گوگل پلی از این به بعد حجم واقعی دانلود را به نمایش می گذارد

گوگل پلی از این به بعد حجم واقعی دانلود را به نمایش می گذارد

گوگل پلی هم اکنون به نمایش فضای ذخیره سازی واقعی که هر اپلیکیشن و آپگرید بر روی گوشی اشغال می کند می پردازد، از این رو پس از این دیگر به طور تصادفی فایل حجیمی را دانلود نخواهد کرد. اگر آپدیت شما تنها 2.91 مگابایت باشد، در قسمت جزئیات اپلیکیشن این اندازه به طور دقیق به نمایش گذاشته خواهد شد. بدین ترتیب می توانید در دانلود خود تجدید نظر کرده و یا مقداری فضا را آزاد نمایید و یا قادر به دریافت یک بازی حجیم و یا تجربه واقعیت مجازی گردید.

blog_19958_1در کنار نمایش اندازه های دقیقی از فایل ها، گوگل الگوریتم پلی استور خود را نیز تغییر داده، بدین ترتیب آپدیت ها کوچک تر از گذشته خواهند بود. بسیاری از اپلیکیشن های اندروید (حدود 98 درصد از آنها) تنها تغییرات اعمال شده بر فایل های APK را در زمان آپدیت دانلود می نمایند و این فایل ها با فایل های قبلی ادغام می گردند، الگوریتم جدید حجم این آپدیت ها را تا 50 درصد کاهش می دهد.

blog_19958_2

الگوریتم های فشرده سازی بهبود یافته گوگل اندازه فایل های بازی های حجیم که می تواند حجمی تا اندازه 2 گیگابایت داشته باشد را نیز حدود 12 درصد کاهش می دهد. این آپدیت ها برای افرادی که گوشی های رده بالایی دارند، تغییری چندانی را بوجود نخواهد آورد، اما برای افراد با گوشی های عادی که معمولا حافظه محدودی دارند، معنای زیادی داشته و تغییرات چشمگیری را پدید خواهد آورد.

 

https://www.engadget.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید