گوگل در حال ساخت اپلیکیشن هوشمندی برای پاک کردن اپلیکیشن های دیگر است

گوگل در حال ساخت اپلیکیشن هوشمندی برای پاک کردن اپلیکیشن های دیگر است

به احتمال زیاد گوشی شما نیز با کمبود حجم ذخیره سازی مواجه شده و می دانید که در این شرایط قادر به نصب اپلیکیشن های جدید و حتی آپدیت کردن اپلیکیشن های کنونی خود نمی باشید. این مشکل حتی برای گوشی های سامسونگ با 16 گیگابایت حجم ذخیره سازی نیز صدق می کند، چرا که تنها 10 گیگابایت از این مقدار برای مصرف کاربر باقی گذاشته شده است، اگر طرفدار بازی های موبایل باشید، به طور قطع با مشکل کمبود فضا روبه رو شده اید، زیرا بازی ها حجم بیشتری را در مقایسه با اپلیکیشن های ساده به خود اختصاص می دهند. اما گوگل که همواره در فکر ابتکارات جدید است و رفع مشکلات گوناگون کاربران را در دستور کاری خود قرار داده، این بار نیز راه حلی برای این مشکل اندیشیده است.

blog_18858_1

پلی استور کمپانی گوگل که میزبان اکثر اپلیکیشن های اندرویدی می باشد در حال انتشار یک قابلیت جدید است که به طور هوشمندانه اپلیکیشن هایی را که می توانید از گوشی خود پاک کنید، به شما نمایش می دهد و بدین ترتیب فضا را برای نصب اپلیکیشن های جدید خالی می نماید. هدف این اپلیکیشن نمایش اپلیکیشن هایی نیست که حجم زیادی را اشغال کرده اند، بلکه اپلیکیشن هایی به نمایش گذاشته خواهند شد که برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار نگرفته اند و می توانید با خیال راحت آنها را پاک کنید. برای نمونه اگر یک بازی با حجم 500 مگابایت بر روی گوشی نصب شده و 6 ماه است که حتی آن را باز نکرده اید، بدون شک این بازی در این لیست جای خواهد گرفت و در صورت تمایل می توانید آن را پاک کنید.

شایان ذکر است که انتقال آهنگ ها، عکس ها و هر گونه فایل دیگر به کارت SD و یا پلتفرم کلود توسط اپلیکیشن مذکور پیشنهاد نمی شود، بنابراین اگر فضای ذخیره سازی گوشی شما به دلیل ازدیاد این گونه از فایل ها اشغال شده، خود مسئول رفع این مشکل هستید، اما اگر مایل به نگه داشتن این اپلیکیشن ها هستید و نمی خواهید آنهایی را که برای مدت زیادی استفاده نکرده اید پاک کنید، تصمیم با خودتان است، اما استفاده از این امکان راه حل بسیار خوب و کاربردی برای آزادسازی حافظه می باشد.

 

http://www.talkandroid.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید