بهینه سازی عمر باتری اندروید

چگونه عمر باتری را در گوشی های اندرویدی بهبود بخشیم؟ – بخش دوم

در مطلب قبلی شما را با چندین ترفند جهت بهینه سازی عمر باتری در گوشی های اندروید آشنا کردیم، در ادامه به سایر ترفندها خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

استفاده از اپلیکیشن Greenify

این راهکار بیشتر از همه برای گوشی های سودمند خواهد بود که نسخه های قدیمی تر از مارشمالو را مورد استفاده قرار می دهند، اما با این وجود می توان Greenify را ابزار مفیدی جهت مقابله با تخلیه زودهنگام باتری تلقی کرد. Greenify با استفاده از روش پیش ساخته اندروید که از اجرای مداوم اپلیکیشن در پس زمینه جلوگیری می کند، اپلیکیشن ها را در حالت sleep قرار می دهد و عملکرد آن بسیار موثر است.

اپلیکیشن Greenify بر روی گوشی های روت شده کاربرد بیشتری دارد، اما قابل استفاده در گوشی روت نشده نیز می باشد، با این تفاوت که در گوشی های روت شده تمامی عملیات به صورت خودکار انجام می شود، اما در گوشی های روت نشده باید به صورت دستی اپلیکیشن ها را greenify کنید. پس از نصب اپلیکیشن آن را به اجرا در آورید، اگر گوشی شما روت شده باشد باید به اپلیکیشن دسترسی سوپریوزر بدهید.بهینه سازی عمر باتری اندروید

شما می توانید اپلیکیشن های موردنظر خود را greenify کنید، برای این کار کافی است دکمه + در گوشی بالا سمت راست را بزنید. Greenify اپلیکیشن هایی را که هم اکنون در حال اجرا هستند، همراه با اپلیکیشن هایی که ممکن است تحت شرایط خاص سرعت گوشی شما را کم کنند، به نمایش در خواهد آورد. تمامی آیتم هایی را که مایل به greenify کردن آنها هستید به لیست اضافه کنید، اما به یاد داشته باشید که اگر اپلیکیشن greenify شد، دیگر در پس زمینه همگام سازی نمی شود. برای مثال اگر اپلیکیشن های پیام رسان را greenify کنید، دیگر پیام های جدید را دریافت نخواهید کرد، از این رو در انتخاب اپلیکیشن ها باید محتاطانه عمل کنید.بهینه سازی عمر باتری اندروید

زمانی که اپلیکیشن های موردنظر خود را انتخاب کردید، دکمه اکشن چک مارک در گوشه پایین سمت راست را بزنید. با این کار به صفحه اولیه Greenify خواهید رفت و اپلیکیشن هایی که در حالت خواب قرار دارند و یا پس از خاموش شدن صفحه به حالت خواب می روند نمایش داده خواهند شد، اگر می خواهید اپلیکیشنی سریعا به حالت خواب برود، بر روی دکمه ZZZ ضربه بزنید.بهینه سازی عمر باتری اندروید

چنانچه در حال کار بر روی گوشی های روت نشده هستید، باید یک مجوز اضافه به Greenify اعطا کنید. با کلیک بر روی دکمه ZZZ، پاپ آپی در قسمت پایین نمایش داده خواهد شد که از شما می خواهد مجوز مربوطه را از Accessibility Settings به اپلیکیشن بدهید. با کلیک بر روی دکمه مستقیما به منوی Accessibility بروید و پس از آن Greenify – Automated Hibernation را انتخاب کنید.

در این بخش دلیل اعطای مجوز به سرویس شرح داده شده است، پس از خواندن آن بر روی تاگل موجود در نوار بالا کلیک کنید، یک اخطار نمایش داده می شود که برای تایید باید OK را بزنید، پس از این کار می توانید دوباره به اپلیکیشن Greenify بروید.بهینه سازی عمر باتری اندروید

در گوشی های روت شده، تمامی مراحل به صورت خودکار انجام می شود و باید اپلیکیشن هایی را که در حالت خواب قرار گرفته اند کنترل کنید، مابقی کارها به صورت خودکار صورت می پذیرد. در گوشی های روت نشده، باید ویجت Greenify را در صفحه خانه گوشی قرار دهید، برای این کار انگشت خود را بر روی صفحه خانه نگه دارید و Widgets را انتخاب کنید، سپس به پایین اسکرول کنید تا Greenify را بیابید.بهینه سازی عمر باتری اندروید

دو گزینه در این بخش وجود دارد: Hibernate + Lock Screen که اپلیکیشن ها را greenify کرده و صفحه را خاموش می کند، یا Hibernate Now که اپلیکیشن ها را greenify کرده اما صفحه را روشن می گذارد. در صورت انتخاب گزینه اول به اپلیکیشن دسترسی Device Administration اعطا کرده اید. بار اول که ویجت را بزنید، نیاز به این مجوز در صفحه ای به شما نمایش داده می شود، بر روی Activate ضربه زده و عملیات را ادامه دهید. پس از این کار، هر وقت بر روی ویجت ضربه زدید، اپلیکیشن ها به حالت خواب می روند و صفحه خاموش می شود.بهینه سازی عمر باتری اندروید

گوشی خود را دور از حرارت یا سرمای زیاد قرار دهید

بر خلاف ترفندهای قبلی، این ترفند به موقعیت فیزیکی گوشی شما وابسته است. حرارت و نیز سرمای بسیار زیاد موجب تسریع در فرآیند تخلیه باتری گوشی می شوند.

برای مثال شرایطی را در نظر بگیرید که در فصل گرما Navigation را روشن کرده اید، در این شرایط جی پی اس گوشی در حال استفاده است و دمای بالای هوا نیز شرایط را وخیم تر می کند و باتری گوشی به سرعت تخلیه می شود.

از طرفی سرمای زیاد هم به اندازه حرارت می تواند به ضرر باتری تمام شود. دمای مناسب برای باتری های لیتیومی بین 4 الی 140 درجه فارنهایت است و دمای مناسب برای شارژ 32 الی 113 درجه فارنهایت می باشد، هرچه به مرز این دماها نزدیک شوید، کارآیی باتری نیز افت می کند.

از Task killer ها استفاده نکنید

هیچ گاه از Task Killer استفاده نکنید، شاید به نظر برسد که متوقف کردن اجرای اپلیکیشن ایده خوبی باشد، اما این باور نادرست است و در برخی از شرایط این کار به مصرف باتری بیشتری نیز می انجامد. Task Killerها در عملکرد نرمال اندروید تداخل ایجاد می کنند و این کار نه تنها سودی برای باتری ندارد، بلکه بر روی سیستم نیز تاثیر منفی می گذارد. به جای این کار از Greenify استفاده کنید، چرا که این اپلیکیشن به شکل بهتری اپلیکیشن های پس زمینه را مدیریت می کند.

برخی افراد بر این باورند که باید هر از چندگاهی باتری گوشی را به طور کامل خالی کرد، این موضوع برای باتری های نیکل-کادیوم صدق می کرد، اما برای باتری های لیتیومی مدرن این شرایط به ضرر باتری تمام می شود و نباید باتری را به طور کامل تخلیه کرد. برای اینکه باتری لیتیومی سالم بماند بهتر است وقتی هنوز شارژ تمام نشده آن را شارژ کنید. پیشنهاد می شود که همیشه باتری بیشتر از 20 درصد باشد و وقتی باتری بین 40 تا 70 درصد است آن را شارژ کنید، درک نحوه کار باتری می تواند عملکرد آن را بهبود بخشد.

گوشی های اندرویدی مدرن برای به حداکثر رساندن عمر باتری به مداخله زیادی از سوی کاربر نیاز ندارند. اگر باتری گوشی شما ضعیف شده و دلیل آن را می دانید، کار را با کنترل و بررسی آنچه در پس زمینه می گذرد آغاز کنید، بدین ترتیب قادر به برطرف کردن مشکل خواهید شد. استفاده از ترفندهای مذکور نیز در این میان به شما کمک خواهد کرد تا عملکرد باتری را بهبود بخشید.

 

http://www.howtogeek.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید