7 پرسشی که باید پیش از توسعه اپلیکیشن به آنها پاسخ دهید

7 پرسشی که باید پیش از توسعه اپلیکیشن به آنها پاسخ دهید

بعضی اوقات افراد پا در عرصه هایی می گذارند که با تصورات آنها هم خوانی نداشته و انتظارت آنها را برآورده نمی کند. ساخت اپلیکیشن و کارآفرینی امری دشوار و پیچیده است و عوامل گوناگونی مانند فرآیند توسعه مشتریان، سرویس مشتری، مدیریت مسائل مالی و مالیات، مدیریت تیم ها و انتظارات و غیره را شامل می شود. احتیاط شرط عقل است و باید پیش از شروع کار خود به پرسش هایی پاسخ دهید که نقشه راه را برای شما واضح تر ساخته و فعالیت های شما را تعریف می کنند.

blog_18996_1

1. آیا راه طولانی در پیش دارم؟

ساخت اپلیکیشن به عنوان یک فرآیند کارآفرینی یک سفر طولانی مدت است و نه مقصد، به احتمال بسیار زیاد درباره عدم وجود چیزی به عنوان موفقیت یک شبه بسیار شنیده اید، بنابراین لازم است با خود صادق باشید، آیا توانایی سرمایه گذاری زمان، پول و انرژی خود برای توسعه ایده ذهنی را دارید؟ چنانچه پاسخ به این پرسش مثبت است و چنین آمادگی را در خود می بینید، می توانید کار خود را آغاز کنید.

2. آیا بازار برای چنین اپلیکیشنی وجود دارد؟

چنانچه اقدام به ساخت اپلیکیشنی کنید که در حال حاضر مارکت برای آن وجود دارد، شرایط به معنای وجود رقابت در این عرصه می باشد، اما از طرفی می توانید از بابت اعتبار ایده ذهنی خود مطمئن باشید. گام بعدی شناسایی عواملی است که موجب تمایز محصول شما در این عرصه رقابتی می گردد، در حقیقیت باید دلیلی برای گزینش محصول شما به جای محصولات رقبا در دست مشتریان قرار داشته باشد.

شرایط برای زمانی که به یک عرصه جدید قدم می گذارید، کمی متفاوت می باشد، در این صورت لازم است تا نیاز به چنین محصولی را اعتبارسنجی کنید، عملیات دشواری که هزینه بر و زمان بر می باشد.

3. مشتریان من چگونه افرادی هستند؟

شخصیت خریدار در حقیقت یک تجزیه و تحلیل جزئی از افرادی است که از شما خرید می کنند و دربرگیرنده دموگرافیک های مشتری، الگوهای رفتاری، انگیزه ها و اهداف آنها می باشد. به یاد داشته باشید که هرچه توجه بیشتری به جزئیات کنید، نتیجه بهتری را دریافت خواهید نمود. چنانچه هنوز با مشتریان خود آشنایی ندارید، بهتر است با صرف زمان اقدام به کشف و بررسی آنها نمایید. هرچه اطلاعات شما درباره مشتریانتان بیشتر باشد، به نحو بهتری قادر به شناسایی نیازمندی های آنها خواهید بود و می توانید محصولی را بسازید که بیشترین میزان هم خوانی با این احتیاجات را داشته باشد.

4. چگونه از اپلیکیشن خود درآمد کسب خواهم کرد؟

کمتر از یک درصد اپلیکیشن های موجود در اپ استور سودآور هستند، بدین معنا که 99 درصد از اپلیکیشن ها درآمد کافی و مورد انتظار را برای سازندگان خود به دنبال ندارند. موفقیت در این عرصه بدین معناست که از اپلیکیشن خود درآمد کسب کرده و دلیل قانع کننده ای را در دست مشتریان خود قرار دهید که به صرف هزینه بابت اپلیکیشن شما بپردازند. حتی اگر در زمان لانچ اپلیکیشن فاقد یک استراتژی کسب درآمد بوده اید، باید به روشنی و وضوح نحوه درآمدزایی از اپلیکیشن در بلندمدت را بیان کنید، البته لازمه این امر توانایی تعامل در اپلیکیشن می باشد.

5. آیا یک برنامه لانچ برای اپلیکیشن دارم؟

برخی از افراد معتقدند که با ساخت محصول کار اتمام می پذیرد، در حالی که این نگرش کاملا نادرست است. در حقیقت ساخت محصول تنها نیمی از این راه پرفراز و نشیب است و می توان بیان داشت که این مرحله ساده ترین بخش از کل فرآیند ساخت و توسعه اپلیکیشن می باشد.

آیا درباره نحوه جذب 100 مشتری اول خود اندیشیده اید؟ همواره لازم است پیش از هرگونه اقدامی مشتریان خود را به دقت شناسایی کرده و نیازمندی های آنها را مورد سنجش و بررسی قرار دهید.

چنانچه مواردی از قبیل بازاریابی محتوا، سئو و رسانه های اجتماعی مورد توجه شما باشد، به یقین نتایج آن را در درازمدت دریافت خواهید کرد، اما اگر مایل به دریافت نتایج فوری هستید، محل تجمع مشتریان بالقوه در شهر یا منطقه را یافته و اقدام به آماده سازی یک برنامه خلاقانه برای دستیابی به آنها نمایید.

6. آیا منابعی را برای بازاریابی در اختیار دارم؟

بازاریابی نیازمند صرف هزینه های هنگفتی نیست، اما برای موفقیت در آن به صرف زمان زیادی برای آزمایش عملکرد روش های گوناگون نیاز خواهید داشت و می توان بیان کرد که بازاریابی یک شغل تمام وقت است و برای حصول نتیجه از آن باید تمامی انرژی و زمان خود را صرف کرد. چنانچه مایل به استخدام نیروی خارجی باشید، باید از بابت وجود سرمایه کافی برای این کار مطمئن شوید، در غیر این صورت باید به صورت روزانه زمانی را برای بازاریابی اپلیکیشن خود اختصاص دهید.

جدای از تخصیص زمان، شروع کار با استفاده از یک برنامه از پیش تعیین شده اهمیت دارد و باید به شناسایی پلتفرم هایی که مشتریان شما مورد استفاده قرار می دهند پرداخته و نحوه جلب توجه مشتریان به سمت محصول را مورد بررسی قرار دهید.

7. آیا شریک درستی را یافته ام؟

چنانچه دارای تخصص فنی لازم در این زمینه نیستید، شناسایی شریک درست و مناسب برای شما چالش برانگیز خواهد بود. بسیاری از سازندگان غیرفنی مرتکب اشتباه شده و هزینه بسیار کمی را صرف کارآیی محصول می کنند، در حالی که مبالغ زیادی را برای بازایابی کنار می گذارند.

چنانچه محصول ساخته شده ارزشی را به مشتریان ارائه ندهد، صرف هزینه برای بازاریابی آن نیز به هیچ عنوان نتیجه بخش نخواهد بود، از این رو بهتر است تا آن هزینه را صرف بهبود عملکرد و قابلیت های محصول ساخته شده نمایید. محصولی که قادر به رفع نیازمندی های مشتریان باشد، در راستای کاهش هزینه های بازاریابی به شما یاری خواهد رسانید.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید