گوگل قصد دارد فرآیند ایندکس کردن نتیاج جستجو در موبایل را از دسکتاپ جدا کند

گوگل قصد دارد فرآیند ایندکس کردن نتیاج جستجو در موبایل را از دسکتاپ جدا کند

تاکنون غول موتورهای جستجو برای تمامی کوئری های ارسال شده از سوی کاربران، پاسخ مشابهی را تولید می کرد و در این میان استفاده از گوشی موبایل یا کامپیوتر برای انجام عملیات جستجو تفاوتی نداشت. اما گوگل که همواره به دنبال بهبود سرویس های خود و ارائه قابلیت های بهتر به کاربران است تصمیم دارد تا در چند ماه آینده این وضعیت را تغییر دهد، به طوری که از ایندکس های کاملا متفاوتی برای جستجوهای صورت گرفته از طریق گوشی های موبایل استفاده خواهد کرد، علاوه بر این بیان شده که این ایندکس ها در آینده به ایندکس های اولیه تبدیل خواهند شد، البته گوگل جزئیاتی از اینکه این رویکرد در عمل به چه معنا بود را فاش نکرده است.

در گذشته بخش اعظمی از جستجوها از طریق دسکتاپ ها صورت می پذیرفت، اما این وضعیت در سال 2015 میزبان تغییراتی شد، به طوری که گوگل اظهار داشت برای اولین بار، این موبایل است که در زمینه جستجو از دسکتاپ جلو زده است. در ماه آوریل 2015 گوگل اقدام به آپدیت الگوریتم رنکینگ خود نیز نمود و بدین ترتیب وب سایت هایی که برای استفاده از طریق موبایل بهینه شده بودند، در جایگاه های بالاتری قرار گرفتند و وب سایت هایی که برای استفاده موبایل مناسب نبودند، موقعیت خود را از دست داده و در رتبه های پایین تر نتایج جستجو جای گرفتند.blog_23914_1

معرفی ایندکس کاملا جدید برای موبایل فرصت های زیادی را بوجود خواهد آورد و این ایندکس جدید تنها شامل وب سایت های موبایل پسند خواهد بود. چنانچه ایندکس موبایل به ایندکس اولیه تبدیل شود، احتمال دارد که برای انجام آپدیت ها نیز به آن اولویت داده شده و به روزتر از ایندکس های دسکتاپ شود. هم اکنون بیشتر جستجوها از طریق موبایل صورت می پذیرند، اما تعداد جستجوهای دسکتاپ نیز بیشمار است، از این رو چنانچه آپدیت های جستجوی دسکتاپ مکرر نباشند، این وضعیت برای مالکین وب سایت هایی که هنوز هم به کاربران دسکتاپ خود وابسته اند، چندان خوشایند نخواهد بود.

چالش های بیشماری در زمینه پلتفرم موبایل پیش روی کمپانی گوگل قرار دارد، از طرفی این احتمال نیز وجود دارد که کوئری های کلامی از طریق دستیارهای شخصی مجازی محبوبیت و رواج یابد. Alexa آمازون و Siri اپل از موتور جستجوی Bing که متعلق به کمپانی مایکروسافت است، به عنوان ابزار جستجوی پیش فرض خود استفاده می کنند، اما هر دوی آنها قادر به استفاده از گوگل نیز هستند. با این اوصاف گوگل باید از بابت در اختیار قرار دادن بهترین نتایج جستجو اطمینان حاصل کند و احتمالا ایندکس جدید موبایل بهترین راه برای دستیابی به این شرایط خواهد بود. در حال حاضر داده های گرفته شده از نسخه دسکتاپ یک وب سایت بر روی رتبه نسخه موبایل نیز تاثیرگذار است. برای طراحان و مالکین وب سایت هایی که عملکرد خوبی را بر روی موبایل به نمایش می گذارند، این شرایط جدید بحرانی تر خواهد بود.

 

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید