6 روش بازاریابی برای اپلیکیشن کسب و کارهای کوچک

6 روش بازاریابی برای اپلیکیشن کسب و کارهای کوچک

در بازاریابی یک حقیقت وجود دارد که مطابق با آن نحوه ارائه محصول آن را موفق می گرداند و در این بین کیفیت کمپین تبلیغاتی شما اهمیت چندانی ندارد. به منظور کسب اطمینان از اینکه اپلیکیشن موبایل شما به بیشترین میزان بازگشت سرمایه مورد انتظار خود دست یافته، باید بر روی یک استراتژی بازاریابی با طراحی خوب سرمایه گذاری کنید، بدین ترتیب قادر به دستیابی به صدها و یا حتی هزاران دانلود می گردید. از طریق نکات زیر قادر به ساختاردهی یک طرح بازاریابی موبایل می باشید.

blog_17071_1

1. شناخت مخاطبین

در صورت عدم شناسایی و شناخت مخاطبین اصلی، تحت هیچ شرایطی قادر به دستیابی به فروش بالا و مورد انتظار نخواهید بود. اول از همه لازم است تعیین کنید که اپلیکیشن شما به دست چه کسی خواهد رسید و سپس اقدام به طراحی آن کنید. در زیر چندین عامل تاثیرگذار را مشاهده می کنید که باید در طول فرآیند مورد نظر قرار داده شوند:

- رده سنی

- علایق

- اطلاعات فنی

- صنعت

2. کلمه های کلیدی را نادیده نگیرید

قابلیت کشف در اپ استورها یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در زمان انتشار اپلیکیشن می باشد. حداقل 63% از کاربران آی او اس به صورت ارگانیک اقدام به جستجوی اپلیکیشن ها می کنند، ولی از این میان 83% از اپلیکیشن ها شانس دیده شدن در اپ استور را ندارند و نمی توان با جستجوی معمولی آنها را یافت. این آمار و ارقام اهمیت و جایگاه کلمات کلیدی و انجام تحقیقات و بهینه سازی ها را پررنگ تر می کند. چنانچه مایل به جذب ترافیک ارگانیک بیشتر برای وب سایت و اپلیکیشن خود هستید باید با بکار گرفتن رویکردهای صنعت و بروز ماندن با آخرین دستاوردها بر روی استراتژی های بهینه سازی اپ استور تمرکز کنید.

3. حضور آنلاین

حضور آنلاین اپلیکیشن را بهبود ببخشید و اپلیکیشن را در وب سایت خود به نمایش گذارید و در سایر کانال های بازاریابی خود نیز آن را مورد استفاده قرار دهید. حتی می توانید یک وب سایت جامع را به اپلیکیشن خود اختصاص دهید. در زیر چندین ایده برای انجام این کار فهرست شده اند:

صفحه هدف: صفحه اصلی وب سایت را به اپلیکیشن خود اختصاص دهید. درج لینک دانلود و QR کدهای قابل اسکن که بازدیدکنندگان را مستقیما به اپ استور هدایت می کنند نیز بسیار مهم است. بر روی مزایایی مانند قابلیت صرفه جویی در زمان، اطلاعات محصول و غیره تاکید کنید و امکانات کلی آن را نیز به نمایش گذارید. اسکرین شات ها و ویدیوهای تبلیغاتی نیز از جمله مزیت های برنده در این جهت محسوب می شوند.

مقالات وبلاگ: هر از گاهی اقدام به انتشار و ارسال آپدیت های منظم برای بخش وبلاگ نمایید. از آخرین بروزرسانی صورت گرفته در امکانات و گرایشات کاربر به منظور جلب توجه مشتریان جدید استفاده کنید.

بنرها: به طراحی بنرهای قابل کلیک در وب سایت اقدام کنید که دربرگیرنده اطلاعات و لینک های مهم باشد، مانند لینک دانلود اپلیکیشن و یا نوشته وبلاگ با مضمون اپلیکیشن.

ایمیل ها: به طور منظم اقدام به ارسال ایمیل های بروزرسانی برای کمپین های تبلیغاتی خود کنید، می توانید برخی از محتوای صفحه اصلی خود را نیز مورد استفاده قرار داده و آن را در به صورت یکپارچه همراه با کمپین بازاریابی ایمیل خود استفاده کنید.

4. لانچ اپلیکیشن را برنامه ریزی کنید

چنانچه انتشار اپلیکیشن به درستی صورت پذیرد، اپلیکیشن حجم انبوهی از دانلودها را نسیب خود خواهد کرد. روزی را که مایل به انتشار اپلیکیشن هستید در برنامه کاری قرار داده و "انتشار رسمی اپلیکیشن" را تبلیغ کنید و مشتریان را از آن آگاه سازید. اطلاع رسانی از طریق رسانه های اجتماعی نیز بسیار مهم است، می توانید پیشنهادات انحصاری و تیزرهای تبلیغاتی را نیز در آنها بگنجانید. زمانی که روز انتشار نهایی اپلیکیشن فرا رسید صدها مشتری اپلیکیشن شما را در دست خواهند داشت.

5. به مشتریان خود گوش فرا دهید

در نخستین مرحله انتشار اپلیکیشن به دقت به بازخوردهای دریافتی از سوی مشتریان خود گوشی فرا دهید. درج یک فرم در اپلیکیشن و وب سایت نیز می تواند سودمند باشد. به نقد و بررسی های انجام شده در اپ استور و شکایات صورت گرفته از جانب مشتریان توجه کنید. کانال های ارتباطی را برای طولانی مدت باز نگه داشته و تلاش خود را برای بهبود رتبه بندی اپلیکیشن ادامه دهید.

6. ویدیوها را مد نظر قرار دهید

ویدیوها یکی از بهترین راه ها برای نمایش قابلیت های اپلیکیشن به شمار می روند، این نوع رسانه قدرت بیشتری نسبت به کلمات و اسکرین شات ها دارند و از طریق آنها کاربران می توانند یک نگاه سریع و اجمالی به تجربه کاربری اپلیکیشن بیندازند. با ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه رابط کاربری اپلیکیشن را به کاربر نمایش دهید و از ساخت ویدیوهای بی کیفیت خودداری کنید، چنانچه منابع کافی برای این کار در دسترس قرار ندارد از ساخت ویدیو به طور کامل صرف نظر کنید، چرا که یک ویدیوی بی کیفیت موجب تاثیرگذاری منفی بر روی کاربران خواهد شد. با استفاده از ویدیوهای کوتاه و واضح می توانید اپلیکیشن را در وب سایت هایی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام ترویج دهید. شاید این ویدیو رشد چندانی نداشته باشد، اما بدون شک آمار دانلود اپلیکیشن را بالا برده و نشان از حرفه ای بودن می باشد.

 

http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید