7 پیش بینی در ارتباط با دیجیتال مارکتینگ

7 پیش بینی در ارتباط با دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ از ثبات کمی برخوردار بوده و استراتژی ها به طور پیوسته در حال تغییرند، از این رو لازم است تا همواره به وضعیت کنونی توجه داشت. چنانچه مایل به پیروزی در این پیکار هستید و می خواهید تا از مزایای دیجیتال مارکتینگ بهره مند شوید باید همگام با آخرین دستاوردها و پیشرفت های حاصل شده به پیش بروید. در این مطلب پیش بینی هایی از وضعیت دیجیتال مارکتینگ در سال 2016 به شما ارائه شده که در شکل دهی استراتژی های شما یاری می رساند.

1. جنب و جوش و فعالیت زیادی در عرصه تبلیغات ویدیویی حکمفرماست

به هر جا که بنگرید محتوای ویدیویی در حال رشد و پیشرفت می باشد، مردم به طور روزانه به تماشای صدها میلیون ساعت از ویدیوهای یوتیوب می نشینند. فیسبوک نیز در زمینه تبلیغات ویدیویی سرمایه گذاری انبوهی کرده، بینگ نیز گزینه های تبلیغاتی را به تبلیغ کنندگان ارائه می دهد و بالاخره گوگل نیز خود را برای استفاده از ویژگی ها و امکانات تبلیغات ویدیویی in-SERP آماده می کند.

تمامی این شواهد حاکی از رشد تبلیغات ویدیویی می باشد و انتظار می رود تا در سال 2016 مبالغ بیشتری صرف تبلیغات ویدیویی شود، از این رو لازم است تا بازاریابان با در نظر گرفتن این شرایط گام بردارند و نقش ویدیو در کسب و کار خود را نادیده نگیرند.

2. پلتفرم های اجتماعی لایو استریمینگ محبوبیت زیادی یافته اند

سال گذشته پلتفرم های لایو استریمینگ رسانه های اجتماعی روی کار آمدند، این حرکت با معرفی Meerkat در SXSW مارس در آستین، پایتخت تکزاس آغاز شد، سپس توییتر از فعالیت خود بر روی پلتفرمی با نام Periscope خبر داد و رقابتی بین این دو پلتفرم آغاز شد و Periscope در این پیکار برتری یافت.

نیمه آخر 2015 لایو استریمینگ اجتماعی به تکاپوی جدی افتاد، اما سال جاری همه چیز بیشتر و بیشتر از گذشته پیشرفت پیدا کرده و رشد می یابد. پیش بینی می شود تا افراد و کمپانی های بیشتری وارد این عرصه گردند و کاربران بیشتری به Periscope روی آورده و با چنین محتوای احساس راحتی کنند. چنانچه از دیدگاه بازاریابی به این قضیه بنگریم، برای برندها اهمیت دارد تا این رسانه جدید را با روش های منحصر به فرد و خاصی به کار گیرند.

3. موبایل، دسکتاپ را شکست می دهد

برای نخستین بار در طول تاریخ، تعداد کاربرانی که از موبایل برای دستیابی به اینترنت استفاده می کنند از تعداد کاربران دسکتاپ پیشی گرفته است. این رخداد به عنوان دوره ای تحولی در تاریخ وب رقم خورده و این نکته را خاطرنشان می کند که آینده در دستان گوشی های موبایل قرار دارد.

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال باید به این شرایط، نه به عنوان یک شوک بلکه به عنوان هشداری بنگرید که پیروزی موبایل نسبت به دسکتاپ را به شما گوشزد می کند. تمامی تلاش ها، مخصوصا در زمینه رسانه های اجتماعی باید پیرامون کاربران موبایل بهینه سازی شود. هنوز هم میدان برای دسکتاپ باز است، اما نه به عنوان پلتفرم مقدماتی و ترجیحی.

blog_17295_1

4. واقعیت مجازی رشد و توسعه چشم گیری را تجربه خواهد کرد

نشانه های متعددی حاکی از آن بودند که واقعیت مجازی در سال گذشته مرسومیت خود را در بین عموم مردم می یابد، اما این شرایط به وقوع نپیوست و هنوز هم راهی طولانی در پیش است تا این تکنولوژی مورد قبول انبوه مردم قرار گیرد. تمامی علایم نشان می دهند که این رشد چشم گیر در سال 2016 نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

مبنی بر Onit Digital، واقعیت مجازی کامل ترین گرایش به سوی تجربه ای که کاربران تاکنون داشته اند را به نمایش می گذارد. در ارتباط با بازاریابی دیجیتال، این تکنولوژی بدین معناست که شما به طور کامل مشتریان بالقوه خود را با تجربه ای از محصول خود محاصره کرده و دیدگاه واقع گرایانه تری از فعالیت های خود را به آنها ارائه می دهید.

5. بازاریابی رابطه مند مورد تاکید قرار گرفته است

در سال 2016 متخصصین با جدیت خواستار رشد بازاریابی رابطه مند هستند، طبق یکی از تعاریف، این عبارت به یک استراتژی برای پرورش میزان وفاداری، فعل و انفعالات و تعاملات درازمدت مشتریان باز می گردد. دستیابی به این هدف از طریق ترویج ارتباطات ingoing و باز و همراه با بهره گیری از کمپین های بازاریابی شخصی سازی شده که اشخاص را به صورت منفرد هدف قرار داده اند، صورت می پذیرد.

همگام با ظهور و رشد بازاریابی رابطه مند شاهد رشدی در هزینه ها و مخارج بازاریابی دیجیتال نیز می باشیم. این شرایط هشداردهنده اما کاملا طبیعی است. کسب و کارها در طول فرآیند بازاریابی تمرکز خود را بر روی تحکیم روابط خود با مشتریان می گذارند و تمرکز بر روی شبکه ها ارزان و گسترده کم رنگ تر از گذشته شده و جایگاه خود را از دست می دهد. نتایج به سودآوری بیشتری منجر شده و بازاریابان حاصل تلاش های خود را می بینند.

6. خودکارسازی فرآیند بازاریابی یک اولویت متداول می شود

بااهمیت شدن شخصی سازی بدین معنا نیست که خودکارسازی بازاریابی ارزش خود را در سال 2016 از دست خواهد داد، بالعکس، بسیاری بر این اعتقادند که بر امتیاز و برتری آن نیز افزوده خواهد شد. خودکارسازی بازاریابی، صنعتی 5.5 میلیارد دلاری است و بازاریابان با تکیه بر قابلیت های آن وظایف زمان بر خود را به صورت بهتری مدیریت خواهند کرد.

7. بازایابی مبتنی بر مکان رشد خواهد یافت

با رشد و گسترش تکنولوژی beacon، بازاریابان نیز از نحوه عملکرد این تکنولوژی آگاهی کسب می کنند و خلاقیت و نوآوری در این زمینه حرکت خود را آغاز می کند.

احتمالا بهترین بخش از بازاریابی مبتنی بر مکان به برندها در راستای پر کردن شکافی که بین بازاریابی دیجیتال آنلاین و شخصی حاکم است، ارتباط پیدا می کند.

گروهی از محققان در پایان سال 2015، مبلغ 9 میلیارد دلار را برای تلبلیغات موبایل بر مبنای مکان برآورد کرده و انتظار می رود که این رقم در سال 2018 به 15 میلیارد دلار برسد، لذا سال جاری دوره ای محوری جهت رشد و آموزش بازار می باشد. پیش بینی های انجام شده در این مقاله از دقت صد در صد برخوردار نیستند، اما یقینا مد نظر قرار دادن آنها در ساختاربندی استارتژی ها بی حاصل نخواهد بود.

 

http://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید