گوگل نمونه کدهای Lollipop را منتشر کرد

گوگل نمونه کدهای Lollipop را منتشر کرد

اندروید 5 یا همان lollipop یکی از برترین به روز رسانی های شرکت گوگل به شمار می رود. گوگل خواستار نشر آخرین نسخه از مشهورترین سیستم عامل جهان در وب، موبایل و دسکتاپ است که این بار با امکانات و طراحی جدیدی توسط آقای Matias Duarte روی کار آمده است. به تازگی اندروید با انتشار 20 نمونه کد جدید به برنامه نویسان امکان آشنایی با نحوه کد نویسی در اپلیکیشن های خود را داده است. نمونه کدها را می توان با کمک Android Studio 1.0 مشاهده کرد. برای دستیابی به این قابلیت کافی است به قسمت File > Import Sample مراجعه و کلیه توضیحات مربوط به نمونه ها را مشاهده کنید. سپس با زدن دکمه Next یک پروژه به صورت خودکار برای شما ساخته می شود، در این مرحله شما می توانید کدها را دستکاری کرده و آنها را با کمک شبیه ساز به اجرا درآورید. در صورتی که شما هنوز از Eclipse استفاده می کنید این نمونه کدها در سایت Google’s Developer موجودند و شما می توانید آنها را در قالب یک فایل زیپ دریافت کرده و به IDE مورد نظر خود وارد کنید. lollipop-2متریال دیزاین آخرین زبان طراحی ارائه شده توسط گوگل تغییرات زیادی برای برنامه نویسان به همراه داشته است. عناصر زیادی در این نسخه اندروید گنجانده شده اند که به شما امکانات بیشتری را برای ساخت اپلیکیشن هایتان می دهد. نمونه کدهای شامل موارد زیر می باشند:

Floating action button

Reveal effect

CardView

Drawable tinting

Elevation

Drag-and-drop with elevation

View clipping

Animation interpolators پلتفرم اندروید سایر پیشرفت هایی که در پلتفرم اندروید به وجود آمده و برنامه نویسان باید مد نظر قرار دهند تغییرات در Recent apps ،Project Volta و Camera API می باشند. Recent apps با یک صفحه Overview جایگزین شده است که علاوه بر نمایش اپلیکیشن های باز مواردی درباره همان اپلیکیشن را نیز به نمایش می گذارد. با کمک این لینک شما می توانید نمونه کدهای گوگل را دریافت کرده و با نحوه کار با این قابلیت ها آشنا شده و به قسمت های گوناگون اپلیکیشن خود سریع تر دسترسی پیدا کنید.

http://developer.android.com “project Volta” به مصرف زیاد باطری در گوشی های اندروید اشاره دارد، لذا با کمک API ها و ابزارهایی می توان اپلیکیشن ها را از نظر مصرف انرژی بهینه تر نمود. به عنوان مثال می توان به JobScheduler اشاره کرد که با به تعویق انداختن بعضی از وظایف پشت پرده و تحت شرایط خاص به این کار تحقق می بخشد. قابلیت های دوربین اندروید به لطف روی کار آمدن Camera API جدید در نسخه Lollipop به برنامه نویسان امکانات بیشتری برای گرفتن و پردازش عکس ها می دهد و این مثال ها برای تفهیم چگونگی استفاده از نمایش دوربین، گرفتن عکس، ضبط ویدیو و پیاده سازی HDR منظور شده اند. Android Wear پلتفرم پوشیدنی گوگل به روز رسانی های فراوانی داشته است. پیگیری کلیه پیشرفت ها و قابلیت های جدید افزوده شده به Wear کاری دشواری است، اما با مثال هایی که در اختیار شما قرار گرفته قادر به درک برخی امکانات همچون پشتیبانی از GPS به وسیله مثال های speed tracker می باشید. مثال های در دسترس دیگر شامل موارد زیر می باشند:

DataLayer

FindMyPhone

GridViewPager

Notifications

RecipeAssistant

SynchronizedNotifications

WatchViewStub تلویزیون اندروید تلاش دوم شرکت گوگل برای محاصره بزرگترین صفحه نمایش خانگی بیشتر از نسخه پیشین خود توجه عموم را به خود جلب کرده است. “Leanback library” به برنامه نویسان امکان تعریف و ساخت اپلیکیشن خود برای تلویزیون را می دهد و از ویجت های رابط برای کار در صفحات نمایش بزرگ نیز پشتیبانی می کند. در این لینک یک مثال از آنچه شرح داده شد آمده است.

https://github.com Pie Noon یک بازی Open-source است که توسط گوگل ساخته شده و در آن چندین کاربر به صورت همزمان می توانند بازی کنند. بازی با بهره گیری از کنترل های لمسی در گوشی ها و کنترل سنتی بلوتوث از بازی چند نفره پشتیبانی می کند. Android Auto همچون بسیاری از پلتفرم ها که خواستار قرارگیری در وسیله نقلیه شما هستند، گوگل هم با اندروید اتو  به این عرصه وارد شده است. هم اکنون آنها بر روی اتومبیل های بدون راننده کار می کنند ولی در حال حاضر API برای آن ساخته نشده است. Media Browser مثالی در این زمینه است که نشان می دهد که چگونه با استفاده از Lollipop media APIs تطبیق یک اپلیکیشن صوتی با Android Auto ممکن است. اگر این مثال آنچه به دنبالش بودید نیست پس نگاهی به متال Messaging بیندازید که به شما امکان پیاده سازی اخطار ها را با پشتیبانی از پاسخ صوتی به شما می دهد. http://www.developer-tech.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید