گوگل این بار از ریسک های خودروهای نیمه خودکار می گوید

گوگل این بار از ریسک های خودروهای نیمه خودکار می گوید

مدتی است که گوگل بر روی ساخت و توسعه خودروهای خودکار فعالیت می کند و هم اکنون شاهد تعدادی از نمونه های اولیه در سطح برخی از شهرهای آمریکا هستیم. اخیرا این کمپانی محبوب اقدام به انتشار آخرین گزارش ماهیانه خود درباره این وسایل نقلیه نمود، خبر خوشحال کننده این که این وسایل هیچگونه تصادفی را در طول ماه اخیر به ثبت نرسانده اند، اما از سوی دیگر این آزمایش ها و نمونه های اولیه تجربیات جدیدی را برای گوگل به همراه داشتند. لازم به یادآوری است که این خودروها کاملا خودکار نیستند و دارای کنترل های دستی برای استفاده در شرایط و وضعیت های خاص می باشند که با دخالت انسان در عملکرد خودرو همراه است. از زمان شروع پروژه یعنی سال 2009 تاکنون، 1,268,108 مایل توسط نرم افزار رانده شده و رانندگی 938,621 مایل با همکاری دستیار انسانی در خودرو صورت پذیرفته است. در حال حاضر 10000 تا 50000 مایل به طور هفتگی و بدون مداخله انسان ها در خیابان ها توسط این خودروها رانده می شود و انتظار می رود که این رقم در ماه های آینده افزایش پیدا کند. به بیان کمپانی سنسورهایی در خودرو کار گذاشته شده اند که امکان تشخیص اشیای اطراف را به خودرو می دهند و با شناسایی افراد و کودکان از بروز تصادفات پیشگیری می کنند، توجه به این نکته ضروری است، چرا که حرکات کودکان اغلب بسیار سریع و غیرقابل پیش بینیمی باشد. گوگل بیان داشت که از سال 2012 به بعد، برخی داوطلبین نیز برای کمک در تست این خودروها به کمپانی ملحق شده اند، اما این افراد رفتار عجیبی را از خود نمایش گذاشته اند، به طوری که به داوطلبین آموزش داده شده که این خودروها را به صورت دستی هدایت کرده و به محض ورود به بزرگراه ها قابلیت هدایت خودکار خودرو را روشن کنند، از طرفی این افراد به صورت مستمر تحت کنترل توسط دوربین ها قرار می گیرند و باید حواس خود را کاملا جمع کنند. blog_14352_1گزارشات دریافتی از سوی داوطلبین این طرح رضایت بخش بوده است، به بیان آنها این قابلیت باعث کاهش اضطراب و خستگی در طول رانندگی می شود و این واقعیت حتی برای طرفداران و علاقه مندان پر و پا قرص راننگی نیز صدق می کند، به طوری که این افراد نیز قابلیت مذکور را مورد تمجید قرار داده اند. از سوی دیگر گوگل بیان داشت که بیش از حد به این تکنولوژی اعتماد پیدا کرده و این امر به نوبه خود می تواند خطرآفرین باشد، چرا که مطالعات نشان داده اند که مردم عادی در عرض 5 الی 8 ثانیه قادر به بازپس گیری هدایت خودرو از سیستم هستند و شاید 17 ثانیه نیز طول بکشد تا افراد به هشدارها واکنش نشان دهند، این موضوع برای راننگی با سرعت های بالا مشکل ساز می شود، حتی ممکن است درک شرایط از سوی راننده بیشتر از زمان مورد انتظار نیز به طول بینجامد، این یکی از دلایل توجیه کننده تمایل گوگل برای فعالیت در حوزه خودروهای نیمه خودکار می باشد و جهت اطمینان از عملکرد معقول این وسایل پیچیدگی های بیشماری پیش روی سازندگان آنها قرار دارند، گوگل در تمامی عرصه ها رد پایی به جا گذاشته و فعالیتی را صورت داده و می توان به یقین موفقیت این کمپانی را نیز اعلام کرد، اما در تکنولوژی خودروهای خودکار عوامل متعددی دخیل اند، اما امید است که گوگل بتواند تمامی مشکلات و پیچیدگی ها را پشت سر گذاشته و موفقیت در این عرصه را نیز به ثبت برساند.   http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید