گوشی BlackBerry PRIV

گوگل گوشی BlackBerry PRIV را یکی از ایمن ترین گوشی های اندروید نام گذاری کرد

گوگل ماه گذشته اقدام به انتشار گزارش Android Security: 2016 Year in Review نمود و مطابق با انتظارات، گوشی های پرچمدار ساخته شده توسط کمپانی در این فهرست جای گرفتند. اما یکی از گوشی هایی که با قرار گرفتن در لیست تعجب افراد را برانگیخت، گوشی BlackBerry PRIV بود که گوگل آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی های اندروید از نظر امنیت نامگذاری کرده است.

PRIV اولین گوشی بلک بری است که سیستم عامل اندروید را به اجرا درمی آورد، اما علی رغم تجربه محدود سازندگان در زمینه پلتفرم، این گوشی توانست توجه گوگل را که در زمینه امنیت و حریم خصوصی اسمارت فون ها جلودار است جلب کند.

بسیاری از سازندگان مانند کمپانی های سامسونگ، ال جی، بلک بری و وان پلاس به طور مستمر و به محض انتشار آپدیت های جدید از سوی گوگل برای گوشی های نکسوز و پیکسل، برای گوشی های پرچمدار خود آپدیت های امنیتی عرضه می کنند و با این اقدام بروزترین آپدیت ها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

گوشی PRIV از رمزنگاری full-disk استفاده می کند و دارای یک VPN همیشه فعال برای مرور اینترنت به صورت رمزنگاری شده است، پروفایل های ایمن شما را از عدم به هم ریختن اطلاعات کار و اطلاعات شخصی مطمئن می سازند. بلک بری در ساخت یک گوشی ایمن اندروید موفق شد و زیرساخت هایی جهت دریافت سریع آپدیت های امنیتی توسعه داد.

به بیان گوگل آنها گوشی هایی را در این دسته بندی قرار می دهند که دارای نرخ آپدیت 60-95 درصد باشند. نرخ آپدیت گوشی PRIV حدودا در این محدوده قرار گرفته، اما گوگل جزئیات دیگری را فاش نکرده است.

سایر گوشی های حاضر در این فهرست شامل موتورولا Moto Z Droid، وان پلاس 3، سامسونگ گلکسی اس 7، ایسوس زنفون 3، BQ Aquaris M5 ،Vivo V3Max، ال جی وی 20 و سونی اکسپریا X Compact می باشند.

در این گزارش تعهد بلک بری جهت عرضه آپدیت های مستمر و به موقع و واکنش فوری تیم بلک بری به حفره امنیتی Dirty COW zero-day مورد توجه قرار گرفت. این موارد تنها برخی از ویژگی هایی بودند که گوشی PRIV را در این فهرست قرار داد.

نخستین گوشی اندرویدی بلک بری یکی از بهترین گوشی های موجود برای افرادی است که به امنیت بهای زیادی می دهند. بلک بری با دشواری های زیادی در زمینه رقابت با اسمارت فون های امروزی دست و پنجه نرم کرده، اما همواره برای امنیت سطح بالای خود شهره خاص و عام بوده اند.

 

https://android.gadgethacks.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید