چگونه بفهمیم که کدام اپلیکیشن بیش از حد باتری مصرف می کند؟

چگونه بفهمیم که کدام اپلیکیشن بیش از حد باتری مصرف می کند؟

طول عمر باتری یکی از بزرگ ترین نگرانی ها و مشکلات گوشی های اندروید می باشد، همگی می خواهیم تا گوشی های خود را در طول روز بدون نیاز به شارژ مجدد مورد استفاده قرار دهیم و اغلب نیز جهت دستیابی به چنین شرایطی اقدامات جدی نیز صورت می دهیم. اما مقصر اصلی در مصرف باتری اپلیکیشن هایی مانند پوکمون گو هستند، در حالی که شناسایی این اپلیکیشن ها اغلب چندان آسان هم نمی باشد. در این مقاله قصد داریم تا به شرح بهترین راه برای تشخیص این اپلیکیشن ها و اقدامات لازم بپردازیم، با ما همراه باشید.

تشخیص اپلیکیشن مشکل ساز

بعضی اوقات اپلیکیشن هایی که به تصور ما کاربردی هستند و یا آنها را مکررا در طول روز مورد استفاده قرار می دهیم، باتری زیادی نیز مصرف می کنند. چنانچه یک گوشی رده بالا و قدرتمند داشته باشید این موضوع کارآیی آن را چندان تحت تاثیر قرار نمی دهد و شاید حتی متوجه مشکل هم نشوید. اما با در نظر گرفتن این موضوع که اثربخشی باتری های اسمارت فون به مرور زمان کاهش پیدا می کند، تلاش برای کاهش مصرف باتری در بلندمدت نتیجه بخش خواهد بود.

به منظور کشف آن دسته از اپلیکیشن هایی که باتری بیشتری مصرف می کنند به منوی Settings اندروید مراجعه کرده و Power Management را بزنید، توجه کنید که شاید این بخش در گوشی شما Battery نام داشته باشد، با این اقدام لیست تمامی اپلیکیشن ها و امکانات گوشی را مشاهده خواهید کرد.

blog_20989_1

پس از تشخیص عامل خالی شدن باتری چه کار باید کرد؟

زمانی که اپلیکیشنی را که مقدار زیادی از باتری را مصرف می کند، شناسایی کردید می توانید درباره اقدام بعدی خود تصمیم گیری کنید. به بخش Settings رفته و Applications را بزنید و اپلیکیشن موردنظر را از فهرست اپلیکیشن های نمایش داده شده پیدا کنید. ساده ترین راه حل این است که داده ها و کش اپلیکیشن را برای رفع این مشکل پاک کنید، اما راه حل بهتر force-stop اپلیکیشن و ری استارت کردن آن می باشد.، پس از این کار لازم است تا بر اپلیکیشن نظارت کنید.

راه حل دیگر پیدا کردن یک اپلیکیشن معادل در گوگل پلی است، حتی ممکن است دیگر تمایلی به استفاده از این اپلیکیشن نداشته باشید، در این صورت در همان صفحه بر روی دکمه uninstall زده و خیال خود را راحت کنید.

در صورتی که اپلیکیشن ها مقصر مصرف بالای باتری نباشند چه اقدامی باید صورت داد؟

در برخی از شرایط این اپلیکیشن نیست که موجب خالی شدن باتری گوشی می شود، بلکه یکی از عملیات اسمارت فون شما موجب چنین شرایطی شده است. اگر صفحه نمایش مقصر باشد، نور آن را کاهش دهید، چرا که همیشه به نور بالای گوشی نیازی نیست، مدت زمان فعال ماندن گوشی را نیز کم کنید.

blog_20989_2

حضور صفحه گوشی در ابتدای لیست عملیاتی که باتری را خالی می کنند بسیار طبیعی است، اما اگر درصد آن بیش از اندازه باشد لازم است اقدامات مذکور را صورت دهید. نمی توان یک اندازه دقیق برای آن بیان کرد، چرا که این امر به میزان استفاده شما بستگی دارد، از این رو باید تلاش کنید تا نور صفحه را با توجه به وضعیت خود تنظیم نمایید. این راه حل ها ساده و ابتدایی هستند ولی در بسیاری از شرایط می توانند کاهش محسوسی در میزان مصرف باتری اسمارت فون شما داشته باشند.

 

https://www.androidpit.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید