نبرد گوگل و مایکروسافت

افشای حفره امنیتی ویندوز از سوی گوگل، خشم مایکروسافت را برانگیخت

کمپانی گوگل به مسئله امنیت اهمیت بسیار زیادی می دهد و به محض مشاهده کوچک ترین خطایی آن را بازگو می کند، حتی اگر این مشکل در ارتباط با یکی از کمپانی های اصلی و به نام دنیای تکنولوژی باشد. این بار بخت با مایکروسافت یار نبود و آنها از اقدام اخیر گوگل بسیار ناراضی و خشمگینند.

بر اساس آخرین آپدیت در وبلاگ گوگل، آنها در 21 اکتبر به مایکروسافت و ادوبی درباره وجود آسیب پذیری هایی هشدار دادند و لازم بود تا به صورت فوری و هرچه سریع تر به این مشکلات رسیدگی شود. به اعتقاد گوگل رخنه های کشف شده به صورت گسترده از سوی مهاجمین مورد سو استفاده قرار گرفته بوده است.

ادوبی پس از گذشت 5 روز،اقدام به انتشار یک پچ برای فلش نمود و بر خلاف گذشته، مسئله امنیت هم اکنون از اهمیت زیادی برای این کمپانی برخوردار است.

اما شرایط برای مایکروسافت به گونه دیگری بود و آنها نیازمند زمان بیشتری جهت برطرف کردن این مشکل بودند. معمولا کمپانی ها هفت روز زمان دارند تا به آسیب پذیری هایی که حیاتی تلقی می شوند، واکنش نشان دهند، پس از گذشت این مهلت زمانی مشکل امنیتی کشف شده به اطلاع عموم می رسد.نبرد گوگل و مایکروسافت

فلش یک سیستم عامل نیست و مایکروسافت بیان داشت که برای برطرف کردن مشکل پیش آمده به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. آنها بر اهمیت این موضوع آگاهی کامل داشتند، اما باید همه چیز را حساب شده و با برنامه به پیش می بردند، چرا که سر هم کردن یک پچ امنیتی و انتشار آنها کافی نیست و اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد، شرایط به مراتب بدتر خواهد شد. از این رو آنها نمی خواستند چنین شرایطی پیش آید و کامپیوتر کاربران در یک حلقه ری بوت گیر کند یا صفحات مشکل دار و آبی رنگی را به نمایش گذارد. علاوه بر این، مایکروسافت بیان داشت برای اینکه هکر موفق شود، باید بر دو رخنه در یک سیستم حضور داشته باشد.

اما آنچه مایکروسافت را خشمگین کرده واکنش گوگل به این ماجراست، به گفته آنها این نخستین باری نیست که گوگل کمپانی مایکروسافت را در چنین شرایط ناخوشایندی قرار می دهد، آنها در سال 2015، پیش از اینکه مایکروسافت فرصتی برای برطرف کردن مشکل داشته باشد، اقدام مشابهی را در مورد ویندوز 8.1 انجام دادند. گوگل تصمیم گرفت تا مهلت زمانی را برای رفع مشکل بیشتر کند، اما متاسفانه آنها گاهی اوقات نمی خواهند انعطاف پذیر باشند.

 

http://www.geek.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید