ده نکته که باید از بازاریابی اپل فرا بگیرید - بخش اول

ده نکته که باید از بازاریابی اپل فرا بگیرید - بخش اول

استیو جابز رهبر افسانه ای اپل تحصیلات عالی نداشت و مهندس نبود، اما در زمینه بازاریابی حرفی برای گفتن داشت و در این زمینه موفقیت چشم گیری را از آن خود کرد. مهارت های بازاریابی جابز کمپانی اپل را به جلو راند و اپل که در حال ورشکستگی بود به پرآوازه ترین کمپانی تبدیل شد.

سایر کمپانی هایی که مایل به دستیابی به چنین شناخت و درآمدی هستند، استراتژی های بازاریابی اپل را معیاری برای خود قرار داده اند، در ادامه مهم ترین درس هایی را که می توان از شیوه بازاریابی اپل فرا گرفت فهرست کرده ایم، با ما همراه باشید تا پرده از حقایق این کمپانی محبوب برداریم.

1. سادگی را مد نظر قرار دهید

مشتریان شما به کمپین های بازاریابی پیچیده که آنها را با اطلاعات بیش از حد آزار می دهند، احتیاجی ندارند. اپل به این موضوع پی برد و در فرآیند کاری خود تلاش کرد که همه چیز را تا حد ممکن ساده نگه دارد. آنها زواید اضافی مانند فهرست امکانات محصول، قیمت و افکت های خاص را حذف کردند.

در بازاریابی اپل اطلاعاتی درباره نحوه خرید محصولات وجود ندارد، در عوض تبلیغات و سایر پیام های بازاریابی بسیار سرراست هستند و محصول را به نمایش می گذارند و اجازه می دهند که محصول خودش را معرفی کند. از اضافات و زرق و برق ها بکاهید و محتوای بیهوده را حذف کنید و گرافیک های ساده ای را به نمایش گذارید که پیام شما را به وضوح منتقل می کنند. هیچ لزومی برای استفاده از کلمات و اصطلاحات تخصصی و فنی نیست، چرا که این عبارات توجه مخاطبین را از پشنهادات اصلی و مهم شما سلب می کنند.

2. از تبلیغات برای معرفی محصول خود استفاده کنید

اپل برای نمایش محصولات خود در تلویزیون و فیلم ها بودجه کافی در اختیار داشت، اما شروع کار در ابعاد کوچک تر نیز نتیجه بخش است. بازاریاب می تواند با فردی با نفوذ جهت نمایش تبلیغات وارد مذاکره شود و سپس آن فرد تبلیغ را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا اسنپ چت به نمایش گذارد. همزمان با اشتراک گذاری محصولات، سودمندی آن برای دنبال کنندگان نشان داده می شود و بدین ترتیب اساس کار انجام شده و مشتریان شما شکل می گیرند.

3. حداکثر استفاده از نظرات مشتریان

اپل در دریافت نظرات مشتریان خود عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشته و شما نیز می توانید مانند این کمپانی عمل کنید. شما می توانید به مشتریان خود در ازای تستیمونیال یا نظر که در شبکه های اجتماعی یا وب سایت های نظردهی و نقد نمایش داده می شود، یک نسخه آموزشی رایگان یا نمونه پیشنهاد دهید. اغلب مشتریان در صورتی که از آنها تقاضای نظردهی کنید بسیار خوشحال و راضی خواهند شد و کوپن یا یک پیشنهاد منحصر به فرد، جذابیت بسیار زیادی برای مشتریان خواهد داشت.

blog_23085_1

5. ایده ای خاص را ارائه دهید

مشتریان مایلند ارزش های اصلی را که ارائه می دهید ببینند و درک کنند، تا با خیال راحت محصولات شما را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند. این ایده تنها به خود محصول محدود نمی شود و باید در تمامی مواردی که به آن ارتباط دارند نیز ظاهر شود، برای نمونه بسته بندی محصول، ظاهر فروشگاه و بروشورهای بازاریابی.

ثبات پیام اعتقادات مخاطبین را قوت می بخشد و این ذهنیت را در آنها تداعی می کند که همواره می توان بر روی برند شما حساب باز کرد، چرا که ارائه دهنده ایده ای منحصر به فرد و خاص می باشد. باید به تمامی چیزهایی که به تلاش های بازاریابی شما ارتباط دارد نگاه کرده و اطمینان حاصل کنید که ظاهر و احساس منسجمی دارند.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید