یادگیری برنامه نویسی

10 نکته که پیش از شروع کدنویسی باید بدانید - بخش دوم

در مطلب گذشته به پیش زمینه هایی که جهت شروع کدنویسی نیاز است پرداختیم، در ادامه سایر مراحل جهت کسب تبحر در برنامه نویسی را شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

با شروع یادگیری کدنویسی، شاید این پرسش به ذهن شما خطور کند که گام بعدی چیست؟ پایان این کار چه می شود؟ آیا چیزی مانده که هنوز به آن دست نیافته باشید؟

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، یادگیری برنامه نویسی فرآیندی بی پایان است، اما با پیروی از ترفندهای زیر می توانید تجارب بیشتری در این زمینه کسب کنید.

1. یادگیری الگوریتم ها

پس از اینکه با انجام چندین پروژه تجربه کسب کردید، زمان پرداختن به الگوریتم هاست. الگوریتم ها بخش اصلی دانش کامپوتر را تشکیل می دهند. چه در توسعه وب و چه در توسعه بازی ها، همواره جهت دستیابی به نتیجه نهایی الگوریتم ها را مورد استفاده قرار می دهید.

با کسب مهارت بیشتر در زمینه الگوریتم ها، می توانید توانایی های خود را گسترده تر سازید. تفکر الگوریتمی در یافتن شغل به یاری شما خواهد آمد، چرا که اکثر مصاحبه های کاری بر اساس الگوریتم ها و توانایی حل مسئاله هستند. سعی کنید هر روز یک مسئاله الگوریتمی حل کنید و مهارت های حل مسئاله خود را تقویت نمایید. برای شروع کار می توانید از دوره های آنلاین مانند online courses for algorithms یا پلتفرم هایی مانند HackerRank استفاده نمایید.

یادگیری برنامه نویسی

2. از مستندات کد بهره بگیرید

مستندسازی کد به شما کمک می کند تا از زبان برنامه نویسی، فریم ورک یا لایبرری که مورد استفاده قرار می دهد، اطلاعات کسب کنید. این مستندات اطلاعات گسترده پیرامون یک موضوع خاص دارند و فرآیند یادگیری را تسریع می بخشند.

در حقیقت این مستندات در یادگیری کدنویسی به شما یاری می رسانند و باید به مرور با نحوه خواندن مستندات کد آشنایی پیدا کنید. شاید در مراحل اولیه این کار کمی دشوار بوده و موجب ترس شما شود، اما هر جا به مشکل برخورید، با مراجعه به گوگل برای آن راه حلی پیدا کنید.

یادگیری برنامه نویسی

3. از ابزارهای در دسترس استفاده کنید

مشابه سایر حرفه ها، ابزارها به شما کمک می کنند تا کارهای جزئی و گاه بی اهمیت را با سرعت بیشتری انجام دهید، از این رو سعی کنید نهایت استفاده را از تمامی مجموعه ابزارهای در دسترس برای زبان برنامه نویسی یا فریم ورکی که استفاده می کنید، ببرید.

ابزارها به شما کمک می کنند تا بسیاری از فعالیت های دستی را خودکارسازی کنید و شما را قادر به تمرکز بر روی مشکل اصلی می نمایند. برای مثال می توانید ابزارهایی مانند Git ،Slack ،code editors ،Chrome DevTools، فریم ورک های برنامه نویسی برای فراند اند و بک اند و سایر ابزارهای در دسترس را مورد استفاده قرار دهید.

یادگیری برنامه نویسی

4. از یک مربی کمک بگیرید

برنامه نویسی فعالیت زمانبری می باشد و چنانچه مربی نداشته باشید، این کار به مراتب برای شما دشوارتر می گردد. با کمک مربی نه تنها قادر به صرفه جویی در زمان خود هستید، بلکه می توانید از تجربیات او نیز بهره مند شوید. مربی شما را در پروژه ها راهنمایی کرده و کمک می کند تا برنامه نویس بهتری شوید. با این اوصاف، کمک گرفتن از یک مربی فرآیند یادگیری شما را تسریع خواهد بخشید.

یادگیری برنامه نویسی

جمع بندی

با در نظر گرفتن کاربرد برنامه نویسی در دنیای دیجیتال، ورود به عرصه برنامه نویسی را می توان یک تصمیم خوب و عاقلانه برشمرد. یکی از اقداماتی که باید بر روی آن متمرکز شوید، شرکت در انجمن ها یا پلتفرم های اجتماعی جهت یافتن افراد با طرز فکر و باورهای مشابه است.

زمانی که مهارت لازم را کسب کردید، می توانید از حرفه خود پول به جیب بزنید، پلتفرم هایی آنلاینی همچون Upwork و Freelancer نیز به شما کمک می کنند تا به صورت فریلنسر فعالیت داشته باشید.

با پروژه های واقعی نه تنها چیزهای جدید فرا می گیرید، بلکه قادر به استفاده از مهارت ها و توانایی های خود نیز می شوید. موفقیت در برنامه نویسی فرآیندی طولانی مدت می باشد، لذا باید با تلاش مستمر به مهارت موردنظر دست پیدا کرد.

 

http://www.hongkiat.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید