آی او اس 11

کدام ویژگی های آی او اس 11 از اندروید کپی برداری شده اند؟

مقایسه اندروید و آی او اس یکی از بحث های داغ در بین طرفداران این دو سیستم عامل میباشد. کمپانی اپل اخیرا به معرفی آی او اس 11 پرداخت و موجب شدت گرفتن بحث های جدید بین کاربران اندروید و آی او اس شد.

طرفداران اپل از قابلیت های جدیدی که کمپانی در نسخه 11 سیستم عامل ارائه داده بسیار هیجان زده اند و در ویدیویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده به مقایسه 6 قابلیت در آی او اس 11 و اندروید پرداخته شده است.

 

آی او اس 11

 

یوتیوبری به نام XEETECHCARE ویدیویی را آپلود کرده که در آن دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 و آیفون با یکدیگر مقایسه شده اند. آنطور که پیداست در پیاده سازی 6 قابلیت در نسخه جدید آی او اس، اپل از سامسونگ و اندروید کپی برداری کرده است. برای آشنایی با این آنها در ادامه با ما همراه باشید.

 

اولین ویژگی که در این فهرست جای گرفته کیبورد یک دستی است که در واقع ایده آن از اندروید الهام گرفته شده است. آی او اس 11 قابلیت کیبورد یک دستی را در اختیار کاربران خود قرار داد و آنها میتوانند تنها با استفاده از یک دست خود به راحتی تایپ کنند.

 

دومین امکان ابزار اسکرین شات پیشرفته است که یک تصویر بندانگشتی از اسکرین شات را در قسمت پایین صفحه نمایش میدهد. این ابزار مشابه اندروید، قابلیت های ویرایش را نیز در اختیار کاربر قرار میدهد. به یقین میتوان گفت که این هم تقلید دیگری از سامسونگ محسوب میشود.

 

سومین مورد در این لیست control center جدید معرفی شده در آی او اس 11 است. این control center کاربران را قادر به افزودن کلیدهای میانبر به امکاناتی میکند که کاربر بیشتر از همه مورد استفاده قرار میدهد. در حالی که این میانبرها در سامسونگ به عنوان Quick actions شناخته شده و همیشه وجود داشته اند.

 

چهارمین کپی برداری تنظیمات جدید در بخش نوتیفیکیشن هاست. این تنظیمات کاربران را قادر به مخفی کردن پیش نمایش ها از صفحه قفل گوشی میکند که ایده آن از اندروید تقلید شده است. مخفی کردن پیش نمایش از صفحه قفل گوشی قابلیتی قدیمی در اندروید میباشد.

 

قابلیت پنجم Offload Apps است که فضای ذخیره سازی یک اپلیکیشن خاص را خالی کرده، اما داکیومنت ها و داده ها را نگه میدارد. در حقیقت این قابلیت در اندروید با عنوان کش شناخته شده است. کاربران اندروید از امکانات اضافه ای همچون مدیریت اپلیکیشن ها، پاک کردن کل داده ها و غیره نیز برخوردارند.

 

آخرین مورد در این فهرست ابزار ضبط ویدیو از صفحه است که مشابه سامسونگ کار میکند و کاربران را قادر به ویدیو و اسکرین شات گرفتن از صفحه مینماید.

 

در زیر ویدیویی که این قابلیت های کپی برداری شده را مشاهده میکنید:

شما درباره رویکرد اپل چه می اندیشید؟ کدام سیستم عامل عملکرد بهتری را از خود به نمایش میگذارد؟ در بخش دیدگاه ها نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

https://techviral.net برگرفته از

اینها را هم بخوانید