یونیتی 5.6

یونیتی به معرفی انجین Unity 2017 و آپدیت نهایی 5.6 پرداخت

در سخنرانی GDC 2017 در سان فرانسیسکو، توسعه دهنده انجین یونیتی به پیش نمایش قابلیت های زیادی که در آینده به یونیتی راه پیدا می کنند پرداخت که با هدف توسعه بهینه تر برای پلتفرم های خاص می باشد.

علاوه بر انجین جدید، یونیتی از آپدیت 5.6 نیز پرده برداشت که دربرگیرنده progressive light mapper برای کاهش زمان ساخت، یک سیستم ناوبری ترکیبی جدید که قابل ویرایش و قابل تولید در ریل تایم است می باشد. پشتیبانی نیتیو از API های گرافیک Vulkan و افزودن TextMesh Pro به عنوان استانداری به یونیتی که در گذشته در asset store در دسترس بود نیز از جمله امکانات این آپدیت جدید به شمار می روند.

دو شریک دیگر به یونیتی ملحق خواهند شدند که یکی از آنها فیسبوک برای پشتیبانی پریمیوم برای Gameroom است که امکان استفاده از سکه های فیسبوک برای پرداخت های درون برنامه را میسر می گرداند، شریک دیگر آنها سازنده چینی هدست یعنی شیائومی است. با کمک شیائومی توسعه دهندگان غربی از طریق پورتال توسعه دهنده که گوگل پلی یا اپ استور اپل است، قادر به دسترسی مستقیم به مارکت موبایل چینی می گردند.

یونیتی در این نسخه تلاش کرده که میزان دانش کدنویسی موردنیاز افراد برای ساخت برنامه، پرداخت های درون برنامه و سایر بخش هایی که به کدنویسی نیاز دارند را کم کند. این اقدام کاربران بیشتری را قادر به استفاده از پلتفرم می کند. John Riccitiello مدیرعامل Unity Technologies بیان داشت در یونیتی 5.6 رشد چشمگیری در بخش های گرافیک، عملکرد، ثبات و اثربخشی و رشد پلتفرم صورت پذیرفته است و من واقعا به نتیجه کار ارائه شده از سوی تیم های مهندسی افتخار می کنم. قابلیت هایی مانند رندرینگ فیزیک محور، Global Illumination، پرداخت های درون برنامه بدون کد و چندین بهبود دیگر تنها بخشی از امکاناتی است که در ساخت یونیتی 5 و موفقیت آن نقش داشتند.

یونیتی 5.6 در 31 مارچ 2017 عرضه خواهد شد و بسیاری از قابلیت های آن هم اکنون در نسخه بتا در دسترس قرار گرفته اند. Unity 2017 نیز احتمالا به صورت بتا در آوریل 2017 در اختیار قرار خواهد گرفت.

 

http://www.develop-online.net برگرفته از

اینها را هم بخوانید