6 چالش که تکنولوژی های سازمانی با آنها مواجهند

6 چالش که تکنولوژی های سازمانی با آنها مواجهند

تکنولوژی سازمان صنعتی در حال پیشرفت است و شرکت ها به ساخت نرم افزارهایی جهت ارضای نیازمندی های کاربران خود و حل مشکلات احتمالی آنها می پردازند. اما از سوی دیگر این صنعت نیز مشکلات منحصر به فرد خود را دارد. blog_10307_1تکنولوژی سازمان با مشکلاتی که موفقیت نرم افزارها و کسب و کارهای جدید را تهدید می کنند، مواجه است، از سیستم های ابری گرفته تا تقاضاهای مشتریان، در اینجا قصد داریم اشاره ای به مهم ترین چالش های پیش روی سازمان ها نماییم: در گذشته تکنولوژی های سازمان به اندازه امروز اهمیتی برای رابط ها و تجربه های کاربری قائل نمی شدند. فرآیندها و محصولات دارای پیچیدگی های اند، در نتیجه نرم افزار که آنها را ارائه می دهد حجیم و سنگین شده و مشکلات عملکردی پیدا می کند. همگام با پیشرفت تکنولوژی، تاکید شرکت ها بر روی تجربه کاربری بیشتر می گردد، اما پیاده سازی صحیح آن نیز به نوبه خود چالش آفرین است. یافتن تعادلی بین عملیات سازمانی و تعامل با کاربران، خود دارای دشواری های است. 1. رابط و تجربه کاربری تاریخ گذشته شرکت ها باید اقدام به ساخت محصولاتی برای سازمان ها نمایند، نرم افزار به منظور حل مشکلات احتمالی باید دارای پیچیدگی های باشد، اما از سوی دیگر سادگی و سهولت در کاربرد برای کاربران یک عامل تعیین کننده است. 2. ادغام سرویس های کلود و on-premise با روی کار آمدن سرویس های کلود تکنولوژی دگرگون شد، به منظور پیروزی در این پیکار، لازم است شرکت ها گزینه های کلود را نیز در کنار سایر راهکارهای سنتی ارائه دهند. گزارش منتشر شده از سوی RightScale نیز نشان می دهد که 93 درصد از شرکت ها از سرویس های کلود استفاده می کنند. علی رغم محبوبیت سرویس های کلود، آسیب پذیری های آن موجب عدم استفاده از سرویس و پایبندی به روش هاس سنتی می گردد. 3. تمایز درست هم مانند سایر صنایع، تمایز چالشی برای شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی است. ابرقدرت هایی همچون اپل، گوگل، مایکروسافت، IBM و سیسکو این صنعت را تحت سلطه خود گرفته اند، اما این به معنای عدم وجود فرصت برای سایر فعالان کوچک و متوسط نمی باشد. تازه واردان در این صنعت با مشکلاتی روبه رو هستند و با ارضای نیازمندی های کاربران و گوش فرا دادن به بازخوردهای دریافتی از آنها محصولات بهتر و باکیفیت تری را خلق می کنند و همراه با این اقدام بر انبوه مشتریان خود می افزایند. برای نمونه Docker را در نظر بگیرید که به برنامه نویسان امکان ساخت، تحویل و اجرای اپلیکیشن ها را می دهد، به لطف راه حل پیشنهادی خود برای یک مشکل جدید در زمینه تکنولوژی به پیشرفت هایی دست پیدا کرد. 4. پیروی از تکنولوژی مشتریان تکنولوژی سازمان به طور معمول یک گام پیش تر از تکنولوژی مشتریان است و به رابط کاربری و طراحی ارتباط پیدا می کند. تکنولوژی مشتری در رده بالایی قرار دارد و تکنولوژی سازمانی به نظاره و پیروی از آن می پردازد. چالش پیش روی سازمان ها و شرکت های فعال در عرصه تکنولوژی مقابله با این روند و حفظ جایگاه خود می باشد. 5. پذیرش یک مشتری در حین توسعه یک نرم افزار پیشرفته، ممکن است یک مشتری خواستار امکانات و محصولاتی برای ارضای نیازمندی های خود باشد، در این شرایط شرکت کار شخصی سازی محصول برای آن مشتری خاص را آغاز می کند و پس از مدتی کل کسب و کار درگیر این فرآیند می شود. در این شرایط تنها یک مشتری نیمی از درآمد را در دست گرفته است. این وضعیت ریسک بزرگی است که کسب و کار ها را تهدید می کند، لذا همیشه باید در حد توان خود به فعالیت بپردازید. نباید هر مشتری بیش از 20 درصد از درآمد شرکت را به خود اختصاص دهد، اما متاسفانه چنین شرایطی در اغلب شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی حکم فرماست. 6. برقراری تعادل بین بازخورد و تمرکز مشتریان صدها ایده برای امکانات و آپدیت های جدید را به منظور ارتقای سرویس در ذهن خود می پروانند. شرکت هایی که به تمامی این پیشنهادات و نظرات گوش فرا داده، به جهات مختلف کشیده می شوند و تمرکز اصلی کار و فعالیت و نگرشی آنها به محصول جامعیت خود را از دست می دهد. دریافت بازخورد از سوی کاربران و توجه به آن بسیار حیاتی و مهم است، اما همواره باید این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که با نگرش اصلی و بنیادی محصول بیگانه نشوید و تنها به خاطر اینکه مشتری چنین درخواستی داشته، روال کاری خود را دگرگون نکنید.   http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید