10 ترفند طراحی UX/UI برای جلب توجه کاربران - بخش اول

10 ترفند طراحی UX/UI برای جلب توجه کاربران - بخش اول

تقاضا برای صفحات نمایش در ابعاد گوناگون با افزایش شدیدی مواجه شده و رقابت داغی برای در دست گرفتن بازار بوجود آورده است. با در نظر گرفتن اشتیاقی که برای سلطه بر بازار وجود دارد، تمایلی در سازندگان اپلیکیشن جهت ارائه محصولات خلاقانه و نو ایجاد می گردد.

بزرگ ترین چالش مربوط به در اختیار قرار دادن بهینه ترین تجربه کاربری با در نظر گرفتن اندازه محدود صفحات نمایش است. امروزه سازندگان اپلیکیشن های موبایل نهایت تلاش خود را به کار می بندند تا با ارائه یک طرح ساده، بهترین و باکیفیت ترین ویژگی های عملکردی را که بسیار متفاوت از تجربه دسکتاپی است، در اختیار کاربران خود قرار دهند.

Mobile_design

گرایاشات موجود در زمینه طراحی موبایل در سال 2015، تمرکز خود را بر روی ارائه امکانات بیشتر و در عین حال سادگی اپلیکیشن نهاده است. با ما همراه باشید تا راز نهفته در پشت پرده این اپلیکیشن ها را برای شما بازگو کنیم.

1. طراحی لایه ای رابط

Material-design

همانطور که می دانید صفحات کوچک نمایش در گوشی ها به ما امکان در اختیار قرار دادن یک نمایش پانورامیک مانند وب سایت ها را نمی دهند. این طراحی ها تمرکز خود را بر روی سادگی گذاشته و به منظور ارائه تمامی امکانات به شکل ماهرانه موجب محبوبیت بیشتر رابط های لایه ای شده اند. در این حالت باید ویجت های فعال و غیرفعال و نحوه نمایش آنها را به دقت مدیریت و طراحی نمایید.

2. طراحی یک رابط فلت

Flat-UI

از سال 2015 توجه به کارآیی معطوف شده و زیبایی و ظاهر در اولویت های بعدی جای گرفته اند، از آنجایی که فلت دیزاین ساختار ساده ای برای اپلیکیشن به ارمغان می آورد، محبوبیت خوبی یافته و به یکی از عوامل اصلی در بهینه سازی تجربه وب سایت ها تبدیل شده است.

3. یکپارچگی رسانه های اجتماعی

social-media

در اپلیکیشن های ارائه شده در سال 2015، وابستگی شدیدی به رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، گوگل و توییتر دیده می شود. یکپارچگی با رسانه های اجتماعی یک عنصر ضروری در اپلیکیشن های امروزی موبایل است که امکانات ارائه شده توسط اپلیکیشن را گسترش می دهد و همچون ابزاری جهت برقراری ارتباط با سایر مخاطبین عمل می کند، علاوه بر این می توانید دوستان خود را نیز به چالش دعوت کنید. از جنبه دیگر، رسانه های اجتماعی ابزار مهمی در امر بازاریابی هستند، بدین ترتیب که بدون باز کردن مرورگر و تنها با استفاده از اپلیکیشن، کاربران می توانند اپلیکیشن یا سایر اطلاعات مربوطه را به اشتراک بگذارند.

4. ورود از طریق حساب کاربری شبکه های اجتماعی

social-media-login1

به تصور برخی افراد نمایش فرم ورود به کاربران جذاب است، حال آنکه آنها سخت در اشتباهند، چرا که نمایش فرم های یکنواخت و تکراری به کاربران، اغلب آزاردهنده است و در برخی شرایط به پاک کردن اپلیکیشن از گوشی نیز می انجامد. به جای استفاده از چنین فرمی می توانید از ورود به سیستم با استفاده از حساب کاربری در شبکه های اجتماعی اقدام کنید. مزیت این کار علاوه بر تسریع عملکرد، به عدم نیاز به خاطرسپاری اطلاعات ورود به سیستم نیز مربوط می شود.

5. نظم بخشیدن به محتوا با استفاده از فاصله گذاری ها

سادگی و نظم در ظاهر اپلیکیشن ها گرایشی است که در سال 2015 در کانون توجه همگان قرار گرفته. این رویکرد برای اپلیکیشن های موبایل نیز مناسب است و می توان با استفاده از فاصله ها و مجزا کردن ویجت ها و سایر عناصر، ظاهری زیبا و قابل درک از اپلیکیشن خلق نمود، خوانایی و سهولت استفاده از اپلیکیشن نیز از جمله مزایای موردنظر می باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را سایر ترفندها آشنا کنیم.

http://www.designsphere.info برگرفته از

   

اینها را هم بخوانید