد می تواند بخشی از یک کمپانی نرم افزاری باشد

در حقیقت نیازی نیست کمپانی نرم افزاری شما مطابقت کاملی با کارآیی سایر کمپانی ها داشته باشد. هر مدیری قادر به ایجاد انگیزه در افراد و ارتقای تیم با استفاده ار ابزارهای کاری مشابه که غول های موفق در تکنولوژی مورد استفاده قرار می دهند، می باشد.

این شرایط برای بسیاری از استارتاپ های موفق نیز صادق است، به طوری که همگی آنها داده محور بوده و زمان زیادی را صرف درک تمامی جزئیات درباره مشتریان و کسب و کار خود می نمایند و تصمیمات را بر اساس نتایج آزمایشات و داده ها اتخاذ می کنند.

این داده ها نگرشات زیادی را در اختیار آنها قرار داده و با در اختیار گذاشتن گزینه هایی درباره نحوه بهره وری افراد به کمک آنها می آید. تنها کار لازم سنجش عملکرد این گزینه هاست و تنها پس از آن قادرید تا آنها را مورد استفاده قرار دهید.

به یاد داشته باشید که این اقدامات اول از همه به نفع خود شماست. مهارت های رهبری و مدیریت از طریق موفقیت تیم شما سنجیده می شوند.

روحیه بالاتر

برای آنکه کارمندان شما اثربخش تر و سریع تر کار کنند، باید بر روی سه حوزه متمرکز شوید. لازم است تا زمانی را صرف افزایش تعاملات، انگیزه ها و روحیه تیمی کنید، سه اصلی که پایه اکثر استارتاپ ها را شکل داده اند.

کارمندان با انگیزه بالا تمایل بیشتری برای توجه و دلسوزی برای کار خود داشته و تلاش بیشتری برای موفقیت می کنند. در عین حال 30 درصد از مدیران بیان می کنند که ایجاد انگیزه در افراد دشوارترین کار آنهاست. مبنی بر نتایج یک نظرسنجی تاثیرگذارترین عوامل که در کارکنان ایجاد انگیزه می کنند شامل تمجید از سوی مدیران، توجه از سوی رهبران و اعطای مسئولیت بیشتر است.

دستیابی به این موارد به صرف زمان و انرژی زیادی محتاج است. خوشبختانه کمپانی های نرم افزاری نیز راه حلی را برای این کار دارند، استفاده از ابزارهایی که به سایرین می فروشند.

حضور در رقابت

رهبران باید از تمامی فرصت هایی که در اختیارشان قرار گرفته نهایت استفاده را ببرند تا عملکرد بهتر و موثرتری را به نمایش گذاشته و موفقیت را از آن خود کنند.

امروزه این کار به معنای استفاده از ابزارهای کاری مختلف که برای تیم شما مناسب بوده و عملکرد آن را بهبود می بخشد، می باشد. ایده پشت پرده این ابزارهای سازمانی تسهیل امور مدیران و کاهش میزان هدر رفتن منابع می باشد. ابزارهای گوناگونی برای این منظور ساخته شده اند، کلید موفقیت یافتن ابزاری است که بیشترین هم خوانی را با تیم شما داشته باشد.

ابزاری که موجود است را دوباره نسازید

خوشبختانه لزومی برای ساخت ابزارهایی که هم اکنون نیز وجود دارد و توسط بسیاری از افراد موفق مورد استفاده قرار گرفته نمی باشد. تنها کار لازم یادگیری از این نمونه ها و مثال هاست، با سایر اعضا صحبت کنید و آنچه را که به کار شما می آید برگزیده و مورد استفاده قرار دهید.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید