گوگل ترجمه خودکار را در نتاج جستجو به نمایش می گذارد

گوگل ترجمه خودکار را در نتاج جستجو به نمایش می گذارد

یقینا قابلیت جستجو ارزشمندترین ابزار گوگل تلقی می شود، این امکان پرکاربردترین محصول گوگل بوده و کمپانی شهرت و محبوبیت کنونی خود را مدیون این قابلیت قدرتمند می باشد. این کاربرد وسیع، گوگل را بر آن داشته تا به طور مستمر اقدام به بروزرسانی موتور جستجو نموده و عمکلردهای جدیدی را به آن بیفزاید. گوگل همواره در تلاش است تا محصول اصلی خود را ارتقا بخشیده و عملکرد بهتری را به برای کاربران خود ارائه دهد. چند روز پیش گوگل تولد ده سالگی Google Translate را جشن گرفت و هم اکنون اقدام به پیاده سازی قابلیت ترجمه خودکار زبان های خارجی در باکس جستجو نموده است.

blog_18148_1

زمانی که کاربران باکس جستجو را باز کرده و عبارتی را به زبان خارجی تایپ کنند، نتایج در کارتی در بالای لیست لینک های جستجو به نمایش در می آید و ترجمه عبارت در کنار آن قرار خواهد گرفت. البته تفاوت چشمگیری با درخواست ترجمه عبارت در گوگل ندارد، اما فرآیند برای جستجوی یک کلمه سریع تر از گذشته می گردد.

تصور این موضوع که گوگل چنین قابلیتی را برای ترجمه جملات طولانی تر نیز فعال کند، دور از واقعیت نمی نماید، اما در حال حاضر این قابلیت تنها برای کلمات منفرد و عبارات کوچک و مختلف کار می کند. ترجمه در یک کارت جذاب در قسمت بالای صفحه به نمایش در می آید و کاربران با کلیک بر روی لینک نمایش داده شده می توانند آن را در صفحه Google Translate نیز مشاهده کنند، عمکلرد مشابهی در نسخه موبایل نیز وجود دارد. این امکان برای تمامی زبان های تحت پشتیبانی Google Translate به صورت مشابه به اجرا در خواهد آمد و علاوه بر این می توانید زبانی را که عبارت به آن ترجمه شده نیز به راحتی و مطابق با نیاز خود تغییر دهید.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید