بهبود عملکرد کروم

گوگل در حال بهینه سازی عملکرد رندرینگ در کروم می باشد

کروم یکی از مرورگرهای پرطرفدار می باشد که جهت ارائه یک تجربه وبگردی روان و سریع به کاربران طراحی شده است و تیم توسعه دهندگان کروم چندین بهینه سازی جدید را معرفی کرده اند که کار با مرورگر را برای کاربران خوشایندتر می سازد. نقطه تمرکز اصلی این بهینه سازی ها بر روی تسریع عملکرد مرورگر و انجام عملیات هوشمندانه گذاشته شده و گوگل قصد دارد با اعمال تغییراتی، مرورگر را روان تر، سریع تر و ریسپانسیوتر از میزان مصرف انرژی را نیز از طریق بهبود رندرینگ کاهش دهد.

این اقدام در تئوری به این معناست که به جای بهبود سرعت، توسعه دهندگان کاری کرده اند که مرورگر به طور هوشمندانه تری به رندر کردن صفحات بپردازد، به طوری که کروم هم اکانون بهتر از گذشته از اجرای وظایف غیرضروری اجتناب و به شکل بهتری از سخت افزار گوشی استفاده می کند.

علاوه بر این، تیم سازنده قابلیت تشخیص بهینه ترین الگوریتم رندرینگ مورد استفاده نیز را نیز بهبود بخشیده است و تمامی این اقدامات موجب بارگذاری سریع تر، روان تر و استفاده کمتر از انرژی توسط وب سایت ها می شود.

بهبود عملکرد کروم

بر اساس نوشته وبلاگی منتشر شده در این مورد، مرورگر کروم زمان 16 میلی ثانیه را برای رندر کردن هر فریم جهت نمایش محتوا در 60 فریم در ثانیه در اختیار دارد. مرورگر نیازمند کد جاوااسکریپت اجرایی، پردازش استایل و لی اوت مرورگر و نمایش پیکسل بر روی صفحه می باشد و چنانچه مرورگر قادر به رندر کردن فریم در کمتر از 16 میلی ثانیه باشد، تجربه کاربری بهبود چشمگیری خواهد یافت. یکی از نمونه ها به نحوه ترسیم پیکسل بر روی صفحه نمایش مربوط است. پس از بهینه سازی، مرورگر کروم تغییرات را ردیابی می کند و دیگر بخش هایی از صفحه را که تغییر نکرده اند، مجددا رندر نمی نماید و به جای این کار همان داده ها را از کش کپی می کند.

بهبود عملکرد کروم

بر مبنای تست های داخلی، این تغییر مدت زمان لازم برای رندر کردن یک فریم را به میزان 35 درصد کاهش می دهد. بهبود دیگر به نحوه کاهش ناحیه ای از صفحه مربوط است که کروم بر اساس تغییرات صورت پذیرفته مجددا ترسیم می نماید و مرورگر به جای رندر کردن یک فریم کامل، قادر به کپی فریم قبلی و اعمال تغییرات می باشد که این اقدام نیز موجب بهبود عملکرد به میزان 40 درصد می شود. مرورگر کروم هم اکنون قادر به رندر کردن ناحیه اطراف پیکسل چشمک زن در تصویر بالا می باشد و این کار موجب صرفه جویی در زمان و عملیات می شود و از آنجا که مرورگر کمتر با سخت افزار سر و کار دارد، در نهایت به کاهش مصرف انرژی می انجامد.

نحوه استفاده از سخت افزار نیز بهبود یافته و مرورگر در نسخه های مک، ویندوز و اندروید با هوشمندی بیشتری اقدام به استفاده از GPU می کند و تنها برای عملیات رندرینگ حیاتی آن را مورد استفاده قرار می دهد. با این اوصاف GPU ها از کارآمدی بیشتری برای حجم کارهای بالا برخوردار بوده و مرورگر به شکل بهتری قادر به استفاده از آن می باشد. بر اساس بیانات تیم توسعه دهنده مروگر کروم، با استفاده بهینه از GPU، عملکرد انیمیشن، تاخیر ورودی، روان بودن قابلیت اسکرول برای صفحات SVG و HTML5 مدرن بهبود داده شده است.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید