تبلیغ اپلیکیشن های آموزشی

چه روش هایی برای تبلیغ اپلیکیشن های آموزشی نتیجه میدهد؟

یادگیری در دنیای موبایل فرآیند کاملا متفاوتی است و این فرصت در اختیار کاربران قرار دارد تا با بخش های مختلف تعامل داشته و چیزهای جدیدتری را کشف کنند. ساخت اپلیکیشن هایی که به کاربران مهارت های جدید می آموزد و دانش آنها را بهبود میبخشد، بسیار تحسین برانگیز بوده و آموزش یکی از دسته بندی های اپلیکیشن های موبایل است که انواع کاربران را بر در میگیرد.

مخاطب این نوع اپلیکیشن ها بسیار گسترده هستند و دانشجویان یا افراد بالغی که به دنبال یادگیری زبان جدیدی میباشند نیز شامل این گروه میشوند. از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه تبلیغ اپلیکیشن های آموزشی آشنا کنیم، با اپریویو همراه باشید.

 

مدل کسب و کار

بر مبنای آخرین گزارش منتشر شده از سوی App Annie، وضعیت برای اپلیکیشن های آموزشی پلتفرم های آی او اس و اندروید در آمریکا متفاوت بوده است. در بخش اپلیکیشن های رایگان آی او اس، اپلیکیشن های کمتری با پرداخت درون برنامه ای مشاهده میشود. از این رو میتوانید اپلیکیشن خود را با مدل پرداخت درون برنامه ای یا نمایش تبلیغات درون برنامه روانه بازار کنید، چرا که جایگاه های نخست برای اپلیکیشن های پولی اشغال شده اند.

اپلیکیشن های آموزشی برتر در اپ استور

در بین اپلیکیشن های پرفروش، کاربران اندروید اپلیکیشن های رایگان با پرداخت درون برنامه ای را ترجیح میدهند، در حالی که اپلیکیشن های پولی مدل ترجیحی کاربران آی او اس است. همانطور که متوجه شدید، الگوی خاصی در این میان وجود ندارند و تنها با شناخت دقیق مخاطبین و جذب آنها به بهترین نحو میتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

اپلیکیشن های آموزشی برتر در گوگل پلی استور

 

اپلیکیشن های آموزشی را چگونه تبلیغ کنیم؟

در ادامه به شرح روش هایی برای موفقیت در پیاده سازی اپلیکیشنی که تجربه خوبی در اختیار کاربران قرار میدهد، میپردازیم.

 

درس اول: !Hello World

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، شناخت کاربر برای حصول نتیجه حیاتی است. اگر در دفتر کار خود نشسته اید و امیدوارید که کاربران محصول شما را تحسین خواهند کرد، سخت در اشتباه اید. لازم است به خاطر داشته باشید که کاربران نیز افراد واقعی هستند و باید به صورت فردی با آنها ارتباط برقرار کنید و با علاقه مندی های آنها آشنا شوید.

این کار باید در کنار اعتبارسنجی ایده انجام شود و پس از آن میتوانید اپلیکیشن خود را به کاربران نشان دهید. اگر گروه بزرگ تری از مخاطبین را هدف قرار داده اید، در کنفرانس ها و رویدادهای مختلفی که احتمال حضور مشتریان بالقوه شما وجود دارد شرکت کنید و از بازخوردهای آنها مطلع شوید. این روش توسط سازندگان ClassDojo مورد استفاده قرار گرفته تا مشکلات معلمان را برطرف کنند.

اپلیکیشن classdojo

 

درس دوم: ارتباطات

یکی از فاکتورهای بسیار مهم که به سازندگان اپلیکیشن و همچنین کاربران کمک میکند تا به هدف خود دست پیدا کنند، فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

همه مایلند ایده های خود را از طریق این کانال ها به اشتراک بگذارند و این بستر ارتباطی مزیت هایی برای توسعه دهندگانی که مایل به تعامل با کاربران هستند به دنبال دارند.

ارتباط فردی اهمیت بسیار زیادی دارد، اما باید در کنار آن در شبکه هایی که مشتریان ترجیح میدهند نیز حضور فعال داشته باشید و حضور در انجمن های گفتگو و وبلاگ ها را فراموش نکنید. به پرسش های کاربران جواب دهید و نگرانی های آنها را درک کنید. از سوی دیگر زمانی را هم صرف وبسایت و صفحه اختصاصی اپلیکیشن در اپ استورهای مختلف کنید، چرا که به شما کمک میکنند تا ارتباط خوبی با مشتریان برقرار نمایید.

برای مثال در اپلیکیشن Edmondo، بحث های زیادی بین معلمین و والدین، معملین و دانش آموزان و والدین با والدین صورت میپذیرد و اپلیکیشن شما هم باید محل ملاقات کاربران باشد.

اپلیکیشن edmodo

 

درس سوم: گیمیفیکیشن

رقابت با سایر کاربران و دیدن نام کاربر در لیدربورد، یکی از عواملی است که در کاربران ایجاد انگیزه میکند. باید پیشرفت آنها را نمایش دهید و با دادن هدایای مجازی (زمانی که مرحله ای را با موفقیت پشت سر گذاشتند)، آنها را علاقه مند کنید. بدین ترتیب میتوانید به برقراری ارتباط با آنها پرداخته و آنها را متقاعد کنید که استفاده از اپلیکیشن را ادامه دهند.

به آنها نشان دهید که میتوانند اپلیکیشن شما را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارند، نمایش دستاورهای کاربر به سایرین روش بسیار خوبی در کسب محبوبیت بیشتر است. با استفده از عناصر گیمیفیکیشن آنها را جذب کنید تا اپلیکیشن شما نسبت به رقبا متمایز شود. SoloLearn یکی از بهترین نمونه هاست که این مورد را به خوبی پیاده سازی کرده است.

اپلیکیشن sololearn

 

درس چهارم: تمرین عملی و کاربردی

در این مرحله باید باید به کاربران نشان دهید که میتوانید تمامی خواسته های آنها را در اپلیکیشن خود یکپارچه سازی کنید، اینجاست که خواسته های آنها برآورده میشود.

هر کسی میتواند اطلاعاتی را در یک لی اوت قرار داده و در اپ استور آپلود کند، اما باید کاری کنید که اپلیکیشن شما از سایر اپلیکیشن هایی که در همان زمینه متمرکز شده اند، متمایز گردد. میتوانید ابزارها و قابلیت های مختلف را یکپارچه سازی کرده و به جذابیت اپلیکیشن خود بیفزایید. اما سادگی را حفظ کنید، زیرا پیچیدگی زیاد سبب میشود که کاربران اپلیکیشن را کنار بگذارند. میتوانید از واقعیت افزوده یا چت بات ها استفاده کنید. Memrise یکی از اپلیکیشن های یادگیری زبان است و در نسخه جدید آن، چت بات ها به کاربران کمک میکنند تا مکالمات را تمرین کنند.

اپلیکیشن memrise

جمع بندی

حال که با روش های تبلیغ اپلیکیشن های آموزشی آشنا شدید، زمان پیاده سازی آنها فرا رسیده، باید با یک روش خلاقانه و تعاملی، افراد علاقه مند به یادگیری را مجذوب کرده و تجربه خوبی را در اختیار آنها قرار دهید.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید