اپلیکیشن سیر و سفر

چه عواملی موفقیت اپلیکیشن TripAdvisor را رقم زدند؟

رفتار و دیدگاه مشتریان در طول سال های اخیر تغییر پیدا کرده و امروزه بسیاری از کمپانی ها در تلاشند تا بهترین تجربه را از طریق وبسایت و اپلیکیشن های موبایل در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

TripAdvisor یکی از کسب و کارهای موفقی است که توانست اپلیکیشن موبایل خود را به همراه همیشگی کاربران تبدیل کند. در این مطلب قصد داریم از عواملی که موجب موفقیت این اپلیکیشن شدند پرده برداریم، با ما همراه باشید.

 

پیدا کردن مقصد سفر

ایده ای خارق العاده

ایده ساخت TripAdvisor به سال 2000 باز میگردد. Steve kaufer، فارق التحصیل رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه هاروارد میخواست اطلاعات ضروری راجع به یکی از مقصدهای سفر خود را پیدا کند.

او دریافت که ابزار مناسبی برای این کار وجود ندارد و با همکاری Tom Palka ،Langley Steinert و Nick Shanny وبسایت tripadvisor.com را راه اندازی کرد. کاربران از همان ابتدا میتوانستند تجربیات سفرهای خود را در وبسایت به اشتراک گذارند و عکس های خود را آپلود کنند. هم اکنون کاربران میتوانند هرآنچه برای یک ماجراجویی نیاز است، از طریق برنامه بیابند.

پیدا کردن قیمت های مناسب برای پروازها و هتل ها و کشف بهترین رستوران ها از جمله ویژگی های این اپلیکیشن هستند. اما مهم ترین بخش، یافتن اطلاعات ضروری در خصوص سفرهای سایر کاربران است که از طریق اپلیکیشن به اشتراک گذاشته شده است.

با فراگیر شدن موبایل، این سرویس ها برای کاربران آی او اس و اندروید عرضه شد و بدین ترتیب کاربران توانستند سفر بعدی خود را به کمک این اپلیکیشن برنامه ریزی کنند.

نظرات کاربران در TripAdvisor

 

اما راز موفقیت TripAdvisor چه بود؟

چالش پیش روی TripAdvisor تبلیغ و ترویج اپلیکیشن نبود، بلکه ایجاد یک سیستم پیشرفته برای مشتریانی بود که میخواستند یک تجربه یکپارچه داشته باشند و از طریق هر دستگاهی که در اختیارشان است، به قابلیت های آن دسترسی داشته باشند.

 

صفحه اسپلش اپلیکیشن

صفحه اسپلشی که با دقت و جزئیات طراحی شده، موجب بالا رفتن اعتبار برند و بهبود تجربه کاربری میشود. TripAdvisor پایگاه داده بسیار عظیمی داشت اما به سرعت توانست عملیات موردنظر را انجام دهد. صفحه ورود همراه با متن هایی که ناپدید میشدند، توجه کاربران را به مدت چند ثانیه به خود جلب میکرد. یک پس زمینه سبز رنگ که با تم کلی TripAdvisor همخوانی دارد و لوگوی کمپانی با آن جغد بامزه به نمایش درمی آید. پس از آن کلماتی ظاهر میشوند که هوشمندانه انتخاب شده اند و کاربر با مشاهده آنها میفهمد که بهتر است منتظر بماند تا اپلیکیشن باز شود.

 

نسخه اندروید و آی او اس TripAdvisor

 

آنبوردینگ

بسیاری از افراد بر این باورند که آنبوردینگ عاملی است که نشان میدهد که کاربران اپلیکیشن را دوست دارند یا از آن متنفرند.

TripAdvisor امکانات خود را به شیوه ای قابل درک به نمایش میگذارد و کاربر به راحتی میتواند با استفاده از حساب کاربران گوگل یا فیسبوک وارد اپلیکیشن شود یا یک حساب مخصوص بسازد. تنها با چند بار لمس صفحه به راحتی و سرعت میتوانید تنظیمات موردنظر خود را انجام دهید و از آن لحظه به بعد همه چیز آماده است که مقصد سفر بعدی خود را انتخاب کنید.

 

سهولت ساخت حساب کاربری در TripAdvisor

 

دسترسی آفلاین

ابزارهای ارائه شده توسط TripAdvisor بسیار جامع و کاربردی اند، اما گاهی اوقات دسترسی به اینترنت امکان پذیر نیست. ممکن است در بیابان یا در منطقه ناشناسی در جنگل باشید یا به دلیل هزینه بالای رومینگ در کشور خارجی به اینترنت دسترسی نداشته باشید. در این شرایط میتوانید نقشه ها، نظرات کاربران و سایر اطلاعات 300 شهر جهان را بر روی گوشی ذخیره کنید و به صورت آفلاین مورد استفاده قرار دهید.

 

دسترسی آفلاین به TripAdvisor

شخصی سازی

این اتفاق حداقل یک بار در سال برای همه ما می افتد که یک هفته تعطیل هستیم و میخواهیم تعطیلات را در جایی خارق العاده ای سپری کنیم. اگر دوستی که شما را به خوبی میشناسد همه کارها را هماهنگ کند، بهترین هتل را پیدا کند یا نظر شما را درباره اقامتگاه خاص و ویژه ای که در ذهن دارید جویا شود یا به تمامی سوالات شما پاسخ دهد، چه حسی خواهید داشت؟

این دوست مجازی در حین سفر نیز همراه شماست تا رویدادهای جالبی را که در محل اقامتتان در حال برگزاری است، به شما اطلاع دهد. به لطف تکنولوژی امروزی، اسمارت فون و اپلیکیشن هوشمندی مثل TripAdvisor تنها چیزی است که به آن نیاز دارید.

سرویس های مبتنی بر موقعیت مکانی به همراه سایر قابلیت ها، TripAdvisor را به گزینه ای در دسترس تبدیل کرده اند تا سفر خاطره انگیزی برای شما خلق کنند.

شخصی سازی TripAdvisor

 

خریداری های مهم

TripAdvisor از همان ابتدا مشهور نبود و به مرور زمان موفق شد به برندی تبدیل شود که مشتریان به آن نیاز داشتند. این شرایط یک شبه پیش نیامد و عواملی متعددی این مسیر پر فراز و نشیب را تحت تاثیر قرار دادند. شایان ذکر است که تصمیمات هوشمندانه کمپانی در موفقیت آن بی تاثیر نبوده اند و خریداری های مهم آنها پیش نیازهای لازم برای ایجاد راه حلی جامع برای تمامی مشتریان را بوجود آورد.

محبوبیت TripAdvisor

 

پوشش خبری

شنیدن این خبر که کمپانی که سال ها در جستجوی مقصد سفرها به شما کمک کرده، هم اکنون یک اپلیکیشن موبایل عرضه کرده بسیار خوشایند است.

از این رو پوشش خبری تکنیک خوبی برای نمایش قابلیت های در دسترس اپلیکیشن توسط اسمارت فون یا تبلت ها میباشد. Justin Sablich در مقاله ای که چند ماه پیش در نیویورک تایمز منتشر شد، به صحبت درباره TripAdvisor پرداخت و بیان کرد که اپلیکیشن در سفرش به North Adams در ماسوچوست چه کمکی به او کرده است.

TripAdvisor در نیویورک تایمز

 

تمامی اقدامات خود را مورد سنجش قرار دهید

در مصاحبه ای که با Steve Kaufer ترتیب داده شد او بیان داشت "من دوست دارم از اطلاعاتی که داده ها به من میدهند مطلع باشم". مشخص کردن معیار مناسب برای سنجش اقدامات صورت گرفته، راز موفقیت کمپانی بوده است و به هیچ وجه نمیتوان بر روی برنامه هایی که بر اساس تصورات پیاده سازی شده اند سرمایه گذاری کرد.

این موضوع نه تنها برای سفر، بلکه برای تمامی حوزه ها صدق میکند و ابزارهای متعددی هم برای تجزیه و تحلیل در دسترس هستند.

اپلیکیشن TripAdvisor

جمع بندی

در بسیاری از کمپانی های بزرگ، استراتژی هوشمند باید با خواسته های مشتریان همخوانی داشته باشد. شاید بفهمید که برای کسب و کار خود به یک اپلیکیشن موبایل نیاز دارید، اما پیاده سازی مناسب آن مسئاله بسیار مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. TripAdvisor موفق شد تا تجربه ای را در اختیار کاربران قرار دهد که کاملا بر اساس نیازمندی های آنها طراحی شده بود.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید