ویژوال استودیو برای مک

مایکروسافت، ویژوال استودیو را در اختیار توسعه دهندگان مک او اس قرار می دهد

همانطور که انتظار می رفت، مایکروسافت محیط توسعه ویژوال استودیوی خود را برای مک او اس عرضه کرد. نخستین پیش نمایش از ویژوال استودیوی مک به صورت زنده در اختیار توسعه دهندگان قرار دارد و مایکروسافت امیدوار است با این اقدام توسعه دهندگان بیشتری راغب به توسعه محصولات برای ویندوز شوند.

در گذشته جهت ساخت محصول برای ویندوز، توسعه دهندگان مجبور بودند از یک ماشین مجازی، یک کامپیوتر ویندوز اختصاصی یا BootCamp بهره بگیرند، اما به لطف تلاش های صورت گرفته از سوی مایکروسافت، هم اکنون این امکان مستقیما از طریق مک میسر شده است.

ویژوال استودیو برای مک

از لحاظ طراحی، نسخه مک ویژوال استودیو از همتای ویندوزی خود الهام گرفته و بسیاری از ابزارهای اصلی مانند IntelliSense و برخی از ابزارها کراس-پلتفرم توسعه Xamarin نیز در آن به چشم می خورند. مایکروسافت در اوایل سال اقدام به خریداری کمپانی Xamarin نمود و با یاری گرفتن از تکنولوژی های این کمپانی قادر شد ویژوال استودیو را به مک آورد.

نسخه مک از ویژوال استودیو از زبان های #C و #F پشتیبانی می کند و از ابزارهایی مشابه Roslyn Compiler Platform و MSBuild بهره می گیرد.

عرضه ویژوال استودیو برای مک یک سال و نیم پس از انتشار ویرایشگر کد کراس پلتفرم برای توسعه دهندگان به وقوع پیوست و هم اکنون به صورت بیلد پیش نمایشی در دسترس می باشد. آنطور که از گفته های مایکروسافت پیداست، آنها قصد دارند نسخه مک از اپلیکیشن و همتای آن برای ویندوز را بسازند. توسعه دهندگان علاقه مند می توانند از طریق لینک زیر اقدام به دانلود ویژوال استودیو برای مک خود کنند.

 

https://9to5mac.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید