10 ترفند طراحی UX/UI برای جلب توجه کاربران - بخش دوم

10 ترفند طراحی UX/UI برای جلب توجه کاربران - بخش دوم

در مطلب پیش شما را با چند ترفند طراحی UX/UI آشنا نمودیم، در این مطلب نیز چند ترفند دیگر را ارائه می دهیم.

6. انتخاب رنگ های ساده و بی زرق و برق

material-design-colors

استفاده از رنگ های متعدد و پر زرق و برق موجب واکنش منفی مخاطبین می شود، بنابراین چنانچه تمایل به حفظ مشتریان خود دارید، از رنگ های ساده برای اپلیکیشن خود استفاده کنید. رنگ های ساده از جانب کاربران نیز پسندیده اند و باعث بهینه سازی رویکرد فلت دیزاین شما می گردند.

7. استفاده از قابلیت های حرکتی

امروزه بیومتریک و حرکات جایگاه ویژه ای در اسمارت فون ها یافته و کاربرد اپلیکیشن را تسهیل بخشیده اند. برنامه نویسان می توانند به شکل مبتکرانه ای اقدام به بهره گیری از حرکات برای ناوبری در منوهای گوناگون نمایند و علاوه بر این، از آنها برای عملکردهایی مانند به اشتراک گذاری یا پاک کردن استفاده کنند.

8. طراحی پس از اطلاع کامل درباره نیازمندی های مخاطبین

audience

لازم است در حین طراحی اپلیکیشن، کاربران و نیازمندی های آنها را در ذهن داشته باشید و مطابق با آنها پیش روید، بدین ترتیب به هدف نهایی خود نزدیک تر می شوید. جهت متقاعد کردن کاربران برای دانلود اپلیکیشن، باید به ارضای نیازهای آنها بپردازید و آنچه را که از اپلیکیشن شما انتظار دارند تامین کنید. اگر برای گروه خاصی از افراد با رده سنی مشخص اپلیکیشن را طراحی می کنید، لازم است از تناسب حرکات اطمینان حاصل نمایید تا اپلیکیشن مورد پسند آنها واقع گردد. عملکردهای پیچیده مورد پسند افراد جوان قرار می گیرد، اما افراد بالغ و میانسال حرکات ساده را ترجیح می دهند. ساختن اپلیکیشن به صورتی که مورد علاقه کاربر واقع شود، موفقیت آن را تضمین می کند.

9. طراحی تعاملات انگشتی

امروزه افراد گوشی را در یک دست می گیرند و با انگشت شست خود با اپلیکیشن های موبایل کار می کنند. افراد از گوشی خود در حین راه رفتن، مسافرت، غذا پختن و انجام امور دیگر استفاده می کنند، بنابراین باید آنچه را که انتظار دارند در اختیار آنان قرار دهید، کاربران اپلیکیشن شما را به راحتی کنار می گذارند اما گوشی را خیر. بنابراین از بابت کار اپلیکیشن با حرکت یک انگشت و حرکات چندگانه اطمینان حاصل کنید، یقینا چنین روشی به بهبود قابلیت استفاده و افزایش تعداد کاربران فعال می انجامد.

10. آیکون های پرشده

money-line-icons رویکرد اتخاذی در سال 2015 بر پایه بهره گیری از آیکون های پر قرار دارد، اما این کار باعث دشواری تشخیص آیکون های فعال و غیرفعال درون اپلیکیشن می شود. در گرایشات مذکور، تمرکز بر روی نمایش یک تصویر واضح از عملکردهای گوناگون در اپلیکیشن است. هر چیزی که موجب سادگی UX/UI شود از جانب صنعت مورد پذیرش واقع می شود و به گرایشی تبدیل می گردد، بنابراین در جهت ساده سازی طراحی خود تلاش کنید.

http://www.designsphere.info برگرفته از

اینها را هم بخوانید