کلام حق

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن کلام حقنسخه 3.0

5 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
  • دسته : مذهبی
  • قیمت : رایگان
  • حجم : 4.1 مگابایت

دین و مذهب از زمان های دور در همه جوامع بشری و هدایت آن نقش مهمی داشته و در عصر حاضر نیز چنین است. جامعه و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و اکثر جمعیت آن که پیرو دین اسلام هستند، سعی میکنند آداب و رسوم آن را بطور کامل به جا آورند. امروزه اپلیکیشن های موبایل به عنوان یک منبع همراه، در این زمینه بسیار مورد استفاده قرار میگیرند.

در ادامه نمونه ای از این اپلیکیشن ها به نام "کلام حق" را معرفی میکنیم. با ما در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی همراه باشید.

کلام حق

رابط کاربری :

در محیط برنامه فوق نقاط قوتی همچون رنگبندی زنده و هماهنگ، آیکن های یکدست و گویا، فونت مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه به چشم میخورد که در کل قالب گرافیکی یکپارچه و جذابی را در آن به وجود آورده اند. در این اپلیکیشن اندرویدی کاربران میتوانند رنگ اصلی قالب را نیز انتخاب کنند و آن را به شکل دلخواه درآورند. باید گفت که نقص خاصی در ظاهر "کلام حق" وجود ندارد و میتوان آن را یک نمونه حرفه ای محسوب کرد.

از دیگر ویژگی های اپلیکیشن فوق، باید جابجایی سریع بین بخش های مختلف آن و استفاده راحت از امکانات موجود را نام ببریم. رابط کاربری "کلام حق" با رعایت استانداردهای لازم پیاده سازی گردیده و در ایجاد آن از تکنیک های اصولی استفاده شده است بطوریکه همه اقشار کاربران میتوانند بدون مشکل با آن کار کنند.

از نظر AppReview، امتیاز 5 از 5 به این بخش تعلق میگیرد.

کلام حق

کاربرد :

با توجه به توضیحات ابتدای مطلب، محتوای این برنامه اندرویدی کاملا مشخص میباشد. در "کلام حق" بخش های متعددی وجود دارند که مطالب درون آنها به صورت متنی، تصویری و صوتی هستند. در ادامه توضیح مختصری درباره هر یک از این قسمت ها داده ایم و امکانات موجود را نام برده ایم تا بطور کامل با نحوه عملکرد این اپلیکیشن آشنا شوید.

در صفحه اصلی برنامه فوق میتوانید به مطالب تصادفی و اخرین محتوای منتشر شده در همه بخش ها دسترسی داشته باشید و با لمس عبارت بیشتر، فهرست کامل آنها را مشاهده نمایید. دومین برگه در "کلام حق" به ادعیه و زیارات اختصاص دارد که لیست آن نسبتا کامل است. علاوه بر متن، فایل صوتی مناجات و دعاها نیز قابل دریافت میباشد که میتوانید آن را با صدای مداح مورد علاقه خود، به صورت آنلاین نیز گوش دهید.

برگه سوم در "کلام حق"، مربوط به دل نوشته هایی میشود که توسط کاربران برای اپلیکیشن فوق ارسال گردیده است. در این بخش امکان اشتراک گذاری و رونوشت برداشتن از متن، پسند کردن و همچنین درج دیدگاه وجود دارد. البته برای استفاده از برخی امکانات یا به منظور ارسال دل نوشته، باید از طریق منوی کناری اقدام به ثبت نام و سپس گزینه ارسال مطلب را لمس کنید. در این منو قسمتی برای دریافت و مشاهده پیام های سیستمی نیز به چشم میخورد.

هر ماه در "کلام حق" مسابقه ای برگزار میشود که به صورت پرسش های چهار گزینه ای میباشد که برای پاسخگویی به هر سوال، 30 ثانیه فرصت خواهید داشت. نتایج نیز همراه با تعداد پاسخ های صحیح، بعد از پایان ماه مشخص و به کاربر اعلام میگردد. بد نیست بدانید که در برنامه فوق میتوانید امتیاز بدست آورده و از آنها برای دریافت هدایا که لیست آنها در برگه پنجم به نمایش درمی آید، بهره ببرید. علاوه بر این هر سال یک هدیه ویژه مانند سفر زیارتی نیز به قید قرعه، نصیب کاربران خوش اقبال خواهد شد.

حال اجازه دهید به برگه اول "کلام حق" باز گردیم که اولین قسمت آن مربوط به مطالب تصادفی میشود. برای هر مطلب علاوه بر امکان پسند کردن، اشتراک گذاری و ارسال نظر، ترجمه انگلیسی متن و قابلیت افزودن به علاقه مندی ها نیز پیش بینی گردیده است. در بخش تصاویر، صوت ها و ویدیوها نیز امکان دانلود فایل به این قابلیت ها اضافه میشود که یک توضیح متنی هم همراه با آن میباشد. ابزار جستجوی موجود در همین برگه هم به شما در یافتن مطالب موردنظر یاری میرساند.

اپلیکیشن فوق از لحاظ میزان محتوا و کیفیت مطالب در حد مطلوبی قرار دارد و میتواند مخاطبان خود را راضی کند. امکانات موجود نیز به اندازه کافی هستند و باید گفت که به غیر از موارد جزئی، "کلام حق" دارای کمبود خاصی نیست. وجود قابلیت هایی همچون مدیریت دانلودها و نوشته های کاربر یا امکان بروزرسانی دستی، میتوانست باعث افزایش کارایی این برنامه شود که البته نبود آنها نیز اختلالی ایجاد نمیکند.

با توجه به موارد ذکر شده، AppReview امتیاز 5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

کلام حق

قیمت :

این اپلیکیشن اندرویدی کاملا رایگان است و برای استفاده از آن لازم به پرداخت هیچگونه هزینه ای نخواهد بود. این موضوع بدون تردید باعث استقبال و رضایتمندی مخاطبان از "کلام حق" میگردد و به همین دلیل، AppReview امتیاز 5 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

 

کلام حق

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن کلام حق

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


کلام حق