گوگل امکان بکاپ گیری دستی را به نسخه اندروید از Photos افزود

گوگل امکان بکاپ گیری دستی را به نسخه اندروید از Photos افزود

اپلیکیشن و سرویس Google Photos ابزار کنونی گوگل برای بکاپ گیری و سازماندهی به کتابخانه تصاویر و ویدیوها می باشد و جایگزین سرویس قدیمی Photo Backup گوگل پلاس شده و حجم ذخیره سازی نامحدود اما با کیفیت کاهش یافته ای را به کاربران خود ارائه می دهد. این سرویس نامحدود عکاسان را به تصاویر 16 مگاپیکسلی با فرمت JPEG و ویدیوهایی با وضوح 1080 محدود کرده است. کاربران ممکن است از تصاویر با کیفیت اصلی و استریم های ویدیویی استفاده کرده و یا فایل را به صورت RAW ذخیره نمایند، اما این کار فضای گوگل درایو را مورد استفاده قرار می دهد. اپلیکیشن قادر به انجام عملیات بکاپ گیری با استفاده از دیتای گوشی یا وای فای و یا تنها استفاده از وای فای می باشد. گزینه هایی برای انجام بکاپ گیری تنها در شرایطی که گوشی به برق متصل بوده و یا در حالت رومینگ قرار دارد نیز در اختیار کاربران گذاشته شده است و بدین ترتیب قادر به مدیریت زمان و نحوه انجام این عملیات بکاپ گیری برای عکس ها و ویدیوهای خود هستید.

blog_17768_1

علاوه بر توانایی بکاپ گیری و ذخیره سازی حجم نامحدودی از عکس ها، Google Photos دارای عملکرد جستجو قدرتمندی نیز می باشد که درون اپلیکیشن تعبیه شده است، بدین ترتیب که می توانید به جستجوی افراد درون تصاویر مبتنی بر قابلیت تشخیص چهره، اشیا، حیوانات، مکان ها و زمان ها بپردازید، این موتور جستجو برای گوشی شما بهینه سازی شده است و نتایج در سریع ترین زمان ممکن برای شما به نمایش گذاشته می شوند. نمی توان از اهمیت موتور جستجوی قدرتمند این سرویس چشم پوشی کرد، چرا که افراد هزاران تصویر جمع می کنند و از این رو یافتن یک عکس خاص و یا مجموعه ای از تصاویر دشوار خواهد بود. گوگل قابلیت ساخت آلبوم ها را نیز به سرویس خود افزوده است و می توان این آلبوم ها را با مخاطبین به اشتراک گذاشت، این امر امکان به اشتراک گذاری رسانه در سراسر دنیا را تسهیل بخشیده است.

مشابه سایر محصولات و خدمات گوگل، کمپانی به طور مستمر در حال ارتقای این اپلیکیشن پرکاربرد می باشد. یکی از این بهبودهای صورت گرفته به قابلیت ویرایش تصاویر ارتباط پیدا می کند که در Google Photos جای گرفته است، توسعه هایی نیز در نحوه به اشتراک گذاری تصاویر از اپلیکیشن های third party و امکان بکاپ گیری از تصاویر صورت پذیرفته اند. اما توانایی آپلود دستی برخی از موارد به سرویس بکاپ گیری قابلیتی است که نیاز به آن احساس می شد، این امکان در صورتی که مایل به اشتراک گذاری یک عکس یا ویدیو با یکی از مخاطبین خود و یا بکاپ گیری یک عکس یا ویدیوی خاص در آن لحظه باشید، بسیار کاربردی خواهد بود. Google Photos هم اکنون نیز دارای قابلیت آپلود رسانه از یک سرویس third party به سرویس بکاپ می باشد و در اختیار قرار دادن بکاپ گیری دستی در این سرویس در گروی زمان است، تنها باید منتظر انتشار این آپدیت جدید در گوگل پلی بود و از امکاناتی که در اختیار قرار می دهد بهره برد.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید