5 روش برتر در طراحی آیکون برای اپلیکیشن

5 روش برتر در طراحی آیکون برای اپلیکیشن

طراحی یک آیکون تاثیرگذار برای اپلیکیشن یکی از پارامترهای حیاتی در موفقیت اپلیکیشن قلمداد می شود. اپلیکیشن های بیشماری در اپ استورها وجود دارند و روزانه بر تعداد اپلیکیشن های موجود افزوده می شود، از این رو متمایز ظاهر شدن از نظر طراحی بسیار مهم است، چرا که ظاهر اپلیکیشن اولین چیزی است که کاربر به آن توجه می کند و تنها پس از آن به امکانات و عملکردها دقت می نماید.

اپلیکیشنی را در نظر بگیرید که از جوانب گوناگون بسیار خوب ساخته شده، اما دارای یک آیکون ضعیف می باشد. آیا این احتمال وجود دارد که کاربری که در اپ استور چرخ می زند، نگاهی به اپلیکیشنی با آیکون بد و ضعیف بیندازد؟ جواب این پرسش یقینا خیر است و اپلیکیشن شما به راحتی در فرِآیند اسکرولینگ نادیده گرفته می شود و نتیجه اینکه یکی از کاربران بالقوه خود را از دست خواهید داد.

آیا به دنبال راهی برای نجات از چنین شرایطی هستید؟ به دقت بایدها و نبایدهای مورد بحث در این مطلب را مطالعه کنید و با کمک یک لوگو کاری کنید که اپلیکیشن شما از سایرین متمایز شود.

blog_19596_1

از متن استفاده نکنید

لوگو در حقیقت نمایش تصویری اپلیکیشن شما می باشد، متن های زیادی در اپ استور قرار گرفته و منتظرند تا بازدیدکنندگان آنها را بخوانند. از این رو از هنر انتزاعی، نقاشی ها، تصاویر و یا حروف به جای متن استفاده کنید. دو ابزار نمایشی را در یک لوگو ترکیب نکنید، چرا که با این کار همه چیز به هم می ریزد و درک آن دشوار می گردد. با نمایش یک حرف و یا تعدادی حروف مشابه چیزی که در گوگل پلاس، فیسبوک، توییتر، لینکدین، پینترست و غیره پیاده سازی شده، مشهود است که این روند در صورت وجود خلاقیت مناسب خواهد بود.

از استاندارد براق سازی آیکون استفاده نکنید

اپل گزینه ای برای افزودن یک افکت براق استاندارد به آیکون اپلیکیشن هایی که برای اپ استور ارسال می شوند را در پبسیاری از توسعه دهندگان به دام این ترفند افتاده و ظاهر براق را به آیکون اپلیکیشن خود اضافه می کنند، این کار اپل را قادر به کنترل یکی از جنبه های اپلیکیشن می کند که چندان خوب نیست، زیرا سایر موارد به صورت مستقل و توسط توسعه دهندگان تحت کنترل قرار می گیرد.

سادگی گزینه خوبی است

اکثریت مردم سادگی را می پسندند، چنانچه آیکون اپلیکیشن این ویژگی را داشته باشد نیمی از کار با موفقیت انجام شده است. فضای آیکون اپلیکیشن کم است و از این رو کار کمی دشوار می شود و باید انتخاب های خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. حتی اگر یک جنبه مثبت درباره اپلیکیشن به نمایش در آید کار خود را به خوبی انجام داده اید.

ایک یا چند آبجکت را انتخاب کنید، گزینه های مختلف تاثیر متفاوتی در اپلیکیشن ها دارند. اگر مایل به استفاده از چندین آبجکت هستید، هریک از آنها باید به وضوح تعریف شده و ظاهر مجزا از سایرین داشته باشد. یک فضای 3249 پیکسلی به معنای وضوح 57*57 در اختیار شما قرار دارد، بیشترین استفاده ممکن از فضا را کرده اما آن را شلوغ نکنید که مشاهده آن دشوار شود.

ثبات و یکپارچگی آیکون را حفظ کنید

فشردن آیکون و استفاده از اپلیکیشن دو عملیات کاملا مجزا هستند، اما هر دوی این کارها باید احساس انجام شدن عملیات را در کاربر ایجاد کنند. کلیک بر روی ایکون باید مانند کار با اپلیکیشن نرم و راحت باشد، این عملکرد وفاداری و اعتماد را در کاربران ایجاد می کند.

از سایرین متمایز شوید

بدون شک آیکون اپلیکیشن شما نخستین نقطه تماس با کاربران است. دانلود و نصب اپلیکیشن به میزان تمایز این سمبل وابسته است. چنانچه آیکون شما ظاهر منحصر به فردی را نداشته و از هزاران اپلیکیشن موجود متمایز نشود، کاربران حتی نگاهی به امکانات و عملکردهای اپلیکیشن شما هم نمی اندازند. از ابتکار و خلاقیت برای ایجاد تمایز در آیکون خود بهره بگیرید و وضوح و سادگی آن را حفظ کنید.

یک جمع بندی سریع

اپلیکیشن های متعددی برای گزینش در اختیار شما قرار دارند و کاربران به سختی می توانند یک فهرست از بهترین ها را تهیه کرده و مابقی را که کاربرد چندانی ندارند کنار بگذارند. اسمارت فون ها دارای حجم ذخیره سازی محدودی هستند و امکان جا دادن تمامی اپلیکیشن ها در گوشی وجود ندارد. از این رو بسیاری از کاربران با استفاده از آیکون اپلیکیشن و بدون مراجعه به جزئیات درباره آن قضاوت می کنند. یک لوگوی ضعیف منجر به کنار گذاشتن اپلیکیشن بدون تفکر مجدد درباره آن می شود، در حالی که بدترین اپلیکیشن ها در صورت برخورداری از یک آیکون خلاقانه نجات پیدا می کنند.

تاثیرگذاری نخست آخرین تاثیرگذاری است، از این رو باید یک تاثیر پایدار از برند شما در اپ استورها بوجود بیاید، استفاده از یک آیکون برند شده منجر به هزاران بازدیدکننده و هزاران دانلود جدید می شود. یک لوگوی جالب بازدیدکنندگان را ترغیب به خواندن عنوان، توضیحات و حتی کسب اطلاعات بیشتر درباره اپلیکیشن می کند، از این رو مهم ترین نکات که مورد بحث قرار گرفت را فهرست می کنیم.

- هیچگاه از متن استفاده نکنید.

- استفاده از استاندارد براق سازی آیکون جنبه منحصر به فرد و ظاهر اپلیکیشن را از بین می برد.

- سادگی کلید طلایی برای موفقیت تلقی می شود، چرا که مردم چیزی را که نسبتا آسان درک شود دوست می دارند.

- آیکون و اپلیکیشن باید با یکدیگر هم خوانی داشته و دارای ثبات و یکپارچگی باشند، بدین ترتیب می توانند تجربه مشابهی را ارائه دهند.

- تا جایی که ممکن است از خلاقیت خود بهره بگیرید، با ایجاد ظاهر متفاوت نوعی تاثیرگذاری پایدار بر روی ذهن کاربران خود ایجاد کنید.

و اما ترفند آخر به استفاده از حاشیه برای آیکون اپلیکیشن مربوط می شود. حاشیه موجب می شود که آیکون اپلیکیشن بر روی تقریبا هر رنگی خوب به نظر برسد و بدین ترتیب آیکون بر روی تمامی پس زمینه ها به یک شکل دیده می شود.

با پیروی از این ترفندها نتایج بسیار خوبی را مشاهده خواهید کرد. با ساخت یک آیکون خوب و جالب یک هویت برند برای خود خلق می کنید و در صورت عدم موفقیت در ساخت آن اپلیکیشن شما در بین انبوه اپلیکیشن ها گم می شود.

 

http://tweakyourbiz.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید