گوگل نسخه 2.2 اندروید استودیو را منتشر کرد

گوگل نسخه 2.2 اندروید استودیو را منتشر کرد

در رویداد I/O گوگل که در ماه می برگزار شد، گوگل به معرفی و پیش نمایش نسخه 2.2 اندروید استودیو پرداخت و هم اکنون پس از گذشت چندین ماه، نسخه نهایی آن برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفته است. این نسخه دربرگیرنده ویژگی و امکانات جدیدی است، اما گوگل بر روی سه بخش از آن تمرکز ویژه ای دارد، سرعت، هوشمندی، پشتیبانی از پلتفرم اندروید.

این نسخه جدید از اندروید استودیو به معرفی یک آنالایزر جدید APK، یک Layout Inspector پیشرفته تر، تحلیلگر گسترش یافته کد و امکانات IntelliJ's 2016.1.3 پرداخته است. علاوه بر این اندروید استودیو 2.2 از ویژگی های جدید برای نسخه 7.0 اندروید نیز پشتیبانی می نماید، یکی از این ویژگی ها شامل قابلیت تکمیل کد می باشد که به توسعه دهندگان در جهت افزودن امکاناتی مانند پیشتیبانی چندپنجره ای، API تنظیمات سریع و نوتیفیکیشن ها کمک می کند.blog_23282_1

blog_23282_2

blog_23282_3

امکان تست این قابلیت ها از طریق Android Emulator پیش ساخته ای که گوگل تعبیه کرده است نیز وجود دارد.

blog_23282_4

گوگل خبر از ارتقای Android Frameworks و IDE نیز داد و بیان داشت که آنها با هم یک قابلیت جدید به نام Constraint Layout را ارائه خواهند داد، عملکرد این قابلیت جدید مانند یک لی اوت منیجر بوده و توسعه دهندگان را قادر به طراحی لی اوت های بزرگ تر و پیچیده تر به شکل ساده تری می نماید.

blog_23282_5

blog_23282_6

اینها تنها برخی از قابلیت های توسعه یافته در اندروید استودیوی 2.2 بودند، اما گوگل این موضوع را به تایید رساند که بیش از 20 قابلیت جدید در هر فاز مهم از فرآیند توسعه جای گرفته اند و توسعه دهندگان قادر به بهره گیری از آنها هستند. توسعه دهندگان در این نسخه می توانند از قابلیت های طراحی، توسعه، بیلد و تست جای گرفته در اندروید استودیو استفاده نمایند.blog_23282_7

blog_23282_8

blog_23282_9

blog_23282_10

چنانچه هم اکنون در حال استفاده از اندروید استودیو هستید، می توانید با مراجعه به بخش Help/Check for update در ویندوز و لینوکس و یا Android Studio/Check for Updates در OS X نسخه جدید را دریافت نمایید.

امکان دانلود این نسخه از اندروید استودیو از طریق صفحه رسمی آن نیز امکان پذیر است، به منظور بهره گیری از تمامی اماکانات و بهبودهای صورت گرفته، پیشنهاد می شود که افزونه Android Gradle را نیز به 2.2.0 ارتقا دهید.

 

http://www.phonearena.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید