چند کمپین خلاقانه از ایرلاین ها

کمپین های خلاقانه دو ایرلاین در زمینه بازاریابی محتوا

با نزدیک شدن بازارها به یکدیگر و از طرفی رسیدن تکنولوژی به تمام مناطق، توان رقابتی بسیار از شرکت ها نسبت به رقبا کاهش یافته و سطح کیفیت بسیاری از محصولات تا حد زیادی یکسان شده است، شرکت ها بر این اساس قصد دارند تا با ایجاد راهکارهایی حس تمایز را در مشتریان خود ایجاد کنند.

4 کمپین خلاقانه از ایرلاین ها در زمینه بازاریابی محتوایی

 

در  کمپین های خلاقانه دو ایرلاین در زمینه بازاریابی محتوا، کمپین‌های هواپیمایی Virgin America و امارات (Emirates) را بررسی خواهیم کرد. با Modir TV همراه باشید:

 

 هواپیمایی Virgin America


  • نام کمپین: Between Meetings

  • مجری: هواپیمایی Virgin America

  • ابزارها: بخش بلاگ وب‌سایت

  • هدف: جذب Lead / جلب اعتماد به برند

 

کمپین Between Meetings به جرأت یکی از کمپین‌های موفق و فکر شده در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی‌ست.

در یک سریِ مقالات (Series of Blogposts)، هواپیمایی Virgin America‌ تمامی کارهایی را که یک مسافر می‌تواند در عرض یک ساعت، در مسافرت به شهرهای مختلف انجام دهد، معرفی کرد. یک راهنمای سفر تمام عیار برای سفر به شهرهای مختلف آمریکا.

به گزارش ویرلن؛ طبق اطلاعات بلاگ www.safarme.com از اسکیت سواری در مونترال گرفته تا کتابخانه‌ی Kurt Vonnegut در ایندیاناپولیس، Virgin America راهنماهای جامعی را برای هر شهر تدارک دیده است؛ به طوری که خواندن و بررسی آن‌ها هر فردی را برای سفر کردن تهییج می‌کند.

 

چرا این کمپین موفق بود؟

وقتی وارد یک شهر ناشناخته می‌شوید، از این که نمی‌دانید در این تایمی که در این شهر هستید باید چه کار کنید کلافه می‌شوید و حوصله‌تان سر می‌رود!

اما ویرجین-امریکا اجازه نمی‌دهد حوصله‌ی شما سر برود! این ایرلاین با ارائه‌ی راهکارها و پیشنهاداتی شگفت‌انگیز، حتی برای چند ده دقیقه ماندن در یک شهر نیز می‌تواند برای شما برنامه‌ریزی کند.

 

ویرجین-آمریکا

 

آن‌ها پیشنهادات متنوعی برای سفر چند دقیقه یا چند ساعتی شما می‌دهند. از مکان‌های تفریحی و فرهنگی بگیرید، تا رستوران‌ها و طبیعت و استادیوم بسکتبال!

از طرفی Virgin America از کاربران خود می‌خواهد که اطلاعات و تجربه‌ی خود را نیز در کامنت‌ها اشتراک‌گذاری کنند. همچنین با اشتراک آن در شبکه‌های اجتماعی، افراد بیشتری از مطالب آن‌ها بهره می‌بردند و چه بسا این افراد، مشتریان احتمالی ویرجین-امریکا باشند! همچنین با بهینه سازی این مقالات برای موبایل، در زمینه بازاریابی موبایلی نیز گامی مهم برداشتند.

 

هواپیمایی امارات


  • نام کمپین: Be There

  • مجری: هواپیمایی امارات

  • ابزارها: رسانه‌های جمعی (تلویزیون، رسانه‌های اجتماعی، ویدیویی و...)

  • هدف: پروموت برند

 

پس از جست و جوی فراوان از بین مستعدترین کارکنان هواپیمایی امارات، بالاخره 7 نفر به عنوان «Globalistas» برای یک ماجراجویی حسابی انتخاب شدند!

 

هواپیمایی امارات

 

این افراد بایستی به کشورهای مختلفی در سرتاسر دنیا سفر می‌کردند و درباره‌ی جواهراتی مخفی گزارش تهیه می‌کردند. این سفر همراه با ماجراجویی‌هایی هیجان‌انگیز همراه بود. همه مراحل خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و... نیز توسط خود هواپیمایی امارات تهیه شده بود.

کمپین با سفر Rahed Ammoura (یکی از مربیان اتاق خلبانی در هواپیمایی امارات) به بالی شروع شد. سفر او با پروازهای روزانه‌ی امارات به این جزیره نیز همزمان گردید. همچنین هواپیمایی امارات در این کمپین با National Geographic جهانی نیز همکاری کرد و بدین ترتیب، یک اطلاع‌رسانی وسیع از این ماجراجویی در دنیا انجام شد.

 

چرا این کمپین موفق بود؟

با این کمپین، هواپیمایی امارات دو مورد را به نمایش گذاشت:

  • این که چقدر برای کارکنان خود ارزش قائل است.
  • این که سفر کردن چقدر می‌تواند هیجان‌انگیز و ماجراجویانه باشد!

 

هواپیمایی امارات با همکاری National Geographic، یک داستان‌سرایی زیبا و تجربه‌ای هیجان‌انگیز را به سفردوستان سراسر دنیا مخابره کردند و در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ نیز، با استفاده‌ی بهینه از شبکه‌های اجتماعی، کاربران را تشویق به اشتراک این محتوا نمودند.

 

همکاری هواپیمایی امارات با National Geographic

 

همانطور که اشاره شد، رشد نرم افزارهایی از جمله اندروید و پیشرفت اینترنت یکی از بسترهای بسیار مطلوب برای رشد کمپانی ها در میان جامعه شد و بسیاری از شرکت ها از این فضا برای ایجاد حس مطلوب در میان مخاطبان خود بهره بردند.

 

http://modir.tv برگرفته از

 

/پایان آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست.

اینها را هم بخوانید