نسخه دسکتاپ Allo

کلاینت دسکتاپ Allo در راه است

انتشار اپلیکیشن پیام رسان Allo از سوی گوگل بازخورد منفی برخی از کاربران را به دنبال داشت. کاربران به برخی از قابلیت های متعارف در اپلیکیشن های پیام رسان عادت کرده اند، اما برخی امکانات کلیدی در Allo از قلم افتاده بودند و همین شرایط نیز نارضایتی کاربران را به دنبال داشت. یکی از این ویژگی ها عدم وجود کلاینت دسکتاپ بود، اما آنطور که از شواهد پیداست این نقص در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.

در توییتی از سوی Nick Fox نایب رئیس محصولات ارتباطاتی گوگل، اسکرین شاتی از کلاینت دسکتاپ Allo به نمایش گذاشته شده است.

نسخه دسکتاپ Allo

بر اساس گفته های Fox، توسعه کلاینت به صورت کامل به زودی به وقوع خواهد پیوست و کلاینت نمایش داده شده از ظاهر خوبی برخوردار بوده و قابلیت های کلیدی Allo را در خود جای می دهد و یکی از این ویژگی ها یکپارچگی آن با AI-based Assistant گوگل است. این اولین بار خواهد بود که این Assistant به پلتفرم های دسکتاپ راه می یابد و گوگل پیش از این محصولاتی که از طریق دسکتاپ با Assistant کار کنند روانه بازار نکرده است.

نسخه دسکتاپ Allo

در حال حاضر عدم وجود کلاینت دسکتاپ برای Allo یک نقطه ضعف جدی قلمداد می شود و این موضوع به عدم وجود قابلیت همگام سازی بین چند دستگاه نیز پیوند خورده است. برای مثال در هنگ اوت، با استفاده از اکانت گوگل خود قادر به دسترسی به چت ها، فایل های ارسال شده و تنظیمات در چندین دستگاه مجزا می باشید. کاربران توییتر از Fox پرسیدند که آیا انتشار نسخه دسکتاپ برای Allo به معنای این است که Allo به قابلیت همگام سازی نیز مجهز شود یا خیر، اما او پاسخ واضحی در این مورد نداد و درباره احتمال پشتیبانی از اس ام اس در نسخه دسکتاپ Allo نیز حرفی نزد.

گوگل صراحتا بیان داشته که هنوز عملیات توسعه Allo به طور کامل به پایان نرسیده و هنوز برای رسیدن به محصول ایده آل و آنچه برنامه ریزی کرده بودند فعالیت های بیشتری نیاز است. از سوی دیگر، کلاینت دسکتاپ نمود تازه و جذابی از اپلیکیشن می باشد، اما جذب و تعامل مجدد با کاربرانی که در انتشار اولیه Allo ناامید شدند، مدتی به طول می انجامد. در حال حاضر قابلیت های اصلی شامل چت های خصوصی ایمن، یکپارچگی با Assistant، استیکرهایی مشابه با فیسبوک مسنجر و بات های متنوع تر و بیشتر در نسخه بعدی حضور خواهند داشت، برای نمونه می توان به بات Lucky اشاره کرد که با استفاده از آن GIFهایی بر اساس ورودی کاربر نمایش داده می شود.

به نظر شما انتشار کلاینت دسکتاپ این پیام رسان چه تاثیری در میزان محبوبیت آن خواهد داشت؟

 

https://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید