کسب موفقیت در رتبه بندی اپلیکیشن در مارکت ها

کسب موفقیت در رتبه بندی اپلیکیشن در مارکت ها

چنانچه برنامه نویس هستید، قطعا به دشواری ساخت یک اپلیکیشن خوب و کاربردی اشراف کامل دارید، توصیف نیرو و فشاری که این کار از شما می طلبد فراتر از حد و اندازه است. کار شما با ساخت اپلیکیشن به پایان نمی رسد، باید هر چند وقت یک بار اپلیکیشن خود را ارتقا دهید، باگ ها را رفع کنید و امکانات جدیدی به اپلیکیشن بیفزایید. ساخت و مدیریت اپلیکیشن تنها نیمی از راه است، گام بعدی پس از ساخت اپلیکیشن آغاز می شود، شما باید به تبلیغ اپلیکیشن پرداخته و راهی برای شناخته شدن آن بیابید. در این مقاله تلاش ما برای معرفی راه هایی است که به شما در کسب رتبه برتر یاری می رسانند و تعداد نصب های اپلیکیشن شما را به طرز حیرت آوری افزایش می دهند.

Play-Store-Top-Games-AH-01 بهینه سازی اپ استور اولین گام تحقیق درباره (App Store Optimization(ASO، جهت درک بهتر کارآیی آن می باشد. چندین ابزار ASO برای کمک به شما در این راه وجود دارند، بنابراین قبل از پرداختن به ادامه کار آنها را در گوگل جستجو و بررسی نمایید. این نکته را در ذهن داشته باشید که استفاده درست و به جا از کلمات کلیدی به شکل فوق العاده ای به شما یاری می رسانند، به علاوه انتخاب عنوان صحیح و توضیحات در خور نیز بسیار مهم است. برگزیدن نامی کاملا منحصر به فرد برای اپلیکیشن، شناختن و یافتن اپلیکیشن را در بین انبوهی از آنها تسهیل می بخشد. پس از هر به روز رسانی، لازم است کلیه تغییرات را به صورت فهرستی در اختیار کاربران قرار دهید، اغلب شرکت ها دست به چنین اقدامی نمی زنند و موجب نارضایتی کاربران می گردند. مخاطبین مورد هدف قبل از شروع به ساخت اپلیکیشن باید مخاطبین خود را شناسایی و مشخص کنید که این اپلیکیشن قرار است توسط چه افرادی استفاده شود. بعضی از اپلیکیشن ها تنها گروه خاصی از مردم را هدف قرار می دهند، در حالی که برخی دیگر برای عموم مردم ساخته شده اند. بسته به مخاطبین خاص شما، رویکرد تبلیغاتی نیز دچار تغییر می شود. متغییرهای فراوانی در این راه دخیل هستند، ولی با شناسایی مخاطبین نیمی از کار انجام می شود، تنها لازم است راهی برای دستیابی به آنها بیابید.

ترویج و تبلیغات

ترویج و تبلیغ اپلیکیشن از اهمیت خاصی برخوردار است. خوشبختانه روش های رایگان فراوانی برای تبلیغات وجود دارند، برای مثال ساخت یک وب سایت انحصاری برای اپلیکیشن و یا تبلیغ آن در رسانه های اجتماعی. بدون شک شما خواهان درآمدزایی از اپلیکیشن خود هستید و تبلیغات کلید موفقیت در این زمینه است. دسته بندی آیا تمایل به کسب رتبه برتر در گوگل پلی و یا اپ استورهای دیگر دارید؟ این کار بدون داشتن دسته بندی خاص بسیار دشوار می نماید. یک دسته بندی خاص را برگزینید و به کار خود ادامه دهید، بدین طریق هدف از ساخت اپلیکیشن مشخص شده و کار ساخت آن آسان تر می گردد. هر اپلیکیشنی هدف منحصر به فرد خود را دارد، حتی اگر برای سرگرمی ساخته شده باشد.

امتیاز دهی ها

قسمت کوچکی از موفقیت اپلیکیشن مدیون امتیاز دهی ها است. باید مردم را آگاه سازید که باید به اپلیکیشن شما امتیاز دهند، البته در حد متعادل، چرا که تکرار بیش از حد این موضوع باعث آزردگی خاطر آنها گشته و از اپلیکیشن شما روی بر می گردانند. یکی از روش های تحقق این هدف استفاده از پیام های خبر رسان درون اپلیکیشن می باشد، بدین شکل که قسمتی از منو را به این بخش اختصاص داده و یا هر چند وقت یک بار پیامی با این مضمون به آنها نمایش دهید، حتی می توانید گزینه ای برای عدم نمایش آن پیغام در دسترس کاربران قرار دهید و رضایت آنها را جلب کنید. اندازه اپلیکیشن بسته به کاری که اپلیکیشن انجام می دهد، ممکن است اندازه آن بزرگ یا کوچک باشد، ولی سعی کنید تا جای ممکن اندازه آن کوچک باشد. اپلیکیشن های بزرگ به سختی توسط کاربران نصب می شوند و بسیاری از کاربران نیز این مقدار فضای خالی را برای نصب اپلیکیشن، در گوشی خود ندارند. برای مثال برای یک بازی سه بعدی، حداقل حجم لازم چیزی حدود 20MB است، در حالی که برای سایر اپلیکیشن ها کاهش حجم به مقدار قابل توجهی میسر می باشد. چنانچه مقدور است، تلاش کنید از مرز 20MB فراتر نروید. آیکون ها و اسکرین شات های اپلیکیشن طراحان سعی در بزرگ نمایی کار خود دارند، شاید این گفته کاملا صدق نکند، ولی باید پذیرفت که قسمت عظیمی از اپلیکیشن به مسائل طراحی مربوط می شود. به طور طبیعی افراد تمایل به نصب اپلیکیشن هایی با ظاهری ناخوشایند، ندارند. شیوه نمایش اپلیکیشن قبل از اینکه کاربران آن را نصب کنند، مهم است. باید برای اپلیکیشن آیکون و لوگوی زیبایی درست کنید و اسکرین شات های مناسبی از صفحات اپلیکیشن را در اپ استور قرار دهید. بازخورد ارتباط با افرادی که از اپلیکیشن شما استفاده می کنند مهم است، باید به حرف های آنان گوش فرا دهید. با این کار پیشنهادات گوناگونی راجع به اپلیکیشن دریافت می کنید، برخی از کاربران تقاضای افزودن امکانات خاصی را می دهند و از این راه می توانید اپلیکیشن را توسعه دهید. لازم نیست خواسته های انفرادی تک تک آنها را برطرف کنید، تنها باید به خواسته های آنها واکنش نشان دهید، کاربران نیز هر از چند گاهی می توانند بازخوردهای مفیدی برای شما ارسال کنند. یک آیکون خاص در اپلیکیشن بگنجانید که مخاطبین از طریق آن با شما ارتباط برقرار کنند. http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید