4 استراتژی که جزئی از بازاریابی مشتریان می باشند

4 استراتژی که جزئی از بازاریابی مشتریان می باشند

با روی کار آمدن رسانه های اجتماعی و حرکت همگانی به سوی اسمارت فون ها، حتی مشتریانی که به خرید سنتی وفادار بودند عادت های خرید خود را تغییر داده اند. بسیاری از افراد چیزی از تجربیات خرید خود ارسال نمی کنند، اما به طور معمول نظرات سایر افراد درباره یک محصول و برند خاص را به صورت آنلاین بررسی می کنند. الگوی جدید مشتری، دیگر مشابه گروهی که از رسانه های سنتی شکل گرفته اند، نمی باشد، بلکه شبکه ای از افرادی است که به تعامل با یکدیگر می پردازند و قصد آنها بهبود معیارهای خرید است، این افراد از کسب و کارها انتظار تعامل با آنها به شکلی ملموس و قابل رویت را دارند، بنابراین لازم است خود را با این شرایط مطابقت دهید. 20150127160914-digital-marketing-app-shopping-cartبرای مثال موبایل در سال های اخیر به یکی از امکانات های ارتباطی بسیار قدرتمند تبدیل شده و با نرخ 48 درصد در سال 2014 در حال رشد و گسترش می باشد، در نتیجه بازاریابی باید اپلیکیشن های خرید، سرویس های مبتنی بر مکان قرارگیری و کیف پول های موبایل را در خود بگنجاند، مشتریان انتظار دریافت پیام های شخصی سازی شده در مکان مورد نظر خود را دارند. در اینجا 4 استراتژی جدید که لازم است توسط هر کارآفرینی در پلت فرم بازاریابی گنجانده شوند بیان شده، این استراتژی ها لازمه بقا و پیشرفت در این عصر دیجیتال و موبایل می باشند. 1. ارائه محتوای جدید در وب سایت، رسانه های اجتماعی و موبایل به طور مستمر هنوز هم وب سایت هایی وجود دارند که مطالب و وبلاگ خود را برای ماه ها به روز رسانی نمی کنند. مشتریان امروزی علاقه ای به چنین وب سایت هایی نشان نمی دهند، در عوض به گزینش وب سایت هایی با مطالب پویا، تبلیغات و نقد و بررسی های مثبت که به راحتی از طریق گوشی موبایل نیز قابل دسترسی اند، می پردازند. 2. در راستای تعامل با مشتریان تنها به ارسال پیام ها اکتفا نکنید پاسخ گویی پویا به سرویس های درخواست مشتریان نقطه شروعی در راستای تعامل با آنها است، این عملیات باید به چت های آنلاین، نظرات و رسانه های اجتماعی گسترش یابد. علاوه بر این وبلاگ ها باید تامین کننده ارزشی برای مشتریان باشند. به تامین راه حل های شخصی طی تعاملات با مشتریان بپردازید مشتریان امروزی انتظار دارند تا بتوانند به سرعت آنچه را می خواهند بیابند، این کار تنها با قابلیت های قدرتمند جستجو در وب سایت و حتی با امکان شخصی سازی راه حل شما با نیازمندی های آنها امکان پذیر است. یکی از بهترین مثال ها در این باب وب سایت Nike می باشد. بهترین وب سایت ها به تعامل عمیق تر با مشتری و افزودن ارزش های بیشتر می پردازند. تعامل با مشتریان در جهت پشتیبانی از مسائل فرهنگی و اجتماعی با کمک به مشتریان خود در جهت پیشتیبانی از یک مشکل اجتماعی مانند غذا دادن به گرسنگان یا حفظ محیط زیست، در آنها انگیزه ای برای پیشتیبانی از کسب و کار خود ایجاد نمایید. این لینک به شما دید واضح تری از موضوع را می دهد، در آن مثال هایی بیان شده که هم به نفع مشتری و هم به نفع کسب و کار شما می باشند. در حالی که اکثر کارآفرینان با این ابتکارات موافقند و تمایل خود را برای فهم الگوی جدید مشتریان ابراز کرده اند، اما باز هم شاهد برخی مشکلات رایج هستیم که در نتیجه خودخواهی و شور و هیجان بیش از حد برای ایده های خود بوجود می آیند: تصور این که تمامی مشتریان شما را دوست دارند: کارآفریانان گاهی اوقات بر مبنای این تصور اشتباه که اشتیاق شخصی آنها بین تمامی اشخاص در بخش بازار به اشتراک گذاشته می شود، تعامل با مشتریان را به حداقل می رسانند. در حقیقت، مشتریان تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و رفتار منحصر به فردی را می طلبند، علاوه بر این، رویکردها به سرعت در حال تغییرند، بنابراین لازم است همزمان با آنها پا پیش بگذارید. تصور اینگه گزینه های بیشتر، بهترند: تمرکز روی موضوعی خاص یک امر بحرانی در این زمینه است، امکانات بیشتر معمولا به سردرگمی مشتری و پیچیده تر شدن فرآیند پیغام رسانی شما منجر می شوند. سعی در انجام امور متعدد معمولا به معنای عملکرد ضعیف است. کار را با یک نگرش ساده و واضح آغاز کنید و تمرکز خود را بر روی محاسبات و ارتباطات پیرامون این هدف قرار دهید. امروزه برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان بسیار مهم است و این فعالیت ها به افزایش فروش، کاهش هزینه ها و یافتن روش های کارآمد در عرصه رقابت به کمک شما می آیند. الگوی قدیمی مشتریان به سرعت در حال کنار گذاشته شدن است و اگر کسب و کار خود را با این تغییرات مطابقت ندهید، به شکست شما منجر خواهد شد. http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید