ابزارهای طراحی در اندروید

۷ ابزار کاربردی برای طراحی اپلیکیشن اندروید

 

در این مقاله شما را با چندین ابزار کاربردی و رایگان شامل وب سایت ها، پلاگین ها و غیره برای طراحی اپلیکیشن های اندروید آشنا میکنیم.

1. Device Metrics - وبسایت

وبسایت: https://design.google.com/devices

 

آیا میدانید تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی شما چقدر است یا کدام گوشی تراکم tvdpi دارد؟ رایج ترین نسبت تصویر برای گوشی ها کدام است؟ در این وبسایت به راحتی میتوانید پاسخ تمامی این پرسش ها را پیدا کنید.

این وبسایت در طراحی اپلیکیشن ها و برای بررسی اندازه تقریبی نمایشگر برای هریک ار تراکم ها به شما کمک میکند. علاوه بر این میتوانید معیارهای اصلی متریال را هم بررسی کنید.

 

ابزارهای طراحی در اندروید

 

2. DPI Calculator - پلاگین کروم/وبسایت

پلاگین کروم: https://chrome.google.com

وبسایت: http://jennift.com/dpical.html

 

با این ابزار میتوانید مقدار dpi از یک تراکم را به تراکم دیگر تبدیل کنید. اگر برای تراکم های مختلف گرافیک میسازید و میخواهید اندازه این گرافیک ها را بدانید، از این ابزار که به صورت پلاگین کروم نیز در دسترس است، استفاده کنید.

 

ابزارهای طراحی در اندروید

 

3. MaterialPalette - وبسایت

وبسایت: https://www.materialpalette.com

 

با استفاده از این ابزار دو رنگ را انتخاب میکنید و یک نمونه از ظاهر اپلیکیشن MaterialDesign خود را دریافت مینمایید. تنها کار موردنیاز کپی کردن مقدار از جدول به تم اپلیکیشن میباشد. این وبسایت بهترین رنگ ها برای accent، متن و دیوایدرها را نیز پیشنهاد میدهد.

 

ابزارهای طراحی در اندروید

 

4. Android Resizer - ابزار

وبسایت: https://github.com

 

این ابزار کوچک به شما در تغییر اندازه گرافیک ها برای تراکم های مختلف کمک میکند. فقط باید عکس مورد نظر را درگ اند دراپ کرده و تراکم ورودی را چک کنید و مابقی کار را به ابزار بسپارید.

 

ابزارهای طراحی در اندروید

 

5. Android Resource Navigator - پلاگین کروم

پلاگین کروم: https://chrome.google.com

 

با استفاده از این پلاگین میتوانید بخش های مختلف منابع XML اندروید را بررسی کنید. باید arn را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کرده و نام استایل یا فریمورک تم که به دنبال آن هستید را اضافه کنید، مثلا arn toolbar. پلاگین به دنبال فایل های styles.xml میگردد و استایل فریمورک مناسب را به شما نمایش میدهد.

 

ابزارهای طراحی در اندروید

 

6. Android Asset Studio – وبسایت

وبسایت: http://romannurik.github.io

 

در این وبسایت میتوانید تمامی ابزارهای کاربردی از Roman Nurik را برای موارد زیر پیدا کنید:

- تولید آیکون برای لانچر، نوار ابزار، نوتیفیکیشن ها  (کلیدهای میانبر لانچر برای اندروید 7.1 به بالا)

- تولید drawable های وکتور و انیمیشن های آیکون وکتور

- تولید 9-patch assets

 

ابزارهای طراحی در اندروید

 

7. Material Design Icon Generator  - پلاگین IntelliJ

وبسایت:  https://github.com

 

این پلاگین کاربردی IntelliJ برای دسترسی سریع به آیکون های MaterialDesign به کار می آید. دیگر نیازی به جستجوی آیکون های مناسب نیست و تمامی آیکون ها به صورت یکجا در IDE و برای تمامی تراکم ها در دسترس میباشند.

 

ابزارهای طراحی در اندروید

 

Android SDK Search

پلاگین کروم: https://chrome.google.com

 

این پلاگین یک ابزار طراحی نیست، اما بسیار کاربردی میباشد. روال کار آن مشابه Android Resource Navigator است، با این تفاوت که در مستندات اندروید به جستجو میپردازد.  چنانچه به دنبال اطلاعاتی درباره ContentProvider میگردید، ad contentprovider را تایپ کنید، با این کار به مستندات مربوط به ContentProvider ری دایرکت میشوید. دکمه View source در صفحه مستندات نیز به source code of this class لینک شده است.

ابزارهای طراحی در اندروید

 

https://blog.prototypr.io برگرفته از

اینها را هم بخوانید