گوگل سرمایه گذاری عظیمی بر روی هوش مصنوعی و کلود می کند

گوگل سرمایه گذاری عظیمی بر روی هوش مصنوعی و کلود می کند

کمپانی آلفابت درآمد سه ماهه اول 2016 را به نمایش گذاشت، همانطور که پیداست کمپانی در تلاش مستمر جهت درآمدزایی بیشتر می باشد و گوگل هنوز هم نخستین منبع درآمد برای آلفابت محسوب می شود. آلفابت از کمپانی گوگل شکل گرفت و آینده آن در دستان گوگل قرار دارد. این هفته از جوانبی برای مدیرعامل گوگل، ساندر پیچای جالب بود و این امر نه تنها در گروی اعلام درآمد سه ماهه نخست 2016 آلفابت، یکی از ارزشمندترین کمپانی های جهان بود، بلکه او توسط مجله تایمز به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در این کره خاکی معرفی شد که دستاورد بزرگی محسوب می شود. مدیریت کمپانی گوگل کار ساده ای نیست، اما به نظر می رسد که پیچای برنامه هایی را برای آینده گوگل در ذهن دارد.

blog_17938_1

در طول کنفرانس مطبوعاتی، پیچای از هوش مصنوعی و کلود سخن گفت، به بیان او این دو تکنولوژی حوزه هایی خواهند بود که گوگل در آینده به آنها گسترش می یابد. پیچای اشاره کرد که گوگل مدت زمان زیادی است که در حال انجام تحقیقاتی در زمینه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی می باشد و این تکنولوژی ها هم اکنون در نقطه اوج خود قرار دارند و این حوزه جدید از قابلیت اجرایی بالایی برای کسب و کارها برخوردار است.

Watson آی بی ام یک هوش مصنوعی قدرتمند است که چندین سال پیش ساخته شده و در حال استفاده در اپلیکیشن های کسب و کار می باشد، برای نمونه می توان به کاربردهایی مانند پیش بینی اقلامی که فروش بهتری خواهند داشت و حوزه هایی که روندهای بزرگ به سوی آن در حال حرکت اند، اشاره کرد. به بیان او این عملکرد و کار بر روی این تکنولوژی ها وجه تمایزی برای گوگل نسبت به سایرین قلمداد می شود.

گوگل در حال حاضر نیز کلود را برای بسیاری از محصولات و سرویس های خود مورد استفاده قرار می دهد، از این رو تصور اینکه گسترش در زمینه کلود درآمد مازادی را عاید گوگل خواهد کرد کمی خنده دار به نظر می رسد. به عقیده پیچای گوگل هم اکنون به جایی رسیده که می تواند به میزبانی از مشتریان خارجی نیز بپردازد و زیرساخت های لازم برای این کار را در دست دارد. این مشتریان کمپانی های بزرگ و قدرتمندی مانند اسپاتیفای خواهند بود که اخیرا اقدام به استفاده از سرویس های گوگل به منظور خدمت رسانی به مشتریان نموده است. لازم است تا گوگل همکاری خود را با شرکت های بیشتری مانند اسپاتیفای مستحکم کند و دیتا سنترها و زیرساخت های آنها را به منظور حصول نتیجه بهتر مورد استفاده قرار دهد.

پرواضح است که گوگل به دنبال منابع درآمدی بیشتر می باشد، چرا که درآمد حاصل از تبلیغات نه تنها به طور مستمر تحت حمله قرار می گیرد، بلکه به نقطه اوج و سقف خود نیز دست یافته است. برای گوگل که تاریخچه ای غنی از آزمودن چیزهای جدید را در دست دارد، هوش مصنوعی و کلود آنچنان چالش برانگیز نیز به نظر نمی رسند و یقینا گوگل می تواند از این چالش نیز سربلند بیرون آید.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید