چین با کمک تیم هوش مصنوعی خود به رقابت با AlphaGo می پردازد

چین با کمک تیم هوش مصنوعی خود به رقابت با AlphaGo می پردازد

واحدی در کمپانی آلفابت که با نام DeepMind شناخته شده، به توسعه هوش مصنوعی AlphaGO پرداخته است، AlphaGO موفق شد قهرمان بازی باستانی چینی به نام Go را شکست دهد، کاری که در گذشته غیرممکن به نظر می رسید. ذات پیچیده این بازی و احتمالات بیشمار و بی نهایت آن چالش دشواری را پیش روی هوش مصنوعی قرار داده است. با کمک شبکه عصبی و یادگیری ماشینی، AlphaGO قادر به غلبه بر قهرمان جهانی Lee Sedol در چهار دور از پنج دور بازی گردید. این عملکرد تاثیرگذار بسیاری از محققین را به شگفتی وا داشت. این اقدام نویدبخش قدرت تازه ای برای هوش مصنوعی می باشد. فیسبوک نیز در گذشته اعلام کرده که در حال کار بر روی هوش مصنوعی است که قادر به شکست AlphaGo خواهد بود، اما DeepMind پیش از فیسبوک این تصور را به واقعیت تبدیل کرد.

blog_17573_1

یک تیم توسعه هوش مصنوعی در چین که China Computer Go Team نام دارد، اعلام کرده که در حال توسعه هوش مصنوعی Go-playing خود می باشد. ساخت هوش مصنوعی که قادر به انجام بازی Go باشد خود یک دستاورد بزرگ محسوب می شود و این تیم قصد دارد تا هوش مصنوعی خود را پیشرفته تر گرداند، هدف آنها به چالش کشیدن AlphaGO در بازی نیتیو خود می باشد. در این راستا آنها قصد دارند که به طور رسمی تا پیش از پایان سال 2016 AlphaGO را به چالش دعوت کنند. کمپانی های دیگری همچون Baidu نیز در حال کار بر روی پروژه های هوش مصنوعی خود هستند، اما China Computer Go Team تنها تیمی است که به طور رسمی تمایل خود برای این چالش را اعلام نموده است.

مدیرعامل کنونی گوگل، ساندر پیچای چندین روز پیش ملاقاتی در چین داشت تا درک بهتری از بازی Go و فرهنگ چینی پیدا کند، او به یکی از آموزشگاه های بازی Go نیز رفت. این موضوع که گوگل و DeepMind چالش این تیم هوش مصنوعی چینی را خواهند پذیرفت یا خیر هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما احتمال کمی دارد که پس از شکست موفقیت آمیز Sedol آنها پا پس بکشند. در حال حاضر هیچگونه اطلاعی از زمان این چالش و رقابت در دست نیست، اما گمان می رود که در سال جاری به وقوع بپیوندد.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید