گوگل ابزارهای جدیدی برای پیگیری کارآیی اپلیکیشن،در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد

گوگل ابزارهای جدیدی برای پیگیری کارآیی اپلیکیشن،در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد

با تجهیز توسعه دهندگان با ابزارهایی نظارتی، آنها قادر به اطلاع از چگونگی ظاهر شدن اپلیکیشن خود در موتور جستجوی گوگل هستند. با هدف قرار دادن افرادی که در ابتکار App Indexing شرکت نمودند، شرکت گوگل با به روز رسانی جدید خود که قبلا Webmaster Tools نام داشت، امکان دریافت گزارشاتی در خصوص اطلاع از نحوه نگرش موتور جستجوی گوگل به محتوای درون اپلیکیشن، در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. گزارش Search Analytics جزئیاتی از سوالات و صفحات برتر اپلیکیشن و نیز ترافیک، تهیه می کند. این ابزار همچنین دارای فیلترهایی جامع است که توجه کاربران را به سوالاتی از یک نوع و یا منطقه خاص جلب نموده و امکان مرتب سازی بر اساس کلیک ها، برداشت ها، امتیازات و مکان ها را در اختیار آنان قرار می دهد. به نوشته Hillel Maoz، رهبر مهندسی تیم در Search Console و Webmaster Trends AnalystMariya Moeva گوگل، این گزارشات Search Analytics برای مقایسه محتوا پراهمیت از نظر شما و آنچه در واقعیت در نتایج جستجو ظاهر می شود و بیشترین کلیک ها را از آن خود می کند، استفاده می شود، چنانچه این دو با هم مطابقت داشته باشند، شما راه را درست پیموده اید" از طرفی در حالت عدم تطابق، توسعه دهندگان باید به تغییر ساختار کاری خود در راستای تسهیل عملیات برای یافتن محتوای بااهمیت، بپردازند. گزارش Crawl Errors، نوع و تعداد خطلاهایی را که گوگل در حین انجام کار تشخیص داده، به نمایش می گذارد. Friday یک نسخه آلفا از Fetch (یکی از ابزارهای گوگل برای اپلیکیشن ها) می باشد و به توسعه دهندگان برای اطمینان از کار URL و چگونگی رندر کردن آن توسط گوگل یاری می رساند، این ابزار همچنین برای کشف هر گونه عدم تطابق بین محتوای اپلیکیشن و آنچه در صفحه وب وجود دارد، بکار می آید. به گفته Greg Sterling، معاون رئیس در Local Search Association، گوگل اعلام کرده که اخیرا جستجوی موبایل از نظر حجم، در ایالات متحده، ژاپن و هشت کشور دیگر از جستجوی متعارف کامپیوتری سبقت گرفته است. به گفته Sterling "جستجوی موبایل به یک محتوای بالقوه و ابزاری برای کشف اپلیکیشن مبدل گشته." پیشنهادات تجزیه و تحلیل جدید برای توسعه دهندگان اپلیکیشن همچون محرک عمل می کند، به این معنا که آنها را تشویق به اتخاذ پیوندگذاری های عمیق تر و افزودن قابلیت شاخص گذاری به محتوای اپلیکیشن خود می نماید. "جستجوی موبایل به یک ابزار کارآمد برای کشف محتوا تبدیل شده و به تقویت کاربران برای انجام جستجو در گوشی های هوشمند خود می پردازد. در طولانی مدت، این مسئله از لحاظ افزایش ترافیک و تقاضا برای جستجوی موبایل، به نفع گوگل تمام می شود." منبع: http://www.pcadvisor.co.uk

اینها را هم بخوانید