تکنیک های ساخت پسوردهای ایمن که بتوان به راحتی به خاطر آورد

تکنیک های ساخت پسوردهای ایمن که بتوان به راحتی به خاطر آورد

پسوردها یکی از اجزای کلیدی دنیای دیجیتال تلقی می شوند، اما انتخاب پسوردها کمی دشوار است، چرا که باید از امنیت و قدرت کافی برخوردار بوده و در عین حال بخاطرسپاری آن آسان باشد. احتمالا شما نیز دردسرهای فراموش کردن رمزهای عبور خود را تجربه کرده اید، از این رو به توصیه افراد متخصص در این زمینه نیاز دارید.

پسوردهای ایمن

1. استفاده از پسوردهایی که بر اساس یک جمله کامل ساخته شده اند

یکی از راهکارهای ساخت یک پسورد ایمن استفاده از یک جمله کامل است، به اعتقاد Kurt Muhl استفاده از حروف اول کلمات یک جمله، به همراه حروف بزرگ و کوچک و اعداد و کاراکترهای خاص، پسورد قوی و مناسبی را نتیجه خواهد داد.

برای مثال جمله “I bought my house for one dollar” را می توان به “Ibmhf$1” تبدیل کرد که به سادگی قابل حدس زدن و کرک نیست.

2. استفاده از کلمات عبور

تکنیک دیگر برای گزینش پسوردها بکار بردن عبارات عبور می باشد، Arnold Reinhold بر این باور است که عبارت های طولانی و بیادماندنی به مراتب موثرتر از پسوردهای کوتاه هستند.

چنین نمونه ای را می توان در XKCD comic strip یافت که از عبارت "correct horse battery staple" استفاده کرده است.

به عقیده Reinhold عبارت هایی که از 6 کلمه تشکیل شده اند، تنها قابل کرک توسط سازمان های ثروتمند هستند، در حالی که عبارات هفت کلمه ای با استفاده از استانداردهای امروزی قابل کرک نیستند.

پسوردهای ایمن

تنها مشکلی که استفاده از اینگونه پسوردها دارد، عدم پشتیبانی برخی از وب سایت ها از پسوردهای طولانی می باشد.

3. استفاده از پسورد منیجرها

چنانچه پسوردهای بسیار زیادی دارید که به خاطر سپردن تمامی آنها برای شما مقدور نیست، می توانید از پسورد منیجرها کمک بگیرید. اپلیکیشن هایی مانند 1Password ،KeePass یا LastPass پسوردهای تصادفی با طول متغیر تولید می کنند و تمامی آنها پسوردها را به شیوه ای امن ذخیره می کنند.

پسوردهای ایمن

اپلیکیشن های مذکور پسوردهای شما را در تمامی دستگاه ها همگام سازی می کنند و هر زمان که نیاز داشتید، می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

شایان ذکر است که استفاده از این روش نیز به طور کامل مصون از خطا نیست، با این حال متخصصین معتقدند که استفاده از پسورد منیجرها روش کارآمدتری نسبت به ساخت پسورد از سوی کاربران می باشد.

 

http://www.hongkiat.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید