6 ترفند جهت طراحی یک اپلیکیشن جذاب برای برندها

6 ترفند جهت طراحی یک اپلیکیشن جذاب برای برندها

اپلیکیشن های بسیاری وجود دارند که برای یک برند خاص ساخته شده اند، اما تنها به خدمات مرتبط با برند خود محدود نشده اند، این اپلیکیشن ها با ارائه امکانات جانبی به مشتریان خود باعث محبوبیت می گردند. در حقیقت، اپلیکیشن های موبایل تنها برای فروش ساخته نشده اند، بلکه ابزارهایی برای در اختیار قرار دادن امکانات و ارزش های دیگری می باشند که البته در این حین بر اهمیت برند خاص خود نیز می افزایند. اپلیکیشن در نقش عامل ارتباطی بین مشتریان و برند ظاهر می شود، بنابراین به جای اکتفا به فروش اپلیکیشن، از آن برای آموزش و اطلاع رسانی به مشتریان استفاده کنید، هرچه میزان دانش و آگاهی مشتریان از شرکت، ارزش ها و خدمات آن بیشتر باشد، قطعا با اعتماد به نفس بیشتری اقدام به استفاده از اپلیکیشن می نمایند. 20150303174219-apple-starbucks-cult-loyalty-iphone-coffee-brand-loyaltyدر اینجا شما را با چندین ترفند کلیدی که با پشتیبانی از برند شما، آن را به اوج می رسانند، آشنا می کنیم.

1. به ارائه ارزش ها بپردازید

نحوه نمایش و ارائه برند در اپلیکیشن نشان از کاراکتر شرکت شما دارد، اصالت زاینده اعتماد به نفس در میان مشتریان است، بنابراین لازم است صدای خود را از طریق اپلیکیشن به گوش آنها برسانید.

2. انتظارات خود را شناسایی کنید

تعیین هدف موردنظر از ساخت چنین اپلیکیشنی حیاتی است، چنانچه تمایل به آموزش مشتریان و جلب اعتماد آنها را از طریق ارائه محتویات ارزشمند دارید، یک اپلیکیشن در حوزه مطالعه و ناوبری محتویات طراحی کنید. در صورتی که تمرکز شما تنها بر روی فروش بالا است، باید فرصت هایی را برای مشتریان خلق کنید تا سرویس های شما را خریداری نمایند.

3. رقابت را در نظر بگیرید

لازم است اقدام به یک تجزیه و تحلیل جامع و کامل درباره اپلیکیشن های ارائه شده توسط رقبای خود کنید، این مرحله باید پیش از طراحی اپلیکیشن صورت پذیرد. طراحی و رابط کاربری اپلیکیشن باید منحصر به فرد بوده و بین فرهنگ و خدمات ارائه شده از جانب شما ایجاد تمایز نماید.

4. مشتریان را در نظر داشته باشید

فرآیند کسب اطلاعات از جذابیت بالایی برای مشتریان برخوردار است، لذا این فرآیند باید تا جای ممکن تسهیل گردد. همواره به خاطر داشته باشید که اپلیکیشن ارائه کننده فرصتی برای آموزش مشتریان و نمایش اصالت و ارزش های برند می باشد. شما در دسترس کاربران خود قرار دارید، بنابراین از این طریق به تعامل با آنها بپردازید و با ارائه محتویات ارزشمند جایگاه خود را حفظ کنید.

تفکر درباره زمان و مکانی که کاربران اپلیکیشن شما را مورد استفاده قرار می دهند، مهم است، بنابراین اپلیکیشن را حول انگیزه های آنها بنا کنید و برای طراحی اپلیکیشن، خود را به جای آنها قرار دهید و نیازمندی های آنها را در نظر بگیرید. کدام راه آسان ترین است و برای حرکت از نقطه ای به نقطه دیگر سریع تر به ذهن خطور می کند؟ جریان منطقی اطلاعات در اپلیکیشن به چه صورتی است؟ با در اختیار قرار دادن یک تجربه خوشایند، کاربران تمایل به استفاده از اپلیکیشن شما پیدا می کنند و به منظور دستیابی به محتوای ارزشمند و نیز سهولت در استفاده، اپلیکیشن را بر می گزینند.

 .5تجربه کاربری را فدای برند خود نکنید بدون ایجاد تداخل با تجربه کاربری، تا جایی که ممکن است به تامین اطلاعات در اپلیکیشن خود بپردازید. چنانچه کاربران از طریق اپلیکیشن درباره خدمات اطلاع پیدا کنند، دیگر نیازی به لوگوهای منحرف کننده و امکانات غلط انداز برای آگاهی آنها نمی باشد. یک UX سنجیده و قابل درک منجر به توسعه فرآیند فروش می گردد. این بیانات حاکی از کنار گذاشتن لوگو به طور کامل نیست، چرا که قرار دادن لوگوهای کوچک در اپلیکیشن، گاه ایجاد ارزش می نماید، تنها باید از راه درست و بدون ایجاد حس ناخوشایند در کاربر، پیام خود را به آنها منتقل کنید. برای نمونه چنانچه لوگو را در نوار ناوبری قرار دهید، تنها در هنگام انجام عملیات ناوبری کاربران قادر به دیدن لوگو می گردند، در ضمن هیچ خللی در خواندن محتوای اپلیکیشن بوجود نخواهد آمد.

6. داستان خود را بازگو کنید پیش از استخدام برنامه نویسان اقدام به تشریح wireframes و کامپایل کردن فلوچارت های محتوا نمایید. ایجاد ارتباط و انتقال دیدگاه ها از کارآفرینان به تیم برنامه نویسی، گاه با چالش هایی همراه است، در نتیجه محصول به هدف مورد نظر دست پیدا نمی کند. در این راستا یک برنامه واضع، همراه با جزئیات در راستای رسیدن به خواسته و اندیشه ای که در سر دارید، به کمک شما می آید.

بر پایه مطالعه انجام شده برای سنجش میزان وفاداری مشتریان به دو بانک دانمارکی، محققان دریافتند که مشتریانی که تعامل بیشتر و بلند مدت با بانک داشتند، وابستگی احساسی بیشتری نیز به آن پیدا کردند. در مقایسه شرکت شما با رقبای کاری خود که در شرایط یکسان قرار دارند، یک داستان قانع کننده عامل کلیدی برای جذب توجه مشتریان می باشد.

اپلیکیشن ها جایگاه ویژه ای را در استراتژی های برند از آن خود کرده اند، کلید موفقیت اپلیکیشن توسعه و ارتقای برند با تامین ارزش برای مشتریان می باشد. با بهره گیری از اپلیکیشن می توانید روابط جدیدی را ایجاد کرده و از این راه به یک رقیب قدرتمند در عرصه فروش تبدیل شوید.

http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید